Gå til innhold

Samsung lanserer smart kjøleskap med enorm berøringsskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje en kan klare seg med 3 gopro kameraer som en dedikerer til å sitte på innsiden av kjøleskapsdøren? Og litt finurlig koding. Hvorfor må skjermen sitte i dørpanelet. Kan jo like gjerne plasseres på vegg et annet sted på kjøkkenet.

 

Så slipper man å sette av plass til nesten to kjøleskapsbredder i rommet. Ikke alle som har plass til slike amerikanskje kjøleskapvarianter i trange leiligheter vet du.

 

Nå forventer jeg nesten at en petter smart dukker opp med løsning på dette, på lik linje som han baderomsspeil-ingeniøren dere skrev om for litt siden.

 

http://www.tek.no/artikler/ingenioren-ryan-lagde-sitt-eget-beroringssensitive-smartspeil/346875

 

 

Sett den mannen på saken, og man har et mer avansert og brukervennlig produkt enn det Samsung sin flokk med ingeniører klarer å hoste opp.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser ut som elektronikkprodusentene fortsetter i sin jakt på hvordan få folk til å bytte ut alt i hele huset like ofte som de bytter telefon. Gleder meg til å se hvor lenge Samsung leverer systemoppdateringer til dette - om de gjør det i det hele tatt. Og sikkerhetsoppdateringer? Kommer ikke til å skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som elektronikkprodusentene fortsetter i sin jakt på hvordan få folk til å bytte ut alt i hele huset like ofte som de bytter telefon. Gleder meg til å se hvor lenge Samsung leverer systemoppdateringer til dette - om de gjør det i det hele tatt. Og sikkerhetsoppdateringer? Kommer ikke til å skje.

Ja, jeg prøvde å grille Samsungs representant da jeg var på boligmessa. "Neida, klart vi skal levere oppdateringer i hele produktets levetid" påstod han. Personlig tviler jeg litt på det. Eller at de kanskje prøver å endre hva som er å annse som "produktets levetid" etter 5 år. Vi har vel alle hatt Samsung-utstyr som slutter å motta oppdateringer etter hvert...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kanskje en kan klare seg med 3 gopro kameraer som en dedikerer til å sitte på innsiden av kjøleskapsdøren? Og litt finurlig koding. Hvorfor må skjermen sitte i dørpanelet. Kan jo like gjerne plasseres på vegg et annet sted på kjøkkenet.

 

Så slipper man å sette av plass til nesten to kjøleskapsbredder i rommet. Ikke alle som har plass til slike amerikanskje kjøleskapvarianter i trange leiligheter vet du.

 

Nå forventer jeg nesten at en petter smart dukker opp med løsning på dette, på lik linje som han baderomsspeil-ingeniøren dere skrev om for litt siden.

 

http://www.tek.no/artikler/ingenioren-ryan-lagde-sitt-eget-beroringssensitive-smartspeil/346875

 

 

Sett den mannen på saken, og man har et mer avansert og brukervennlig produkt enn det Samsung sin flokk med ingeniører klarer å hoste opp.

Jeg tror at Samsung sine ingeniører i fri dressur klarer å lage noe mye bedre enn det de har. Men så er det blåruss og marketing som legger begrensninger i hva ingeniørene får lov å gjøre.

Lenke til kommentar

Kanskje en kan klare seg med 3 gopro kameraer som en dedikerer til å sitte på innsiden av kjøleskapsdøren? Og litt finurlig koding. Hvorfor må skjermen sitte i dørpanelet. Kan jo like gjerne plasseres på vegg et annet sted på kjøkkenet.

 

Så slipper man å sette av plass til nesten to kjøleskapsbredder i rommet. Ikke alle som har plass til slike amerikanskje kjøleskapvarianter i trange leiligheter vet du.

 

Nå forventer jeg nesten at en petter smart dukker opp med løsning på dette, på lik linje som han baderomsspeil-ingeniøren dere skrev om for litt siden.

 

http://www.tek.no/artikler/ingenioren-ryan-lagde-sitt-eget-beroringssensitive-smartspeil/346875

 

 

Sett den mannen på saken, og man har et mer avansert og brukervennlig produkt enn det Samsung sin flokk med ingeniører klarer å hoste opp.

Å plassere skjerm på vegger ekstremt upraktisk. Du må ha en montør til å installere det for deg da, og en stor ekstrakostnad for å gjøre det.

 

Dette kjøleskapet er ikke stort for å få plass til skjermen. De satte skjermen på et stort selskap. Dette er et Samsung toppmodell-kjøleskap. Det er grunnen til at det koster så mye, ikke LCD skjermen. Dette er kjøleskap du kjøper om du skal ha det absolutt beste av det beste. Folk som kjøper slike har åpenbart penger, ellers ville du aldri kjøpt det. Folk som har mye penger lever ikke i trange leiligheter. Størrelsen er en fordel, ikke en ulempe i kategorien og prisgruppen den selges i.

 

Kjøleskaptypen er ellers av det som kalles "French door" og er altså koreansk, så jeg vet ikke hvor mye amerikansk det er over det, med mindre alt som er stort er amerikansk :p

 

Lignende modell, uten LCD (og sikkert andre ting, disse kjøleskapene har mye greier)

http://www.samsung.com/no/consumer/home-appliances/refrigerators/french-door/RF56J9040SR/EF

Prisen:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/side-by-side/RF56J9040SR/samsung-side-by-side-rf56j9040sr-182-5-cm

 

Touch-skjerm kjøleskapet koster 40.000 kr. Så altså det samme. Slike kjøleskaper har den prisen. Med eller uten touch skjerm.

Lenke til kommentar

Ser ut som elektronikkprodusentene fortsetter i sin jakt på hvordan få folk til å bytte ut alt i hele huset like ofte som de bytter telefon. Gleder meg til å se hvor lenge Samsung leverer systemoppdateringer til dette - om de gjør det i det hele tatt. Og sikkerhetsoppdateringer? Kommer ikke til å skje.

Det er vel det som er jobben til selskaper? Komme med nye produkter, og overbevise forbrukere om at de trenger de nye produktene. Så at elektronikkselskaper følger den kapitalistiske modellen er vel ikke egentlig så overraskende?

 

Mote er jo enda mer ekstremt, der er det flere ganger årlig.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

Å plassere skjerm på vegger ekstremt upraktisk. Du må ha en montør til å installere det for deg da, og en stor ekstrakostnad for å gjøre det.

 

 

 

Ja jo. Nå glemte jeg jo helt ut hvor lite nevenyttige folk vanligvis er. Skjermen skulle jeg greid å henge med ordentlig veggbrakett. Koblingen mellom skjerm og 'puter (kjøleskapets kontrollenhet) skal man vel kunne fikse med Bluetooth 4.2 eller noe slikt (evt. WiFi). Båndbredde i massevis.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...