Gå til innhold

ANNONSE: Disse 10 mulighetene får du med et smart hjem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At man kan kommentere annonser som dette med egen opplinket forumtråd er nytt for meg.

Hvor heldig er det for annonsøren?

 

Heldigvis er det jo merket som annonse for den observante leser. Nå beveger tek.no seg i en retning der annonser og artikler av ulik kvalitet blandes sammen.

 

Denne annonsen, litt kamuflert som artikkel, kommer jo med en del påstander og noe rare scenarioer, slik reklame gjør.

 

Det er mange måter å gjøre ulike ting i huset "smart" uten å ruinere seg til et slikt firma...

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å nevne pris, da hvis vi snakker om bedriftpriser alt mellom 150 000 kr for smarthus til 1 million kr, særlig ved å oppgradering til fiber.

Tror jeg de fleste tenker om seg 2 ganger.

For meg virker siden mere rettet mot bedrifter en privatpersoner.

 

Skulle tro hvis jeg tar kontakt får jeg bare beskjed dette ikke er tilgjengelig i ditt området, kun i stavanger\arendal.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

At man kan kommentere annonser som dette med egen opplinket forumtråd er nytt for meg.

Hvor heldig er det for annonsøren?

Heldigvis er det jo merket som annonse, for nå beveger tek.no seg i en retning der annonser og artikler av ulik kvalitet blandes sammen.

 

Hei

 

Vi har troen på at en levende debatt – enten det er skryt eller kritikk – beriker annonsen og hjelper oss til å bli bedre. Derfor oppfordrer vi annonsørene våre til å åpne for feedback.

 

Ellers er vi helt enig i at tydelig merking er viktig :)

Lenke til kommentar

Det trenger ikke koste så mye å få ett smart hjem.

Jeg bruker Tellstick NET fra Telldus og brytere/enheter fra f.eks. Nexa.

Jeg har en etterhvert veldig smart hus, og har brukt kanskje 8 000,- totalt (smart styring av lys, persienner/ZIP screens, varme, osv.)

Men det krever at man gidder å lese litt om det slik at man kan sette det opp selv. Men er ekstremt enkelt, genialt og utrooolig behagelig.

Etter èn helg på hytta til foreldrene mine hvor man måtte gå rundt hele rommet for å slå av lys, merket jeg hvor vant jeg er blitt til å bare trykke på èn knapp, ev. app'en på telefon for å skru av alt av lys.

Har automatisk av/på av utelys sammen med sol opp/nedgang og noe lys inne.

ZIP screens er styrt av gitte kriterier (over 20 grader inne, sol ute og ikke mer enn 15m/s vind). Åpner seg igjen hvis temperaturen går under 20 grader inne på dagtid :)

 

Utrolig praktisk å kunne åpne garageporten via mobilen når Schenker kommer å leverer ting mens man er på jobb også ;) 

Endret av Dingy
Lenke til kommentar

Viktig å nevne pris, da hvis vi snakker om bedriftpriser alt mellom 150 000 kr for smarthus til 1 million kr, særlig ved å oppgradering til fiber.

Tror jeg de fleste tenker om seg 2 ganger.

For meg virker siden mere rettet mot bedrifter en privatpersoner.

 

Skulle tro hvis jeg tar kontakt får jeg bare beskjed dette ikke er tilgjengelig i ditt området, kun i stavanger\arendal.

 

Det er særdels uvanlig å bruke fiber til å kommunisere for smarthus-løsninger, og selv om det går er det ikke så mye poeng.

 

Og smarthus er vel tilgjengelig uansett hvor man bor?

 

AtW

Lenke til kommentar

Men tviler på de reiset til hvem som helst i norge helt til svalbard gratis uten betingelser.

Tror i så fall det blir billigere å gi mistepris i  så fall, så får man heller vurdere om man skal lage smart system selv. Basert på raspbery pi.

Lenke til kommentar

 

Men tviler på de reiset til hvem som helst i norge helt til svalbard gratis uten betingelser.

Tror i så fall det blir billigere å gi mistepris i  så fall, så får man heller vurdere om man skal lage smart system selv. Basert på raspbery pi.

 

 

Det er mulig disse konkrete ikke selger utstyret direkte til bruker uten befaring, men det er ikke noen generell smarthus-ting, bare bruke et annet system. Du trenger ikke å lage systemet selv.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...