Gå til innhold

Boses populære støydempere blir nå trådløse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine. Har prøvd en annen modell trådløse hodetelefoner fra Bose, synes de var litt store. Regner med at disse ikke er noe mindre. Men så skal det sies at jeg ikke har begynt å bruke hodetelefoner før det siste året. Mine nåværende er gjennomsnittlige både i pris, kvalitet, og størrelse. Skal uansett prøve QC35 når den kommer i butikk.

Endret av bleue
Lenke til kommentar

Eg skulle gjerne sett betre lydkvalitet i desse. Har testa eit QC25 og det er ikkje så mykje å skryte av. No er det nok støydemping som står mest i fokus frå Bose, men eg har vanskeleg for å legge så mange kroner i hovudtelefoner som ikkje leverer på lydkvalitet. Då klarar eg meg betre med Shure-proppane, som gjer ein grei jobb med å isolere.

 

Uansett positivt at dei blir trådlause. Det er jo uansett batteri i dei for å drive teknikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kom endelig det "alle" ventet på når QC25 ble lansert, bare at de nå har en grisete pris. Kommer nok ikke til å bytte ut mine 25 med det første. 

 

QC25 har vel fått en grisete pris etterhvert de også. husker da man fik kjøpt disse til under 2k.

 

QC25 er det beste elektronikk kjøpet jeg har gjort noen gang tror jeg :)

Lenke til kommentar

 

Da kom endelig det "alle" ventet på når QC25 ble lansert, bare at de nå har en grisete pris. Kommer nok ikke til å bytte ut mine 25 med det første. 

 

QC25 har vel fått en grisete pris etterhvert de også. husker da man fik kjøpt disse til under 2k.

 

QC25 er det beste elektronikk kjøpet jeg har gjort noen gang tror jeg :)

 

 

Ja, ser de ligger til rundt 3000 nå. Kjøpte de til rundt 2,5 når de først kom ut tror jeg, og solgte mine gamle 15 for 1500 eller noe. Var en fin deal :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg ga 1795 for mine QC25, og dem er jeg veldig fornøyd med. Skal mere til enn et høyere tall og trådløst for at jeg gir 4.000 kr for QC35. Men jeg har jo allerede et bra par i QC25...

Lenke til kommentar

Sikkert et veldig flott produkt (overpriset i god Bose-ånd til tross)...

 

Bare synd kundeservicen deres er det verste som finnes. Fikk defekt kabel med QC15. Kontaktet dem, etter et par uker fikk jeg svar om at jeg ble videresendt til en annen avdeling. Deretter tok det et par uker før jeg fikk spørsmålet om å legge inn informasjonen som jeg allerede hadde gitt dem, på ny. Det gjorde jeg. Fikk ikke noe svar, så sendte en e-post og spurte om de hadde glemt meg (tenkte det kunne være noe feil med datasystemene). Fikk aldri noe svar.

 

Det samme skjedde når jeg av en eller annen grunn var dum nok til å kjøpe QC25. Kontaktet dem, fikk aldri respons, ikke en gang etter purremelding.

 

Prisen på produktene deres er også så sinnsykt høy at du burde kunne forvente top notch kundeservice. Noe som de sier er bra i USA, som ikke akkurat hjelper oss mye.

Lenke til kommentar

Kommer dere til å teste disse?

En ting kan jeg si deg: de kommer mest sannsynlig til å ha lydkvalitet i 1500 kr-sjiktet. Den aktive støyreduksjonen vil derimot være det beste på markedet, uten tvil. Komforten vil være som man kan forvente av Bose, veldig bra.

 

Alt i alt et godt produkt, men absolutt ikke verdt prisen.

 

 

Eg skulle gjerne sett betre lydkvalitet i desse. Har testa eit QC25 og det er ikkje så mykje å skryte av. No er det nok støydemping som står mest i fokus frå Bose, men eg har vanskeleg for å legge så mange kroner i hovudtelefoner som ikkje leverer på lydkvalitet.

Jepp, du kjøper dem for støyreduksjonen, ikke lydkvaliteten. Sistnevnte er laber (sett mot prisen).

 

 

QC25 har vel fått en grisete pris etterhvert de også. husker da man fik kjøpt disse til under 2k.

 

QC25 er det beste elektronikk kjøpet jeg har gjort noen gang tror jeg :)

Jeg kjøpte dem for 1495... :p På den tiden lå de på rundt 2000 kr, nå koster de rundt 3000 kr. Du betaler for navnet, produktet er ikke verdt 3000 kr.

 

Folk hadde aldri godkjent å betale 2000 kr mer for omtrent det samme produktet med trådløs forbindelse, så det var kanskje lurt av dem å gradvis øke det til 3000,-.

 

 

Absolutt! Vi krysser fingrene for at vi får inn et testeksemplar allerede denne uken :)

 

- Niklas

Kan dere vær så snill ta det som det er og ikke slenge på et anbefalt-merke fordi det er Bose og støykanselleringen er overlegen alle andre? Det er mest sannsynlig bare "QC25 Plus", som har fått en Bluetooth-mottaker. De tar seg godt betalt i massevis.

 

QC25 var ganske lik QC15 i både ytelse og støykansellering, det vil trolig ikke være stor forskjell her heller.

 

Og test lyden uten støykansellering. I QC25 er dette helt på tryne dårlig, verre enn hodetelefoner til noen hundre kroner.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Da har jeg er spørsmål: Vil støydempinga og det trådløse systemet bruke samme aaa batteriet som qc25 gjør, eller må man sette det på lading for å lade det opp igjen? Hvis jeg ikke har mulighet til å bare bytte batteri når det forrige er tomt så er qc35 helt uaktuelt for meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg er spørsmål: Vil støydempinga og det trådløse systemet bruke samme aaa batteriet som qc25 gjør, eller må man sette det på lading for å lade det opp igjen? Hvis jeg ikke har mulighet til å bare bytte batteri når det forrige er tomt så er qc35 helt uaktuelt for meg..

 

Den må lades, ikke mulighet for å bruke AAA-batteri.

Lenke til kommentar

Den må lades, ikke mulighet for å bruke AAA-batteri.

Ser ut som du har rett.

 

Det er faktisk en stor ulempe. Det å måtte legge hodetelefonene ned når de trenger lading er å gå fem skritt tilbake. Idag bytter jeg bare batteri og setter det andre på lading.

 

Og på tur kan jeg gå lenge uten stikkontakt ettersom jeg har en haug med Eneloop-batterier innkjøpt. Nå må du altså ta av deg hodetelefonene og kan ikke bruke dem før de har ladet opp igjen... Smart.

 

 

Det at folk driver å kjøper på engangsbatterier er forsåvidt deres dumhet, det er også mange ganger dyrere enn oppladbare batterier med god kvalitet (tips: Eneloop).

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Det er faktisk en stor ulempe. Det å måtte legge hodetelefonene ned når de trenger lading er å gå fem skritt tilbake. Idag bytter jeg bare batteri og setter det andre på lading.

 

Heil enig. 

Til QC15 var det til og med ei hendig glidelåslomme i etuiet som var perfekt til å oppbevare eit eller to ekstrabatterier så då var det aldri noke problem med å ha nok straum.

 

Støyreduserande hodetelefonar har vell sitt definitivt klaraste bruksområde på flyreiser, utanom på fly så er det nok sjeldan folk flest sitter så mange timar i nærheita av ei slik støykilde. Og på fly er det ikkje ofte du får tilgang til å lade.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...