Gå til innhold

Nå bør Windows-brukere fjerne QuickTime fra PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette en spøk eller en uheldig republisering fra 2001? Hvem har virkelig Quicktime på Windows i dag? Det var jo både populært og utskjelt på 90-tallet, men etter ca 2000 så trodde jeg det hadde dødd ut og forsvunnet.

 

Med mindre man har kjøpt ny pc eller formatert, så har man antagelig QuickTime. Et av de vanskeligste programmene å få bort fra maskinen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er dette en spøk eller en uheldig republisering fra 2001? Hvem har virkelig Quicktime på Windows i dag? Det var jo både populært og utskjelt på 90-tallet, men etter ca 2000 så trodde jeg det hadde dødd ut og forsvunnet.

Med mindre man har kjøpt ny pc eller formatert, så har man antagelig QuickTime. Et av de vanskeligste programmene å få bort fra maskinen.

 

Tull, skulle du ikke få det til bruk IObit Uninstaller,

 

Problemet er en del videokamera gjerne billig marked bruker .mov som film-format.

 

Må man bruke: 5KPlayer eller andre istedenfor?

Eller er det samme sikkerhethull der? Må velge Divx\mp4 istedenfor eller mpeg5?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De eneste som egentlig trenger QuickTime på Windows nå, er de som vil ha Apples ProRes kodek for eksportering via f.eks Premiere Pro. Jeg vet at Adobe nettopp har gått ut med at de jobber med å få dette på plass i selve programmet. Men Apple har ikke tidligere vært så greie på dette, så det er derfor en måtte ha QuickTime i tillegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dette en spøk eller en uheldig republisering fra 2001? Hvem har virkelig Quicktime på Windows i dag? Det var jo både populært og utskjelt på 90-tallet, men etter ca 2000 så trodde jeg det hadde dødd ut og forsvunnet.

 

For de som ikke har fulgt så godt med kan jeg opplyse om at QuickTime var nødvendig for å kunne kjøre de tidlige versjonene av iTunes. (Flesteparten av de som hadde en iPod var jo Windows-brukere.)

 

Senere versjoner av iTunes er ikke lenger avhengige av at QuickTime er installert, men Apple har ikke vært særlig flinke til å informere iTunes-brukere på Windows om dette, så QuickTime har derfor i de fleste tilfeller blitt værende på PC'en. Og når Apple har annonsert en ny versjon av QuickTime gjennom sitt oppdateringsverktøy, så har nok de fleste tenkt at det ville være en god ide å oppdatere dette programmet ettersom det er noe de har på PC'en og som tydeligvis er nødvendig av en eller annen grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt QuickTime en del til «encoding» av instruksjonsvideoer siden YouTube (i hvert fall den gang) ikke ødelegger klarheten til små detaljer som tekst på skjermen under «transcode»-prosessen. Med de rette innstillingene med QuickTime, har bildet blitt krystallklart selv på YouTube. Om dette fortsatt gjelder vet jeg ikke helt, siden YouTube har endret seg en god del siden noen få år tilbake.

Endret av ahw_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er dette en spøk eller en uheldig republisering fra 2001? Hvem har virkelig Quicktime på Windows i dag? Det var jo både populært og utskjelt på 90-tallet, men etter ca 2000 så trodde jeg det hadde dødd ut og forsvunnet.

 

Med mindre man har kjøpt ny pc eller formatert, så har man antagelig QuickTime. Et av de vanskeligste programmene å få bort fra maskinen.

Virkelig, vanskelig å få bort fra maskinen? Troller du? Det er lett som en plett.

Lenke til kommentar

 

 

Er dette en spøk eller en uheldig republisering fra 2001? Hvem har virkelig Quicktime på Windows i dag? Det var jo både populært og utskjelt på 90-tallet, men etter ca 2000 så trodde jeg det hadde dødd ut og forsvunnet.

 

Med mindre man har kjøpt ny pc eller formatert, så har man antagelig QuickTime. Et av de vanskeligste programmene å få bort fra maskinen.

Virkelig, vanskelig å få bort fra maskinen? Troller du? Det er lett som en plett.

Jada, i senere tid er det lett som en plett. Jeg sa ikke at jeg ikke fikk det til den gang da, ikke brukte jeg det på min egen maskin heller.

 

Men som andre har sagt var det et krav å ha det om man brukte itunes, og jeg hadde en "morsom" runde med det, da det viste seg at uansett hva man gjorde med QT, så lenge man hadde itunes på pcen, så kom QT tilbake etter en restart, uansett hvor mye du forsøkte å slette det.

 

Jeg gjorde søk på hele maskinen i filer og i register, på alt som hadde noe med QT å gjøre, sletta alt, restarta maskinen, og ved oppstart var alt tilbake på plass. Alle filer og alle registerverdier. Sneaky Apple

 

 

(Dette er mange år siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...