Gå til innhold

Nintendo kommer ikke til å selge NX med tap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Wii u gikk i tap per konsoll iallfall i begynnelsen.

 

Litt vanskelig å tro på med tanke på hva som faktisk var i konsollen. Jeg vet at Nintendo selv sier det, men jeg tror ikke på de heller.

Jeg tror at gamepad'n gjorde maskina dyrere enn vi aner. Jeg tror de sa noe om at når maskinen var under utvikling og produksjon var tablets fremdeles ganske nytt og skjermene var dyre.

Lenke til kommentar

Så den skal være kraftig nok for lang tid fremover.

Den skal ikke selges med salg.

 

Hva betyr det for pris? 5-6000,-?

 

Det hadde vært litt av en endring i strategi fra deres side. De må ha noen solide spillopplevelser på lur hvis de skal få folk til å å kjøpe en dyr boks i tillegg til den de har fra før. Blir spennende å se. Håper vi får høre noe mer om maskinen snart.

Lenke til kommentar

 

 

Wii u gikk i tap per konsoll iallfall i begynnelsen.

Litt vanskelig å tro på med tanke på hva som faktisk var i konsollen. Jeg vet at Nintendo selv sier det, men jeg tror ikke på de heller.

Jeg tror at gamepad'n gjorde maskina dyrere enn vi aner. Jeg tror de sa noe om at når maskinen var under utvikling og produksjon var tablets fremdeles ganske nytt og skjermene var dyre.

 

Vel, det var en lavoppløst skjerm med gammeldags trykksensitivitet og svært begrenset prosesseringskraft i selve kontrolleren. Mye dyrere å produsere enn andre kontrollere, ja, men fremdeles ikke så mye at det nødvendigvis gjorde konsollen for dyr til å tjene penger på.

 

Man får komplette smarttelefoner med multitouch til mindre penger enn hva en WiiU-padlet koster i butikken. Jeg er rimelig sikker på at en slik smarttelefon er mye dyrere å produsere enn en wiiu padlet.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Dette betyr sannsynligvis at maskinen enten kommer til å bli veldig dyr eller veldig svak, hvorav sistnevnte virker mest sannsynlig. Det kan også bety at de dropper fordyrende bevegelsesgimmicker. Jeg tror det ikke før jeg ser det, men vi kan håpe.

Lenke til kommentar

 

Wii u gikk i tap per konsoll iallfall i begynnelsen.

 

Litt vanskelig å tro på med tanke på hva som faktisk var i konsollen. Jeg vet at Nintendo selv sier det, men jeg tror ikke på de heller.

Well, believe it. Med mindre de lyver for investorene sine så stemmer det. Det gir jo ingen mening å si til investorene at man selger med tap hvis man ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Kjære Nintendo :

 

Jeg var lenge en fan av Nintendo og Super Nintendo , dere leverte nyskapende spill som ga en fin opplevelse , det var morsomt med Mario og Zelda og den bedre grafikken ga mersmak.

 

Men når Mario spill nr x eller Zelda x ble lansert så begynte ting å bli nok for meg , det ble stadig lengre mellom nylanseringene og selv om det var morsomt med Mario Kart , Mario Golf så begynte det hele å bli litt utvannet for meg.

 

Jeg savnet virkelig nye spillfigurer og variert innhold og med alderen må jeg si at Pc og spill som Baldurs Gate eller mer voksne spill som Witcher 3 fylt opp svært mange av de områdene dere rett og slett ikke leverer.

 

At dere også har en relativt høy pris på spillene deres og har hatt en holdning til fanprodusert innhold (tegneserier , fortellinger , 3d varianter som Zelda 3d ) som er rene heksejakten viste meg gang på gang at dere ønsker hovedsakelig mine "Yen" eller penger og ikke helt bryr dere så mye om spillopplevelsen.

 

Heldigvis finnes det så mange andre valg i dag at det er fult mulig å få tak i en god "pad" og sitte og spille og kose seg på både platform spill og andre gode 3d opplevelser på enten PC eller PS4 / Xbox One og ikke minst med et bredt spekter av spill som passer for både små og store.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Wii u gikk i tap per konsoll iallfall i begynnelsen.

 

Litt vanskelig å tro på med tanke på hva som faktisk var i konsollen. Jeg vet at Nintendo selv sier det, men jeg tror ikke på de heller.

Well, believe it. Med mindre de lyver for investorene sine så stemmer det. Det gir jo ingen mening å si til investorene at man selger med tap hvis man ikke gjør det.

Ser man på prisleie for Wii U basic(299 dollar) og premium(349 dollar) var dette ganske høgt i forhold til PS3 slim og Xbox 360 S. Hardware-messig var det neppe grunnlag for prisforskjellen, men Nintendo måtte nok legge seg på ein høgare pris for å ta inn utviklingskostnaden. Nintendo enda alikevel opp med å selge med tap fordi di solgte færre konsoller enn di hadde satt opp i regnskapet. Nintendo har enda ikkje solgt så mange Wii U som di hadde beregna i starten(meiner det var 14 millioner). Er faktisk usikker på om Nintendo har kome seg heilt ned på jorda når det kommer til Wii U salget og egne beregninger.

Lenke til kommentar

Ser man på prisleie for Wii U basic(299 dollar) og premium(349 dollar) var dette ganske høgt i forhold til PS3 slim og Xbox 360 S. Hardware-messig var det neppe grunnlag for prisforskjellen, men Nintendo måtte nok legge seg på ein høgare pris for å ta inn utviklingskostnaden. Nintendo enda alikevel opp med å selge med tap fordi di solgte færre konsoller enn di hadde satt opp i regnskapet. Nintendo har enda ikkje solgt så mange Wii U som di hadde beregna i starten(meiner det var 14 millioner). Er faktisk usikker på om Nintendo har kome seg heilt ned på jorda når det kommer til Wii U salget og egne beregninger.

Tror faktisk ikke det var før i starten av 2015 at de sa at de nå solgt Wii U med profitt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...