Gå til innhold

– EA var bekymret for at de unge ikke viste at første verdenskrig fant sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At mange tenåringer ikke er så stødige på den første verdenskrigen er greit nok, det som er trist er EAs holdning. De har åpenbart ingen interesse av å bruke spillmediet til å både underholde og formidle, men skal kun ha de kjappe pengene. Det er holdninger som dette som gjør at mange fortsatt ikke tar spillmediet like seriøst som film og bøker, og til en viss grad har de faktisk rett i det. Penger vil alltid være en viktig del av spillproduksjon, men i det øyeblikket det kun handler om penger så kommer man kun til å produsere søppel.

 

Var ikke "den andre verdenskrig" den første verdenskrigen?

:hmm:

 

Hvordan kom du frem til det? Og hva er i så fall forklaringen på at andre verdenskrig heter andre verdenskrig?  

 

 

Var ikke "den andre verdenskrig" den første verdenskrigen?

:hmm:

 

Nei første verdenskrig er egentlig 7 års krigen.

 

 

Tommel opp. Vi burde egentlig snakke om tre verdenskriger, hvis kriteriet for en verdenskrig er at det er en krig som utspilte seg i alle eller mange verdensdeler. Jeg kan ikke huske at dette ble problematisert i det hele tatt under historietimene i min skolegang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Står med andre ord dårlig til med undervisningen i historie på den andre siden av Atlanteren. Only in murica!

 

Har troa på at Battlefield 1 vil være redningen for denne sjangeren. Endelig noen som tørr å prøve noe nytt! Jeg gleder meg i hvert fall veldig til dette spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tommel opp. Vi burde egentlig snakke om tre verdenskriger, hvis kriteriet for en verdenskrig er at det er en krig som utspilte seg i alle eller mange verdensdeler. Jeg kan ikke huske at dette ble problematisert i det hele tatt under historietimene i min skolegang.

 

Med en slik definisjon må nesten Napoleonskrigene tas med også. Her ble slag utkjempet i både Asia og Amerika. Napoleon ledet også personlig en hær i Egypt. En ekte "desert fox" 100 år før Rommel var påtenkt! Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Tommel opp. Vi burde egentlig snakke om tre verdenskriger, hvis kriteriet for en verdenskrig er at det er en krig som utspilte seg i alle eller mange verdensdeler. Jeg kan ikke huske at dette ble problematisert i det hele tatt under historietimene i min skolegang.

Med en slik definisjon må nesten Napoleonskrigene tas med også. Her ble slag utkjempet i både Asia og Amerika. Napoleon ledet også personlig en hær i Egypt. En ekte "desert fox" 100 år før Rommel var påtenkt!

 

 

Kommer litt an på hvordan du ser på det. Kampene utenfor Europa under 7 års krigen hadde store effekter(blant annet alt av Canada ble britisk, mye av India ble Britisk) Kampene utenfor Europa under Napoleons krigene var mye mer lavmælte. (og førte ikke til enorme territoriale skifter)

Om du skal ha med Napoleons krigene som en verdenskrig må du ta med den amerikanske revolusjonen også. Da er vi oppe i 3 verdens kriger før den offisielle WW1.

 

Og teknisk sett var det også flere større slag i Asia under den Engelsk-Nederlanske krigen på 1670 tallet...

 

Grunnen til at folk ikke tar med 7 års krigen/Napoleons krigene ect. I verdens kriger er at det var Europeere som slåss mot Europeere bare på andres land!

Nå syns jeg den beskrivelsen egentlig gjelder WW1 også. Så om du skal være veldig fin på det er egentlig bare WW2 den eneste super ekte verdenskrigen. 

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som bryr seg om singel-player delen? I spill som omhandler faktisk historie, syntes jeg campaign er veldig interessant. Håper de ikke glemmer singel-player helt vekk......

 

Tenker den blir 5-6 timer lang standard battlefield SP, Men bare fordi det er WW1 er den jo mer interessant 

Lenke til kommentar

Enspiller i BF 3 og 4 var som forventet søppel og fyllstoff bare for å i hvertfall kunne vise fett gameplay i forkant av lansering og ha det på coveret. Men jeg skal innrømme å ha mer troen, og i hvertfall høyere interesse til enspiller kampanjen til dette utelukkende på grunn av settingen :)

Lenke til kommentar

Hva? Tror EA at det spiller noen rolle om BF er historisk korrekt? Jeg har da aldri fundert over historien når jeg har spilt BF, tviler sterkt på at andre har det heller.

 

Haha! Skulle gjerne vært flue på veggen på det kontoret når Mass Effect, Crysis eller KOTOR ble presentert ;)

 

 

Største lol til nå i år når det gjelder EA, og de er vanligvis ansvarlige for en god del slike.

Lenke til kommentar

Hva? Tror EA at det spiller noen rolle om BF er historisk korrekt? Jeg har da aldri fundert over historien når jeg har spilt BF, tviler sterkt på at andre har det heller.

 

Haha! Skulle gjerne vært flue på veggen på det kontoret når Mass Effect, Crysis eller KOTOR ble presentert ;)

 

 

Største lol til nå i år når det gjelder EA, og de er vanligvis ansvarlige for en god del slike.

 

Det var da ikke noe snakk om historisk korrekt, det EA lurte på er om tomsete 12 åringer viste det fantes en planet før 2003

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...