Gå til innhold

Ett år etter det forsvant fra Steam er Mafia II endelig tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soundtrack på vinyl faktisk! Rimelig smalt nedslagsfelt på den spesialutgaven av Mafia 3! :lol:

 

Nå er det vel slik at vinyl er blitt mer populært igjen de siste årene, platespillere selger kanskje ikke akkurat som hakka møkk men det produseres og selges flere plate spillere nå en på veldig lenge. Også har du de som mener at lyd opplevelsen er bedre på en analog vinyl plate enn via digital nedlasting eller på en CD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at vinyl er blitt mer populært igjen de siste årene, platespillere selger kanskje ikke akkurat som hakka møkk men det produseres og selges flere plate spillere nå en på veldig lenge. Også har du de som mener at lyd opplevelsen er bedre på en analog vinyl plate enn via digital nedlasting eller på en CD.

Joda, er klar over at det er en slags retro-bølge når det gjelder platespillere, men man finner jo alltid folk som samler på et eller annet gammelt og sært. Men ser ikke for meg at gamere er så voldsomt interessert i gammel og utdatert teknologi egentlig.

Eller vil Mafia 4 spesialutgaven komme med soundtracket på kassett kanskje? :)

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Nå er det vel slik at vinyl er blitt mer populært igjen de siste årene, platespillere selger kanskje ikke akkurat som hakka møkk men det produseres og selges flere plate spillere nå en på veldig lenge. Også har du de som mener at lyd opplevelsen er bedre på en analog vinyl plate enn via digital nedlasting eller på en CD.

Joda, er klar over at det er en slags retro-bølge når det gjelder platespillere, men man finner jo alltid folk som samler på et eller annet gammelt og sært. Men ser ikke for meg at gamere er så voldsomt interessert i gammel og utdatert teknologi egentlig.

Eller vil Mafia 4 spesialutgaven komme med soundtracket på kassett kanskje? :)

 

 

Det er det nok, Det er en stor butikk midt i Oslo sentrum som bare selger platespillere og plater.

Folka som går der er ikke gamle menn, det er gamer alder nesten alle sammen.

Lenke til kommentar

Jeg likte Mafia 2 veldig godt. Jeg likte historien, utseendet, musikken og alle de kule oppdragene. Virkelig et godt gjennomført spill i mine øyne, og på spillets egne premisser. Begynte du å "roame" fant man fort ut at verden var ganske grunn og kjedelig.

 

De skal også ha et pluss for den grafiske stilen i spillet, og skytedelen av det var ganske solid. Omgivelsene var delvis ødeleggbare og det var gøy å skyte med de forskjellige våpnene. Dette for min del står igjen som et godt spill og virkelig verdt det for pengene. Grafikken holder mål den dag idag.

Lenke til kommentar

 

Soundtrack på vinyl faktisk! Rimelig smalt nedslagsfelt på den spesialutgaven av Mafia 3! :lol:

 

Nå er det vel slik at vinyl er blitt mer populært igjen de siste årene, platespillere selger kanskje ikke akkurat som hakka møkk men det produseres og selges flere plate spillere nå en på veldig lenge. Også har du de som mener at lyd opplevelsen er bedre på en analog vinyl plate enn via digital nedlasting eller på en CD.

Tipper at masteren til vinyl-platene er digital, så i bunn og grunn er det bare en gimmick.

Lenke til kommentar

Vil nok ikke tro at kassett er det neste. Det er noe med lydkvalitet og sist, men ikke minst, den taktile følelsen. Det er i alle fall det jeg forstår av hva andre sier.

Hehe, ja den "taktile følelsen" ja. I HiFi-miljøet er det nesten like mye bullshit som i konspirasjons/antivakser miljøet :) Men tenk deg den fantastiske retrofølelsen kassett ville gitt da? Blir vel bare trumfet av voksruller! ;) Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Hehe, ja den "taktile følelsen" ja. I HiFi-miljøet er det nesten like mye bullshit som i konspirasjons/antivakser miljøet :) Men tenk deg den fantastiske retrofølelsen kassett ville gitt da? Blir vel bare trumfet av voksruller! ;)

 

 

En veldig spennnende diskusjon i HiFi-miljøet er den evinnelige kabeldiskusjonen. Vinyl har jo blitt trendy igjen også utenfor nevnte miljø, så der spørs det vel om det er så mye å hente. Kanskje de kan sette i gang med Acetat-plater og 78 rpm? Kassetter ser man vel mest som mobildeksel for tiden, men for all del.

Lenke til kommentar

 

Soundtrack på vinyl faktisk! Rimelig smalt nedslagsfelt på den spesialutgaven av Mafia 3! :lol:

 

Nå er det vel slik at vinyl er blitt mer populært igjen de siste årene, platespillere selger kanskje ikke akkurat som hakka møkk men det produseres og selges flere plate spillere nå en på veldig lenge. Også har du de som mener at lyd opplevelsen er bedre på en analog vinyl plate enn via digital nedlasting eller på en CD.

De selger Vinyl på de fleste medie sjapper i Oslo (Platekompaniet osv), det er også en egen butikk der Komplett lå før - Big Dipper - . Vinyl salget startet å øke for 2-3 år siden.

 

Lyd bildet er Analogt så det blir et flatere lydbilde som er mer nært det man hører av musikk Live som ikke er behandlet digitalt. Når det er skrevet så er nok mye en kopi av Digtial lyd igjen å da faller mye av poenget bort med å kjøpe Vinyl ...

 

Men er tvilsom til om det er bredt nok til å bli noe hitt på en Samleboks til et PC spill ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...