Gå til innhold

BBC skal lansere sin egen Netflix-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix trenger konkuranse, de har ikke kommet med 4k\8k støtte.

Noe som youtube har hatt lenge.

 

Hvis Britflix blir kun tilgjengelig over VPN eller i england tviler jeg på det blir særlig populær.

 

Samme hvis NRK her skulle komme med Norflix her i landet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

4k og iallefall 8k er helt bortkastet for strømmetjenester.

 

En 1080 DVD ser bedre ut enn 8k Youtube. Alt kommer ann på bitraten, det er den som må opp, ikke antall pixler.

Jeg er ikke helt enig, men problemet er at folk gjennerieltsett har lav internethastighet, ofte under 100 mbit eller lavere.

er blant de få med 500 mbit.

 

Blueray\4k ultra HD filmer ser mye bedre ut en DVD, så gjelder å finne riktig format slik man ikke ser forskjell.

Uten det kreves 1 gigabit\s eller krever i7-6950X samt GTX 1080 for å se film gjennom webtv\internett.

Lenke til kommentar

Veldig bra at BBC kommer på banen. Kanskje dette blir den andre strømme-tv tjenesten med ok brukerbetingelser (etter NRK nett-tv)?

 

 

Da blir det tøft for NrK, for de vil slite med å tilby kvalitet, dersom alt det engelske materialet blir tilgjengelig uten NrK-abonnement.  :wee: (kort fortalt, NrK holder ikke på nær samme nivå som BBC)

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje dette blir den andre strømme-tv tjenesten med ok brukerbetingelser (etter NRK nett-tv)?

Hva mener du her? NRK betaler man gjennom NRK lisens.

Vet ikke om BBC har samme gamle system eller går over skatteseddeleren som russland.

http://www.rbnett.no/ntb/innenriks/article10591770.ece

 

Kreve penger fra folk bare fordi telenor\canaldigital\Get har monipol er lav mål.

NRK nett-tv er lisensfritt. De tre leverandørene du nevner påtvinger ikke folk tv-lisens. Det er en eventuell TV eller annen tv-mottaker som frembringer lisenskravet. Du kan fint ha en av de tre leverandørene lovlig uten tv-lisens så fremt du ikke har noen tv-mottaker i huset.

Lenke til kommentar

 

 

NRK nett-tv er lisensfritt. De tre leverandørene du nevner påtvinger ikke folk tv-lisens. Det er en eventuell TV eller annen tv-mottaker som frembringer lisenskravet. Du kan fint ha en av de tre leverandørene lovlig uten tv-lisens så fremt du ikke har noen tv-mottaker i huset.

 

 

 

Så når det ligger en app for NrK i PS4-konsollet (eller hvilket som helst annet av utstyr med tilsvarende apps), så kan jeg fritt benytte den uten å måtte ha NrK-lisens i økonomibudsjettet mitt?

Endret av G
Lenke til kommentar

Som vanlig så gjør de alt feil

Skal de ta knekken på piratene så må de starte å samarbeide og ikke krige med hverandre

Jeg gidder ikke betale/forholde meg til flere tjenester

Jeg har Google Play for musikk og trives med valget og har ikke lastet ned musikk på 10 år..

Lenke til kommentar

 

 

 

NRK nett-tv er lisensfritt. De tre leverandørene du nevner påtvinger ikke folk tv-lisens. Det er en eventuell TV eller annen tv-mottaker som frembringer lisenskravet. Du kan fint ha en av de tre leverandørene lovlig uten tv-lisens så fremt du ikke har noen tv-mottaker i huset.

 

 

 

Så når det ligger en app for NrK i PS4-konsollet (eller hvilket som helst annet av utstyr med tilsvarende apps), så kan jeg fritt benytte den uten å måtte ha NrK-lisens i økonomibudsjettet mitt?

Jeg har ingen fjernsynsmottaker, men jeg har PS4 / monitor. Det er ikke min "feil" at man kan få NRK på PS4, eller alle andre smarte enheter for den del. Jeg betaler ikke NRK-lisens, enn så lenge. Jeg vil tro de endrer sin praksis om noen år.

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje dette blir den andre strømme-tv tjenesten med ok brukerbetingelser (etter NRK nett-tv)?

Hva mener du her? NRK betaler man gjennom NRK lisens.

Vet ikke om BBC har samme gamle system eller går over skatteseddeleren som russland.

http://www.rbnett.no/ntb/innenriks/article10591770.ece

 

Kreve penger fra folk bare fordi telenor\canaldigital\Get har monipol er lav mål.

Nu är du igång med ditt vas igen.

 

De du nämner kan inte kräva någonting som helst av dig om du inte vill ha de som leverantör.

 

Dessutom har BBC tappat enormt i utval de sista åren så jag ser inte helt vad de skall tillbjuda som ingen annan har. De sportsändningar som de har kan vi som regel få från viaplay, dplay eller cmore. De har nog ordnat det juridiskt så att inte stream från ett annat land kan konkurrera. Nu synsar jag men jag tvivlar starkt på att vi kan streama forlem 1 från viaplay och BBC samtidigt utan vpn och liknande.

BBC's iplayer fungerar förövrigt utmärkt idag med vpn/hola osv och har gjort så i flera år.

Lenke til kommentar

Netflix trenger konkuranse, de har ikke kommet med 4k\8k støtte.

Noe som youtube har hatt lenge.

 

Hvis Britflix blir kun tilgjengelig over VPN eller i england tviler jeg på det blir særlig populær.

 

Samme hvis NRK her skulle komme med Norflix her i landet.

 

Nei gis oss 16K når vi er i gang! Dette er for dårlig!

(ironi)

Lenke til kommentar

Netflix trenger konkuranse, de har ikke kommet med 4k\8k støtte.

Noe som youtube har hatt lenge.

 

Hvis Britflix blir kun tilgjengelig over VPN eller i england tviler jeg på det blir særlig populær.

 

Samme hvis NRK her skulle komme med Norflix her i landet.

 

Du mener NRK Nett-TV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...