Gå til innhold

Sharkoon lanserer komplett gaming-utstyr til en drøy tusenlapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hater at alt nytt gaming utstyr skal se så heftig jalla ut. Please, det er masse voksne som gamer.

Men det finnes jo "voksent" utstyr også, se bare på for eksempel Corsair G65 og tastaturene til Cooler Master, eller Logitechs G610 og G810.

 

Endel av Logitech er et unntak ja, men hvis du går innom en elkjøp og expert ser du at de selger mer og mer jall enn de gjorde før. Razer, roccat og masse kinesiske merker ingen har hørt om som har høy profittmargin. For ikke å snakke om "gaming" laptoper som alltid skal være en kombinasjon av grønn/blå/rød og svart.

Lenke til kommentar

 

 

Hater at alt nytt gaming utstyr skal se så heftig jalla ut. Please, det er masse voksne som gamer.

Men det finnes jo "voksent" utstyr også, se bare på for eksempel Corsair G65 og tastaturene til Cooler Master, eller Logitechs G610 og G810.

 

Endel av Logitech er et unntak ja, men hvis du går innom en elkjøp og expert ser du at de selger mer og mer jall enn de gjorde før. Razer, roccat og masse kinesiske merker ingen har hørt om som har høy profittmargin. For ikke å snakke om "gaming" laptoper som alltid skal være en kombinasjon av grønn/blå/rød og svart.

Nå er jo både Razer og Roccat en av verdens desidert største leverandører for gaming utstyr og må ikke sammenlignes som "jall". Skal man ha mest nøytralt utseende kan du enten slå av alt lyset eller så er steelseries de jeg syns er mest stilren da :)

Lenke til kommentar

 

 

Hater at alt nytt gaming utstyr skal se så heftig jalla ut. Please, det er masse voksne som gamer.

Men det finnes jo "voksent" utstyr også, se bare på for eksempel Corsair G65 og tastaturene til Cooler Master, eller Logitechs G610 og G810.

 

Endel av Logitech er et unntak ja, men hvis du går innom en elkjøp og expert ser du at de selger mer og mer jall enn de gjorde før. Razer, roccat og masse kinesiske merker ingen har hørt om som har høy profittmargin. For ikke å snakke om "gaming" laptoper som alltid skal være en kombinasjon av grønn/blå/rød og svart.

Hvordan vet du at Razer, Roccat etc. har høy profittmargin? Det var nytt for meg. :)

 

Og skjønner ikke helt kritikken. Det hadde vært mer aktuelt å utdele kritikk dersom det ikke fantes gaming tastatur som så glorete ut, da det finnes en målgruppe for det. Som det er nå, finnes det en horde av tastatur i alle forskjellige stiler, så å klage på at alle tastaturer ikke passer til ens egen stil, blir litt søkt.

 

Både Corsair, Logitech, Razer, Roccat, Q-PAD og Steelseries har opptil flere modeller hver som er nøytrale i stil. Og faktisk har de fleste glorete spilltastatur mulighet til å skru farget lys helt av.

Lenke til kommentar

Problemet med "gaming" utstyr er at målgruppen er unge gutter, mens de som kjøper utstyret er kjøpsterke eldre kvinner og menn.

 

Mange av oss eldre spiller og betaler gjerne for utstyr, men per i dag finnes det lite som er markedsført direkte til denne gruppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hater at alt nytt gaming utstyr skal se så heftig jalla ut. Please, det er masse voksne som gamer.

 

Er. Så. Jævlig. Enig. Kun ved å gjøre alt sjøl kan du få en respektabel rigg uten at den ser ut som et prostituert juletre på LSD. Hjelper lite når alt skal tilbehøret skal lyse, blinke og ha farger som kommuniserer "hjelp jeg er fargeblind". Heldigvis har multicoms kunshan-serie laptoper relativt nedtonet horefaktor, stasjonær kan man bygge selv, og har etterhvert funnet leverandører på utstyrsfronten som er gode og ydmyke i framtoninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hater at alt nytt gaming utstyr skal se så heftig jalla ut. Please, det er masse voksne som gamer.

 

Er. Så. Jævlig. Enig. Kun ved å gjøre alt sjøl kan du få en respektabel rigg uten at den ser ut som et prostituert juletre på LSD. Hjelper lite når alt skal tilbehøret skal lyse, blinke og ha farger som kommuniserer "hjelp jeg er fargeblind". Heldigvis har multicoms kunshan-serie laptoper relativt nedtonet horefaktor, stasjonær kan man bygge selv, og har etterhvert funnet leverandører på utstyrsfronten som er gode og ydmyke i framtoninga.

Pro tip; lyset kan skrus av. Man kan også velge farge og lysstyrke, så man velger selv hvor mye lys det skal være, og hvilke farger det skal ha. Det er ganske enkelt. Slutt å lag problemer av ting som egentlig ikke er problemer.

Lenke til kommentar

Jeez, trodde ikke folk skulle ta kritikken så hardt, er snakk om personlig preferanse her. Jeg beskriver mer en tendens blant gaming utstyr, da det blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i ting som ser nøytralt ut, ikke at det ikke finnes. Og det er tungvindt å måtte drive å skru av lysene manuellt, samt at de ofte blir endel hakk dyrere fordi de implementerer RGB lys. 

 

Men jeg snakker også om utformingen. Hele "gaming" linupen til logitech ser veldig stygg ut med blå-fargen imo. Jeg synes det var vanskelig å gå inn i butikken og finne en god mus som så helt nøytral ut og samtidig var god nok til seriøs gaming. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...