Gå til innhold

Lagde ved en tilfeldighet batteri som kan lades minst 200 000 ganger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alltid spanande med forsking på batteri, men det dukkar opp mange artiklar om superbatteri gjennom eit år, utan at det skjer noko revolusjon.

 

Er et forresten tilfeldig når dei bevisst bytta ut litium med gull for å teste effekten? Hadde dei hatt gull på ei hylle o det falt oppi eksperimentet så ville eg sagt det var tilfeldig, men ut frå teksten så les eg det som at dei gjorde det dei prøvde på, men vart berre overraska over resultatet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

"Lagde ved en tilfeldighet batteri som kan lades minst 200 000 ganger

400 ganger mer enn batteriet som sitter i mobilen din."

 

Litt uheldig at disse to setningene kom på rad? Gange vs antall ganger...

 

Jeg vet i alle fall ikke om jeg er villig til å betale ekstra for noe som kan lades bare 400 ganger mer, 199 600 er nært nok...

 

;-B 

 

Foreslår "400 ganger så mange oppladinger"...

Takk. Jeg lurte veldig på hvorfor dette var en stor greie. Falt meg ikke inn at det var 400 ganger så mange oppladinger...

Lenke til kommentar

 

 

"Lagde ved en tilfeldighet batteri som kan lades minst 200 000 ganger

400 ganger mer enn batteriet som sitter i mobilen din."

 

Litt uheldig at disse to setningene kom på rad? Gange vs antall ganger...

 

Jeg vet i alle fall ikke om jeg er villig til å betale ekstra for noe som kan lades bare 400 ganger mer, 199 600 er nært nok...

 

;-B 

 

Foreslår "400 ganger så mange oppladinger"...

Takk. Jeg lurte veldig på hvorfor dette var en stor greie. Falt meg ikke inn at det var 400 ganger så mange oppladinger...

400 ganger MER ;)

Lenke til kommentar

Alltid spanande med forsking på batteri, men det dukkar opp mange artiklar om superbatteri gjennom eit år, utan at det skjer noko revolusjon.

 

Er et forresten tilfeldig når dei bevisst bytta ut litium med gull for å teste effekten? Hadde dei hatt gull på ei hylle o det falt oppi eksperimentet så ville eg sagt det var tilfeldig, men ut frå teksten så les eg det som at dei gjorde det dei prøvde på, men vart berre overraska over resultatet.

 

Nei, dette med at oppdagelsen var et "uhell" er bare medias måte å spille det frem på. Da det å plutselig oppdage noe ved et uhell er relatert til de store oppdagelsene som penecilin og lignende. Medias drøm er å en gang kunne skrive f.eks "teknologiverdens svar på penecilin" osv.... Man merker at folk i media generelt er søppel, sannsynligvis tek.no sine skribenter som har lagt på dette med at det var et uhell, med mindre dem bare kjørte hele artikkelen i google translate da... Også sannsynlig.

Lenke til kommentar

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

 

Skal vi rett og slett bare ta også å få disse batteriene på markedet da? Også virkelig vise korporatene hva det frie markedet er.

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke gull det aller billigste materialet å bruke, og foreløpig ganske begrenset mengde utvinnet gull på verdensbasis. Hvis man skal begynne å binde hele verdens gullbeholdning i batterier, kan det fort bli dyre gullpriser og batteripriser.

 

Men det er vel en grunn til at gull er kjent som edelmetall, og at man må ha sterke syrer for å klare å løse opp gull. (Les blanding av konsentrert Svovel og Saltsyre.) I tillegg har vel gull verdensrekord i strekkbarhet for grunnstoff, som gjør at man kan klare seg med små menger... Hvis man finner et annet stoff som har nesten lignende egenskaper, kan man kanskje kunne få til noe spennende der... Men mange nok små mengder blir mye etterhvert.... Så spørs hvor store menger som finnes av de stoffene...

Lenke til kommentar

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

 

Dette er i stor grad konspirasjonsteorier at noen familier stopper alt av teknologisk utvikling i markedet. Det måtte i så fall være at man melker utviklingen på sin egen teknologi. Teknologi presser seg fram når den er klar, og er ny teknologi god nok, vil den ikke kunne holdes tilbake. Ja, det finnes unntak, spesielt i den grad at ting kan bremses, men det er stort sett det hele.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Serpentbane:

Eller som med Nikola Tesla, at noen av teoriene hans forsvant med historien, og han mistet også økonomisk støtte  mens han holdt på å designe det spesielle tårnet sitt når de rundhåndede bidragsyterne forstod at alle kunne høste gratis strøm fra luften.

Endret av G
Lenke til kommentar

Han forteller videre at forskerne ennå ikke helt vet hvorfor batteriene selv etter 200 000 ladinger ikke viser noen tegn på korrosjon eller redusert yteevne. Men det er noe forskerne nå skal se nærmere på, selvfølgelig.

Kanskje litt for opplagt, men kan det skyldes at gull ikke korroderer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

 

Dette er i stor grad konspirasjonsteorier at noen familier stopper alt av teknologisk utvikling i markedet. Det måtte i så fall være at man melker utviklingen på sin egen teknologi. Teknologi presser seg fram når den er klar, og er ny teknologi god nok, vil den ikke kunne holdes tilbake. Ja, det finnes unntak, spesielt i den grad at ting kan bremses, men det er stort sett det hele.

Men, teknologi som er en trussel mot bruk og kast, er en stor trussel for industrien.

Mange tekniske nyvinninger er ikke laget så sterkt og bra som det er mulig. Flere ting er også forhindret i å bli produsert. Fordi for lang levetid og styrke på et produkt til vanlige konsumenter truer den industrielle dynamikken.

Lenke til kommentar

Kommer garantert ikke på markedet før det ikke lenger truer inntjeningsmodellen til en eller annen rik familie,gruppering eller selskap der ute i verden...

 

Verden hadde vært et mye bedre sted for alle dersom nettopp dette ikke bremset utviklingen i verden.

 

Ikke sunt å lese for mye på tvilsomme nettsider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Serpentbane:

Eller som med Nikola Tesla, at noen av teoriene hans forsvant med historien, og han mistet også økonomisk støtte  mens han holdt på å designe det spesielle tårnet sitt når de rundhåndede bidragsyterne forstod at alle kunne høste gratis strøm fra luften.

 

Historien viser oss at Tesla var helt ute å kjøre med mange av hans teorier. Han bommet rett og slett på hva elektrisitet var for noe.

Du må slutte å lese nyhetsspeilet, for det vil få hjernen din til å råtne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alltid spanande med forsking på batteri, men det dukkar opp mange artiklar om superbatteri gjennom eit år, utan at det skjer noko revolusjon.

 

Er et forresten tilfeldig når dei bevisst bytta ut litium med gull for å teste effekten? Hadde dei hatt gull på ei hylle o det falt oppi eksperimentet så ville eg sagt det var tilfeldig, men ut frå teksten så les eg det som at dei gjorde det dei prøvde på, men vart berre overraska over resultatet.

 

Nei, dette med at oppdagelsen var et "uhell" er bare medias måte å spille det frem på. Da det å plutselig oppdage noe ved et uhell er relatert til de store oppdagelsene som penecilin og lignende. Medias drøm er å en gang kunne skrive f.eks "teknologiverdens svar på penecilin" osv.... Man merker at folk i media generelt er søppel, sannsynligvis tek.no sine skribenter som har lagt på dette med at det var et uhell, med mindre dem bare kjørte hele artikkelen i google translate da... Også sannsynlig.

De skulle teste en annen lagringsvæske for batterier; en gele istedet for flytende. Og da oppdaget de at batteriet "ikke ville dø".

Så formålet med eksperimentet var noe helt annet enn batteri-levetiden.

Så ja, oppdagelsen kan sies å være et uhell.

Lenke til kommentar

 

@Serpentbane:

Eller som med Nikola Tesla, at noen av teoriene hans forsvant med historien, og han mistet også økonomisk støtte  mens han holdt på å designe det spesielle tårnet sitt når de rundhåndede bidragsyterne forstod at alle kunne høste gratis strøm fra luften.

 

Historien viser oss at Tesla var helt ute å kjøre med mange av hans teorier. Han bommet rett og slett på hva elektrisitet var for noe.

Du må slutte å lese nyhetsspeilet, for det vil få hjernen din til å råtne.

Vi får nok se hva som skjer der. Ville ikke overrasket meg hvis apple spanderte noen milliarder dollar for o kjoepe patentet bare for å legge det hele på is.

 

Grunnen til at de fleste bytter ut sine pads og mobiler er at batteriet blir dårlig. Da blir dem varme som faen å blir trege/lagger. Noe mange antaglig ikke skjoenner skyldes batteriet.

 

Så er det jo veldig vanskelig å bytte batterier idag, enda vanskeligere å finne orginale batterier til en orntlig pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...