Gå til innhold

Nå får du kjøpt verdens første smartklokke med eSIM-kort i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som kan fjernaktiveres eller bruker en form for trådløs kommunikasjon kan også hakkes så jeg ser ikke helt holdbarheten i påstanden om at eSIM skal være så mye sikrere.

Men det er kanskje sikrere i teorien en i praksis.

 

Tja, er ganske sikker på at det vil være en veldig sterk kryptering på disse. Tviler på at det blir lett for noen å hakke det.

 

Bankkortet ditt bruker også trådløs kommunikasjon når du kjøper ting. Og bankkontoen din kan også hakkes. Men hva er sannsynligheten? Sikkerheten rundt sånne ting er veldig stor. Det samme vil nok mer eller mindre også gjelde for eSIM.

 

Syns det er en god ide med eSIM. Det vil gjøre så mange ting enklere. Og for mobil/klokke-produsenter betyr dette spart plass. (en mulighet for å beholde minijacken? ;D)

Lenke til kommentar

Har SIM kort en vond tendens til å komme på avveie? Hvor er det dere oppbevarer SIM-kortet deres? Har dere en tendens til å miste telefonen deres??

 

Og hvordan vil eSIM fungere med dual-sim løsninger? Og er dette på noen måte anderledes enn CDMA?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Alt som kan fjernaktiveres eller bruker en form for trådløs kommunikasjon kan også hakkes så jeg ser ikke helt holdbarheten i påstanden om at eSIM skal være så mye sikrere.

Men det er kanskje sikrere i teorien en i praksis.

 

Tja, er ganske sikker på at det vil være en veldig sterk kryptering på disse. Tviler på at det blir lett for noen å hakke det.

 

Bankkortet ditt bruker også trådløs kommunikasjon når du kjøper ting. Og bankkontoen din kan også hakkes. Men hva er sannsynligheten? Sikkerheten rundt sånne ting er veldig stor. Det samme vil nok mer eller mindre også gjelde for eSIM.

 

Syns det er en god ide med eSIM. Det vil gjøre så mange ting enklere. Og for mobil/klokke-produsenter betyr dette spart plass. (en mulighet for å beholde minijacken? ;D)

Det som vi kanskje kan grøsse mest av, er at dette kjører Java.

Lenke til kommentar

Alt som kan fjernaktiveres eller bruker en form for trådløs kommunikasjon kan også hakkes så jeg ser ikke helt holdbarheten i påstanden om at eSIM skal være så mye sikrere.

Men det er kanskje sikrere i teorien en i praksis.

 

ESIM kan ikke hakkes.. løk, gulrøtter og vanlig SIM kan derimot hakkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jippi :) Jeg har ventet på denne, men nå har jeg kjøpt bluetooth utgaven og glemt hvorfor jeg tenkte å kjøpe e-SIM utgaven...  :hm:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Alt som kan fjernaktiveres eller bruker en form for trådløs kommunikasjon kan også hakkes så jeg ser ikke helt holdbarheten i påstanden om at eSIM skal være så mye sikrere.

Men det er kanskje sikrere i teorien en i praksis.

Ingen sier det ikke kan hackes. Den er sikrere, den er ikke 100% sikker. Det som trekkes frem i artikkelen er at du ikke kan ta ut SIM-kortet. Essensielt vil du kunne ringe operatøren din og låse ned telefonen din for all evighet. Du kan ikke bytte ut SIM kortet, i det hele tatt. Det vil si, det vil muligens være mulig å åpne og finne frem loddeverktøyet. En omfattende og risikabel operasjon sikkert. Igjen ikke 100% sikker, men langt sikker.

 

Det er og en grunn til at så mange tjenester knyttes til SIM kort allerede i dag. SIM er allerede en veldig sikker løsning som er god til å identifisere deg som deg. Vi har jo allerede bankID for mobil, nå trenger en jo ikke kodebrikke lengre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...