Gå til innhold

Ron Gilbert vil kjøpe tilbake Monkey Island og Maniac Mansion fra Disney


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The curse of monkey island er jo klart beste i serien da. Grafikk stilen passer perfekt og masse god humor. Monkey island 4 var jo en ren joke med 3d grafikken som var total missmatch null formidlingsevne.

Uansett vært morro og se hva Gilbert ville fått til med en ny 3er da.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

The curse of monkey island er jo klart beste i serien da. Grafikk stilen passer perfekt og masse god humor. Monkey island 4 var jo en ren joke med 3d grafikken som var total missmatch null formidlingsevne.

Uansett vært morro og se hva Gilbert ville fått til med en ny 3er da.

 

logget inn bare for å si jeg er helt enig!

Lenke til kommentar

 

 

 

- Håper inderlig at han får tilbake rettighetene..., da Disney's holdning til særlig "Monkey Island"-serien var en skuffelse uten sidestykke.

 

I motsettning til andre her på tråden så har jeg ikke så veldig mye negativt å si om "MI:4:Escape from Monkey Island"

Skuffelsen i mine øyne kom i form av "Tales of Monkey Island".

 

Jeg håper på en ekte 5'er.

 

Som jeg har sagt tidligere...

Tales har gjort for MI hva "World of" har gjort for WarCraft.

 

Jeg håper fortsatt på en ekte 4'er i det tilfellet.

Bare de ikke gjør den samme tabben som gjengen bak C&C gjor da de kom med "C&C4". <Grøss og Gru>

Lenke til kommentar

Jeg har likt samtlige av Monkey Island spillene, men nr 3 er nok min favoritt. Nr 4 var et godt spill, men du verden så klønete kontrollene var, samt noen gåter som var klin umulig å finne ut av uten å måtte google det. Hvem i all verden tenker på å strekke en magesekk over et kumlokk for å bruke den som trampoline???

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har likt samtlige av Monkey Island spillene, men nr 3 er nok min favoritt.

Nr 4 var et godt spill, men du verden så klønete kontrollene var, samt noen gåter som var klin umulig å finne ut av uten å måtte google det.

Hvem i all verden tenker på å strekke en magesekk over et kumlokk for å bruke den som trampoline???

 

 

 

 

- Den trampoline-gåten var ikke det jeg slet med...

Jeg for min del ble grå i håret av "Monkey Kombat"-biten, da jeg skyr walkthroughs som pesten.

 

Jeg kan si meg enig i at de nye kontrollene var en tilvenning sak.

I starten var savnet etter ren "point-and-click" ganske stor..., men etter hvert så var det liksom ikke så nøye lengre.

 

Humoren var heller bob-bob..., men det kom et par gull-korn i ny og ne.

 

En ting som jeg digger er det faktum at dem til nå ikke har røpet hva "The Secret of Monkey Island" faktisk er, selv etter 4 spill.

Så det legger tilrette for flere spill i fremtiden.

Om han da får rettighetene.

 

Mulig det bare er meg..., men jeg for min del foretrekker orginalen fremfor "Special Edition" av klassikerene.

HD er ikke et must..., da VGA, EGA, og til og med CGA fungerer helt fint.

 

Lyden er en annen ting..., særlig musikken...

Savner MIDI/MT-32...!!!

CD-Musikk er liksom ikke helt det samme.

Samme gjelder andre digitale versjoner, som praktisk talt er CD-Musikk i forkledning.

Lenke til kommentar

Jeg husker enda den dagen jeg ble kjørt til posthuset (ja det var slike før...) for å hente Monkey Island 2: LeChuck's Revenge til Amiga 500. Og hvor store øyne ble når jeg åpnet opp spillet i baksete og så at det var 11 disketter!!!

 

En fantastisk tid for spill i den sjangeren. Og gleden ved å kjøpe spill var så mye mye større da en fikk store fine esker med manualer og andre godsaker. Idag får du et navn i en liste eller en kjedelig liten plast sak. 

 

Håper Ron Gilbert får tilbake hjertebarnet sitt. 

 

t36cNpG.jpg

(Ikke mitt bilde)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...