Gå til innhold

Nesten ti millioner spilte den åpne Overwatch-betaen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uttalelsene illustrerer jo forsåvidt denne trenden med å kalle ting for betaer når det reelt sett er en demo. Hva er galt med å bare kalle det en demo?

 

En demo er historisk sett gjerne et utdrag fra det ferdigutviklede spillet. Opplevelsen skal altså speile hva man får dersom man plukker med seg spillet fra butikkhyllene. Jeg kan forstå at Blizzard, flere uker før lansering, ønsker å kalle det for en beta. Da kan de slippe unna med noen bugs, og gjøre endringer uten å måtte forklare seg ytterligere. Spilldemoer slik man kjente dem er vel egentlig begravd nå som spill utvikles helt frem til siste døgn før de lanseres digitalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Uttalelsene illustrerer jo forsåvidt denne trenden med å kalle ting for betaer når det reelt sett er en demo. Hva er galt med å bare kalle det en demo?

En demo er historisk sett gjerne et utdrag fra det ferdigutviklede spillet. Opplevelsen skal altså speile hva man får dersom man plukker med seg spillet fra butikkhyllene. Jeg kan forstå at Blizzard, flere uker før lansering, ønsker å kalle det for en beta. Da kan de slippe unna med noen bugs, og gjøre endringer uten å måtte forklare seg ytterligere. Spilldemoer slik man kjente dem er vel egentlig begravd nå som spill utvikles helt frem til siste døgn før de lanseres digitalt.

 

 

Ja, og betaen spesiler det man får i butikkhyllene. Det er ingen spillprodusenter som må forklare seg når de patcher spill i dag. Spill patches hele tiden. Dette er for alle praktiske formål en demo, men man kaller det en beta.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Uttalelsene illustrerer jo forsåvidt denne trenden med å kalle ting for betaer når det reelt sett er en demo. Hva er galt med å bare kalle det en demo?

En demo er historisk sett gjerne et utdrag fra det ferdigutviklede spillet. Opplevelsen skal altså speile hva man får dersom man plukker med seg spillet fra butikkhyllene. Jeg kan forstå at Blizzard, flere uker før lansering, ønsker å kalle det for en beta. Da kan de slippe unna med noen bugs, og gjøre endringer uten å måtte forklare seg ytterligere. Spilldemoer slik man kjente dem er vel egentlig begravd nå som spill utvikles helt frem til siste døgn før de lanseres digitalt.

 

 

Ja, og betaen spesiler det man får i butikkhyllene. Det er ingen spillprodusenter som må forklare seg når de patcher spill i dag. Spill patches hele tiden. Dette er for alle praktiske formål en demo, men man kaller det en beta.

 

AtW

Kanskje begge definisjonene passer inn her.

1. De ville vise frem spillet (demo)

2. De ville stressteste infrastruktur (beta)

 

De rekker vel ikke å patche klient-ting før utgivelse nå, men det er jo greit å være klar over feil og mangler allerede. og kanskje de i tillegg bruker dataen til å skalere serverparken etc.

Lenke til kommentar

De rekker vel ikke å patche klient-ting før utgivelse nå, men det er jo greit å være klar over feil og mangler allerede. og kanskje de i tillegg bruker dataen til å skalere serverparken etc.

 

De patchet Overwatch i går så jeg vil antar at de patcher bugs eller optimaliserer spillet som foreksempel fjerne debuging kode som jeg kan tenke meg kunne være fordelaktig ved en beta/demo/soppehue.

Lenke til kommentar

Rakk å spytte i 50 timer under open beta (+ 2-dagers early access). Nå har jeg abstinenser og kan ikke vente til spillet lanseres. R.I.P. målet om å nå Global i CS:GO, nå blir det Overwatch for alle penga.

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

Lenke til kommentar

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

 

Quake>cs hvis du er ute etter skillbasert gameplay.

Eller kanskje det er flere måter å bli god på? Litt mer variasjon i slike spill i forhold til de "modern shooters" hvor alt du gjør er å traske sakte rundt og peke på ting med automatrifler eller snipere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

Quake>cs hvis du er ute etter skillbasert gameplay.

Eller kanskje det er flere måter å bli god på? Litt mer variasjon i slike spill i forhold til de "modern shooters" hvor alt du gjør er å traske sakte rundt og peke på ting med automatrifler eller snipere.

 

quake?? spille offline mot boter da eller :phttp://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=2310q730

Lenke til kommentar

 

 

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

Quake>cs hvis du er ute etter skillbasert gameplay.

Eller kanskje det er flere måter å bli god på? Litt mer variasjon i slike spill i forhold til de "modern shooters" hvor alt du gjør er å traske sakte rundt og peke på ting med automatrifler eller snipere.

 

quake?? spille offline mot boter da eller :phttp://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=2310q730

 

 

LAN seff!

Lenke til kommentar

Uttalelsene illustrerer jo forsåvidt denne trenden med å kalle ting for betaer når det reelt sett er en demo. Hva er galt med å bare kalle det en demo?

 

AtW

 

Beta eller BetaTEST som det også kalles.

Spillet er ikke ferdig og mangler finpuss, tweaks og balansering av helter. Også gav dette blizzard muligheten til å teste serverne, når pågangen var stor og kunne observere spillernes vaner og rapporterte bugs.

 

En demo brukes som oftest for spill som er ferdige. Og gjerne for å gi en representativ versjon av ferdigproduktet.

Lenke til kommentar

 

Uttalelsene illustrerer jo forsåvidt denne trenden med å kalle ting for betaer når det reelt sett er en demo. Hva er galt med å bare kalle det en demo?

 

AtW

Beta eller BetaTEST som det også kalles.

Spillet er ikke ferdig og mangler finpuss, tweaks og balansering av helter. Også gav dette blizzard muligheten til å teste serverne, når pågangen var stor og kunne observere spillernes vaner og rapporterte bugs.

 

En demo brukes som oftest for spill som er ferdige. Og gjerne for å gi en representativ versjon av ferdigproduktet.

 

Det er nettopp derfor de kaller det en beta i stedet for demo. Men det er en demo.

Lenke til kommentar

 

 

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

Quake>cs hvis du er ute etter skillbasert gameplay.

Eller kanskje det er flere måter å bli god på? Litt mer variasjon i slike spill i forhold til de "modern shooters" hvor alt du gjør er å traske sakte rundt og peke på ting med automatrifler eller snipere.

 

quake?? spille offline mot boter da eller :phttp://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=2310q730

Wow her snakker vi generasjonskløft. De fleste FPS idag når ikke Quake 3 til knærne hva "skill ceiling" angår, noe som ironisk gjorde at sjangeren døde ut fordi forskjellen mellom topp og bunn var så stor at det gikk utover rekrutteringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Csgo>overwatch vis du er ute etter skillbasert gameplay, syner en muligens overwatch flopp slik som heroes of the storm^^

Quake>cs hvis du er ute etter skillbasert gameplay.

Eller kanskje det er flere måter å bli god på? Litt mer variasjon i slike spill i forhold til de "modern shooters" hvor alt du gjør er å traske sakte rundt og peke på ting med automatrifler eller snipere.

 

quake?? spille offline mot boter da eller :phttp://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=2310q730

 

Quake ER konge, men de som synes det pleier å være 30+ av en grunn :p

 

Quake 3 cpma og osp, er min favoritt sammen med Quake world (q1)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Off topic så det holder, men føler meg tvungen til å slenge meg på quake bølgen. Ingen FPS spill har høyere skill cap enn quake, og jeg må bare si meg enig med Stein Wilmann over;

"De fleste FPS idag når ikke Quake 3 til knærne hva "skill ceiling" angår, noe som ironisk gjorde at sjangeren døde ut fordi forskjellen mellom topp og bunn var så stor at det gikk utover rekrutteringen."

 

Godt sagt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...