Gå til innhold

ANMELDELSE: Hyrules Warriors Legends


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har de egentlig gjort for lenge siden...

Noen av Zelda spillene var rett og slett kjempebra , men etter hvert ble det mer og mer som ble brukt igjen og mange andre rollespillserier greide å gå forbi Zelda i både underholdningsverdi og ikke minst kvalitet.

 

Slike spillslipp som dette viser jo egentlig at Nintendo ønsker pengene våre og når de leverer såpass laber kvalitet så er det nok trolig fordi de er ganske desperate... Sukk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har de egentlig gjort for lenge siden...

Noen av Zelda spillene var rett og slett kjempebra , men etter hvert ble det mer og mer som ble brukt igjen og mange andre rollespillserier greide å gå forbi Zelda i både underholdningsverdi og ikke minst kvalitet.

 

Slike spillslipp som dette viser jo egentlig at Nintendo ønsker pengene våre og når de leverer såpass laber kvalitet så er det nok trolig fordi de er ganske desperate... Sukk...

 

Nå har vel aldri Zelda-spillene vært rollespill. Men når det er er sagt varierer de voldsomt i kvalitet, fra fantastiske Ocarina of Time, Majoras Mask og Wind Waker, til de noe svakere Twilight Princess og Skyward Sword.

 

Er ikke sånn at de to siste er dårlige spill, tvert imot er de gode spill, er bare at en del av det som kom før har vært vanvittig bra.

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri spilt Hyrule Warriors på Wii U, men syns faktisk dette var ganske så bra på 3DS. Spiller på en New 3DS og merker ikke mye til hakking her.

 

Helt enig. Spilte aldri Wii U-versjonen, men storkoser meg med dette på N3DSen. Grafikken har jeg ingenting å utsette noe på, og har ennå ikke opplevd noe hakking, frame drops osv. Eneste jeg kan sette fingeren på er at det er en god del fiender ikke dukker opp før jeg er ganske nært, men det er bare en fillesak jeg driter i. Det er uansett så mye annet her som trekker opp, at "usynlige fiender" bare blir tull å klage på. Legg til all DLCen fra Wii U-versjonen og noen nye ting, så har vi glatt 7/10 - på New 3DS, vel og merke. Litt rart de ikke gjorde dette "eksklusivt" til N3DS, som med Xenoblade Chronicle. Men pytt, har du N3DS anbefaler jeg dette lett.
Lenke til kommentar

Nintendo... Gikk fra :love: til :hmm: på +/- et tiår.

 

Må dog huske en ting https://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo

 

"Founded on September 23, 1889, by Fusajiro Yamauchi, it originally produced handmade hanafuda playing cards. By 1963, the company had tried several small niche businesses, such as cab services and love hotels."

 

Kanskje de burde teste ut taxivirksomhet og "kjærlighetshotell" igjen :)

Lenke til kommentar

 

Herrgud. Ta nå å oppdater originalspillet også med det nye innholdet. Japser er noen nisser, det skal være sikkert.

Følger faktisk med en kode til wii u versjonen som gir det nye innholdet. Rart om det ikke legges ut som egen dlc etterhvert.

kommer det med det nye spillet, så bør det komme til wii u gratis. Drit i dem som allerede har kjøpt spillet, sant? Ikke rart folk piratkopierer.

Lenke til kommentar

Kanskje det ser bra ut på n3ds, men nå er faktisk spillet også sluppet til 3ds, og det er fremdeles den konsollen flesteparten har. Dersom spillet er for ambisiøst til 3ds, så burde de ha sluppet det kun for n3ds.

 

Å lure folk til å tro at de kan få en grei opplevelse på en konsoll som er åpenbart underdimensjonert er ikke akkurat kundevennlig, men nå har jo nintendo aldri vært kjent for å være kundevennlige. De fortjener å bli skjelt ut for slikt.

Lenke til kommentar

Det har de egentlig gjort for lenge siden...

Noen av Zelda spillene var rett og slett kjempebra , men etter hvert ble det mer og mer som ble brukt igjen og mange andre rollespillserier greide å gå forbi Zelda i både underholdningsverdi og ikke minst kvalitet.

 

Slike spillslipp som dette viser jo egentlig at Nintendo ønsker pengene våre og når de leverer såpass laber kvalitet så er det nok trolig fordi de er ganske desperate... Sukk...

 

Nå er ikke dette et Zelda-spill, det er et Warriors-spill med Zelda-skin. Det er ikke lagd av Nintendo men av Koei Tecmo (Ref)

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så veldig overraskende at det ble dårlig hvis inspirasjonskilden var en serie med button-mashere.

 

Å springe inn i store horder med ultra-pinglete fiender og trykke vilt på samme knappen for å spamme angrep som treffer nesten alt på hele skjermen blir kjedelig rimelig fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje ikke så veldig overraskende at det ble dårlig hvis inspirasjonskilden var en serie med button-mashere.

 

Å springe inn i store horder med ultra-pinglete fiender og trykke vilt på samme knappen for å spamme angrep som treffer nesten alt på hele skjermen blir kjedelig rimelig fort.

Sånn har sjangeren vært fra starten, og det er derfor mange av oss elsker den. Å klage på det blir jo som å klage over FPSer, fordi man bare løper rundt og skyter på alt som rører seg. Eller klage på ARPGs som Diablo og Path of Exile, fordi alt man gjør er å løpe rundt og denge utallige fiender for å få et litt bedre sverd.

Lenke til kommentar

Sånn har sjangeren vært fra starten, og det er derfor mange av oss elsker den. Å klage på det blir jo som å klage over FPSer, fordi man bare løper rundt og skyter på alt som rører seg. Eller klage på ARPGs som Diablo og Path of Exile, fordi alt man gjør er å løpe rundt og denge utallige fiender for å få et litt bedre sverd.

Hovedpoenget ditt er vel riktig, men synes at du bommer litt med å dra inn FPS som sjanger da det er en mye mer sofistikert sjanger der spillene vanligvis inneholder mer variasjon og krever flere forskjellige ferdigheter enn denne sjangeren.

 

"Diablo-kloner" eller "click & slash" eller hva man skal kalle de er en sjanger som det passer mye bedre å sammenligne med, både fordi der er ganske snever i den forstand at spill må ligge mekanisk veldig nært opp til Diablo\Diablo II for å falle inn under denne sjangeren og fordi disse spillene som "Dynasty Warriors" sjangeren har et veldig lite variert og veldig repetitivt gameplay.

 

Jeg synes "Dynasty Warriors" sjangeren virker veldig lite tiltrekkende selv om jeg aldri har prøvd et slikt spill og Diablo-klonene pleier jeg alltid å styre unna, med unntak av Diablo II som jeg med ujevne mellomrom starter å spille på nytt fordi det har så bra grafikk, musikk og atmosfære, men som jeg alltid forlater etter en kort stund fordi spillmekanikken er så fordømt kjedelig.

 

Men, jeg er glad i å spille 2D Beat 'em ups som Final Fight og Golden Axe, og denne sjangeren tror jeg har mye til felles med Dynasty Warriors spillene. Derfor tror jeg at jeg kan jeg forstå noe av gleden folk får av å spille slike spill, selv om jeg selv ikke kunne tenke meg å gjøre det.

 

Den ene manns søppel, er gullkorn for den andre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...