Gå til innhold

Snart kan MacBook-maskinene få virtuelle tastaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsåvidt spennende, men jeg er litt skeptisk. For selv om man måler trykket vil dette tilsvare å skrive på en skjerm, og det fungerer fint til enkle ting, men er ikke optimalt om man skriver mye.

 

Spørsmålet blir om det er en trade off relativt til annen positiv funksjonalitet man kanskje kan få bruk for.

 

Men, vet ikke om dette er nytt nok til å si det er ny teknologi....

Lenke til kommentar

Jeg liker de store desktop-tastaturene til Mac jeg. Er fint å ha fysisk tilbakemelding. Og det er ikke like støyende som et gamingtastatur.

 

Men jeg kan se kun et par fordeler med haptisk tastatur, og det er at brukeren kan få kalibrert inn sine fingertreffposisjoner. Samt at den haptiske AI'en vil kunne gi deg en f-bokstav på et litt videre område (selvfølgelig med sine maksgrenser før neste nabobokstav treffes. Samt at det tåler regn og kaffesøl.

 

Ellers så tror jeg det kan bli en negativ effekt, hvor man blir veldig sliten av å skrive på noe som ikke gir etter i det hele tatt. Jeg tror vil vil kunne se en tilbakevendelse av noe som gir etter jeg, en stund etter eller inni populariteten (er vekk). Enten dette er en heldekkende halvmyk film, eller noe..

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er svært spent på neste generasjon av MacBook Air og MacBook Pro. Har på følelsen at dette blir innovasjons-generasjonen der Apple tar nye steg for å sikre seg nye kundemasser og oppgraderinger blant allerede eksisterende kunder. :)

 

Personlig tror jeg ikke neste generasjon av MacBook vil revolusjonere noen verdens ting.

Lenke til kommentar

 

Jeg er svært spent på neste generasjon av MacBook Air og MacBook Pro. Har på følelsen at dette blir innovasjons-generasjonen der Apple tar nye steg for å sikre seg nye kundemasser og oppgraderinger blant allerede eksisterende kunder. :)

Personlig tror jeg ikke neste generasjon av MacBook vil revolusjonere noen verdens ting.

 

Pessimist da.  :tease: Revolusjon blir kanskje et litt kraftig ord, men om Apple får relansert MacBook Pro i den grad at de viderefører designet fra MacBook 12, gjør 15-tommeren til en slags slagkraftig ultrabook, samtidig som innmaten blir oppdatert;  så har de kommet langt på vei. Det kjipe med MacBook Pro nå, er nesten ene og alene at de føles litt tunge og gammeldagse med tanke på plassutnyttelse. USB C, tynnere chassis, nytt hengseldesign, kanskje nytt tastatur (?), forbedret webkamera og bedre skjermpanel, så er det svært lite igjen å klage på.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er svært spent på neste generasjon av MacBook Air og MacBook Pro. Har på følelsen at dette blir innovasjons-generasjonen der Apple tar nye steg for å sikre seg nye kundemasser og oppgraderinger blant allerede eksisterende kunder. :)

Personlig tror jeg ikke neste generasjon av MacBook vil revolusjonere noen verdens ting.

 

Pessimist da.  :tease: Revolusjon blir kanskje et litt kraftig ord, men om Apple får relansert MacBook Pro i den grad at de viderefører designet fra MacBook 12, gjør 15-tommeren til en slags slagkraftig ultrabook, samtidig som innmaten blir oppdatert;  så har de kommet langt på vei. Det kjipe med MacBook Pro nå, er nesten ene og alene at de føles litt tunge og gammeldagse med tanke på plassutnyttelse. USB C, tynnere chassis, nytt hengseldesign, kanskje nytt tastatur (?), forbedret webkamera og bedre skjermpanel, så er det svært lite igjen å klage på.

 

Vill ikke si pessimist. Tviler ikke på at det ville blitt en flott maskin. Men dette er pretty much standard på mange av modellene som kommer nå. Innovativt er det i alle fall ikke. 

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg ingen revolusjon på laptop.

 

Om det kommer en variant av Macbook med litt mer kraft og 13" eller 14" skjerm er jeg fornøyd i årevis fremover. Det er ingen vits å komme med nye ting bare for å "innovere". Det nye må ha verdi også. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg ingen revolusjon på laptop.

 

Om det kommer en variant av Macbook med litt mer kraft og 13" eller 14" skjerm er jeg fornøyd i årevis fremover. Det er ingen vits å komme med nye ting bare for å "innovere". Det nye må ha verdi også. 

Der er jeg forsåvidt enig. Jeg synes dette med tastaturet er spennende, for tastaturer er vel kanskje den tingen som har endret seg minst samtidig som den har vært med lengst. I det minste i den grad vi tenker datamaskiner i dag. Men det er vel også en grunn til akkurat dette, så selv om det er spennende, og selv om det kan ha mange nyttige funksjoner er jeg skeptisk. Men så legger vel også folk forskjellig menig i ord som innovasjon og revolusjon.

 

For min egen del kommer jeg ikke til å kjøpe en ny tradisjonell bærbar igjen.

Lenke til kommentar

For meg er tastaturet en av hovedaspektene når jeg velger laptop. Tastatur, pekeplate og skjerm er de tre hovedtingene jeg vurderer - det er mye mye viktigere enn tekniske spesifikasjoner, fart, pris etc. Så om det skal gjøres noe stort med tastaturet må det være veldig merkbart bedre enn de eksisterende samtidig som det tilbyr noe helt nytt. Jeg tviler på om en stor plate med haptisk feedback er like bra som "ordentlig" tastatur, men samtidig er jeg ekstremt imponert over hva Apple får til med force touch, så jeg skal ikke være helt avvisende.

 

Og som du sier, det er ikke sikkert jeg heller kjøper en vanlig laptop igjen.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...