Gå til innhold

TEST: LucidSound LS30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det nevnes at hodetelefonene sitter stramt, men det sier meg fint lite da jeg ikke vet hvor stort hode testsubjektet har?

Det hadde også vært fint å vite størrelsen på ørene eller klokkene, og om dette er nok et sett med hodetelefoner som kun passer folk med trillrunde små ører.

 

Vet dere hvilken DAC som brukes i disse? Har dere kun testet med den innebygde DACen eller har dere en fast DAC/forsterker som dere bruker til å sammenligne hodetelefoner?

 

For meg som har vent meg til Snurrundtlyd så blir bare to lydkanaler magert.

Og hvilke hodetelefoner bruker så du? To lydkanaler er som regel mer enn nok for de fleste. Jeg har i hvertfall ingen problemer med å identifisere hvor en lyd kommer fra i et spill ved bruk av kun to. Det kan kanskje være at du har spesielle behov?

Lenke til kommentar

 

For meg som har vent meg til Snurrundtlyd så blir bare to lydkanaler magert.

Og hvilke hodetelefoner bruker så du? To lydkanaler er som regel mer enn nok for de fleste. Jeg har i hvertfall ingen problemer med å identifisere hvor en lyd kommer fra i et spill ved bruk av kun to. Det kan kanskje være at du har spesielle behov?

Jeg har brukt flere, men jeg foretrekker headset med to store elementer og god bass samt virtual surround. Det er så klart forskjell på spill, og headset, og ikke minst folk, men selv om man kan få en god effekt ut av stereo så merker jeg veldig stor forskjell. Jeg har hoppet en del mellom tanken dyre stereo headset med rikere lydbilde og surrond, og har kommet til den slutning at gode surround headset i dag er bedre enn stereo i de spillene der dette utnyttes og man har god nytte av det. Det vil ikke gjøre at du går fra sjanseløs spiller til totalt overlegen, men det kan gi deg det lille ekstra.

 

Såkalte true 5.1/7.1 klokker har jeg ikke sansen for fordi elementene ikke klarer å gi et rikt nok lydbilde og effekten er ikke nevneverdig i forhold til virtuell surrond.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...