Gå til innhold

PODKAST: Stellaris er bra, men ikke uten svakheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

39:40 veldig godt poeng, dette har jeg ikke tenkt på. Spilt det mye MP og da blir det noe mer uforutsigbarhet men hvem som blir ally og motstander er "laid in stone" og syns heller ikke "trussel" faktoren fungerer optimalt hvis en spiller tar for mye.

 

Men det skal komme "joint temporary" war mechanic som tillater deg å alliere deg med en som hater deg for å ta ut en større tredjepart som truer en begge.

 

Angående CK2 så er jeg sjeleglad for at en slipper de personlige forholdene mellom "charactersn" inne i spille i stellaris. Håper til Gud at de ikke implementere CK2 i stellaris, vil heller da ha Victoria2 dybde. Men mer interaksjon med lederne uten å være redde for at de backstabber deg og stikker av med halve riket hadde vært fint.

 

Digger Tech systemet i Stellaris, der overgår det sine konkurrenter i 4x sjangeren. En game fikk jeg ikke point defense tech og bedre Power system før langt ute i spillet og måtte bygge flåten rundt denne handicappen, veldig kult at ikke hver game blir det samme.

 

47:00 De vil forbedre kamp systemet med fleet formations, så ikke mer micro men mer dybde :)

 

Det jeg er mest skuffet over i Stellaris.
Økonomien: Alt symbolisert i 2 ressurser Energy og Minerals, det er greit i seg selv men savner dybden i Distant Worlds. Strategi ressursene kunne gjort opp for dette med mye mer av hver enhet og lavere men flere bonuser slik at det blir verdt å trade og fokusere på trade i hele tatt. de har nevnt at de vil fikse dette etter hvert men ikke noe spesifikt.

Diplomatien: Mangler alt av dybde og blir veldig kjedelig lengre ute i spillet. Men dette har de sagt de vil fikse asap.

End game crisis: Dårlig AI gjør det til en spøk, ikke skummelt i hele tatt samt masse bugs/bad design (som for eksempel kan ikke bruke full bombardment på zerg planetene) og de bare kuker rundt uten mål og mening. Litt some Rome 2 AI'en var i starten.

Svak AI for end game motstand, men må si jeg digger at ens egne vasaller følger sin main fleet. Spesielt i MP blir det spennende flåte oppbygning i starten av krigene med noe hit and runs i border systeme.

Trenger mye kule ground combat og visuell overblikk over ground enheter. Håper virkelig de utgir en ground combat DLC.

Men det mest skuffende er at det er vanskelig å være dritsekk xenophobe som også gjør det kjedelig å være pasifist når det ikke er noen skikkelig farlige skurker å bekymre seg for. Liker heller ikke Good guy slavery, collectivist pacifist og Democracy burde ikke kunne lage slaver (selv om enkelte "demokratiske" stater i vår verden gjør det).

Ifølge siste devblog vil spillet svakheter bli fikset regelmessig som de fleste Paradox spill.

I tillegg vil galaksen bli gjort mer til live med sivile ships osv noe det sterkt mangler (se distant worlds).

Alt i alt helt fantastisk spill.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...