Gå til innhold

Stort sett smertefritt oppsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Basestasjonene - hvis jobb det er å spore hvor VR-visiret og de to kontrollerne befinner seg

Dette stemmer ikke, eller er i hvert fall upresist.
Basestasjonene er "dumme". På Rift er det kameraer, og DE sporer hvor Riften befinner seg, men på Vive er det motstatt; hodesettet sporer hvor laserne befinner seg. Endret av Tyralyon
Lenke til kommentar

Er det noe i veien for at man i fremtiden kan få til å korrigere for dårlig syn (skjeve hornhinner og +/- styrke) ved hjelp av software i headsettet? Er ikke så rent få som er avhengige av briller, så det hadde vært genialt.

 

Har hørt flere steder at briller stort sett er uproblematisk.

 

"The good news is that most glasses we tested, both large and small frames, both headsets fit over them just fine."

 

http://www.cnet.com/how-to/how-to-wear-an-oculus-rift-and-htc-vive-with-glasses/

Lenke til kommentar

 

Basestasjonene - hvis jobb det er å spore hvor VR-visiret og de to kontrollerne befinner seg

Dette stemmer ikke, eller er i hvert fall upresist.

Basestasjonene er "dumme". På Rift er det kameraer, og DE sporer hvor Riften befinner seg, men på Vive er det motstatt; hodesettet sporer hvor laserne befinner seg.

Hei, dette ble ikke bra nok forklart nei. Har presisert litt bedre i teksten.
Lenke til kommentar

Nei, men jeg har hørt rykter om utskiftsbare "linser" til Rift. Usikker på om det er mulig for HTC Vive.

Det er ikke plass til briller eller utskiftbare linser i Riften. Men det er en slider nederst hvor du kan justere styrken litt.

 

EDIT: Eller altså, nå har ikke jeg prøvd med briller siden jeg ikke bruker briller, men føler selv det er litt lite plass, men kanskje det går hvis de ikke er så store.

 

 

Litt misunnelig på de håndkontrollerne til Vive. Håper Oculus Touch kommer ut snart.

Endret av iernie
Lenke til kommentar

 

Er det plass til briller?

 

Jeg har ofte lurt på det samme når jeg ser på VR-briller. Kan bekrefte at briller passer i Samsung Gear VR... sier ikke at det er ordentlige VR-briller, men de er omtrent samme fysiske størrelse...
Det er også fin plass til briller i Vive.

 

Kilde: Bruker briller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...