Gå til innhold

Mistet mobilnettet på Huawei-mobilen din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

upp. Men det er kun ipaden som kobler seg fra. Android telefonen og laptoppene gjør det aldri.

 

Jepp, men er stort sett forskjellige nettverkskort i forskjellige enheter (også samme enheter).

 

Hvor lang tid tar det før det faller ut? Hva om du setter opp delt internet med feks telefonen din, så se hvor lenge den holder seg på da?

Grunnen til at jeg spurte om du hadde Telenor, er at de har hatt veldig mye problemer med modemet sitt.

 

Ellers kan du ta en sikkerhetskopi via eks iCloud \ iTunes, så nullstille til fabrikk (Instillinger > Generelt > Nullstill > Slett alt innhold og alle innstillinger).

Når den da er satt opp igjen, ikke tilbake før sikkerhetskopi. Test først en liten stund, så er det enklere å se om det var en programvarefeil eller hardware.

 

Tilbakefører du sikkerhetskopien, kan du veldig enkelt få problemet tilbake! :)

Lenke til kommentar

Dette skjedde meg også sist eg oppdaterte. Gjor akkurat som beskrevet og problemet var løst. Huawei Mate 8 - Talkmore (Telenor).

Tok en stund før det gikk opp for meg å sjekke de instillingene, så fikk klaget litt til Huawei og på forumer først. Ikke et eneste svar eller pip fra Huawei. Kan ikke kalle det dårlig kundeservice, fordi den eksisterte ikke. Må ha blitt forvandlet til zombier på den avdelingen.. Ellers super fornøyd, første telefonen jeg faktisk er særs nøgd med etter å ha kjøpt ny hver 3 mnd.. til tross for at den ikke har Apt-x :)

Lenke til kommentar

Har problem med at min Huawei Nexus 6P ikke kobler til wifi etter inaktivitet, alle andre enhetene i huset gjør det automatisk. Noen andre som har hatt samme problemet, og evt. funnet en løsning?

 

Sånn går det når du kjøper mobil som er China har laget selv. Made in China? Nei takk får meg!

Lenke til kommentar

Mate S og telia her, ingen problemer hittil ihvertfall. Har dog etter siste oppdatering merket at batteriet holder dårligere enn tidligere..

 

Merker jeg også med min Mate 8 etter oppdateringen. Synderen hos meg var Google Keyboard. Deaktiverte det og blokkerte det fra å bruke mobildata, gjor susen her. Huawei keyboard ligger under, så ingen fare :)

Lenke til kommentar

 

Mate S og telia her, ingen problemer hittil ihvertfall. Har dog etter siste oppdatering merket at batteriet holder dårligere enn tidligere..

Merker jeg også med min Mate 8 etter oppdateringen. Synderen hos meg var Google Keyboard. Deaktiverte det og blokkerte det fra å bruke mobildata, gjor susen her. Huawei keyboard ligger under, så ingen fare :)

 

 

Bruker swiftkey så skulle ikke vært noe problem. Har merket at det er Google-tjenester som spiser mest batteri her i gården.. Uvisst hvorfor.

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men problemene jeg har hatt med Huawei, spesielt Mate 8 er at strømstyreren til tider ikke slipper gjennom push mail før telefonen låses opp. Dette til tross for at app'ene er beskyttet i strømstyringspanelet. Det nevnes vel også i en artikkel at Huawei har noe aggressiv strømstyring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...