Gå til innhold

GUIDE: Vi har ytelsestestet Vivaldi (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi skal ikke mer enn elleve måneder tilbake i tid før Chrome 42 lå nesten 50 prosent bak daværende Interent Explorer 11 i JavaScript-ytelse."

 

Dette skal vel være omvendt?

 

Det jeg merker med Edge er at den er mer smooth og takler tunge oppgaver bedre enn andre nettlesere, noe som sikkert kan spores tilbake til at den lar seg spise mer RAM. Det å laste inn store sider eller bilder på 70 MPX eller mer får både Chrome og Firefox til å fryse.

Lenke til kommentar

Hvordan se NRK - tv og Altibox Chill i Vivaldi? Noen som har tips?

Får du feilmelding på twitch.tv mangler du garantert fungerende flash player. Filen under vil da sannsynlig fikse NRK. For Altibox vet jeg ikke, da jeg ikke finner ut om det ert flash eller html5 som er avspilleren.

 

Da laster du ned følgende: 

 

http://www.adobe.com/support/flashplayer/debug_downloads.html

"Download the Flash Player content debugger for Opera and Chromium based applicationsPPAPI"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan se NRK - tv og Altibox Chill i Vivaldi? Noen som har tips?

Får du feilmelding på twitch.tv mangler du garantert fungerende flash player. Filen under vil da sannsynlig fikse NRK. For Altibox vet jeg ikke, da jeg ikke finner ut om det ert flash eller html5 som er avspilleren.

 

Da laster du ned følgende: 

 

http://www.adobe.com/support/flashplayer/debug_downloads.html

"Download the Flash Player content debugger for Opera and Chromium based applicationsPPAPI"

 

Takker så mye, da fungerer NRK. Altibox bruker Silverlight, som jeg har installert og virker i Chrome, Edge og Fireox, men ikke i Vivaldi.

Lenke til kommentar

Både Twitch.tv og NRK støtter HTML5 via HLS. Da slipper du Flash Player dritten på maskinen..

 

HLS støttes dessverre ikke av Chrome, og dermed ikke av Vivaldi heller. Kjører du Windows 10 så er det jo uansett bedre å heller bare laste ned Unstream via Windows Store som fungerer langt bedre enn å bruke Twitch.tv via nettleser.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan se NRK - tv og Altibox Chill i Vivaldi? Noen som har tips?

Får du feilmelding på twitch.tv mangler du garantert fungerende flash player. Filen under vil da sannsynlig fikse NRK. For Altibox vet jeg ikke, da jeg ikke finner ut om det ert flash eller html5 som er avspilleren.

 

Da laster du ned følgende:

 

http://www.adobe.com/support/flashplayer/debug_downloads.html

"Download the Flash Player content debugger for Opera and Chromium based applicationsPPAPI"

Takker så mye, da fungerer NRK. Altibox bruker Silverlight, som jeg har installert og virker i Chrome, Edge og Fireox, men ikke i Vivaldi.

Verken Chrome eller Edge støtter Silverlight? Så her må det være noe annet som skaper krøll. Om du da ikke kjører en eldgammel utgave av Chrome 32-bit. Edge støtter det hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

De to ligger et godt stykke bak ledertrioen, men der Firefox i det minste fortsatt har visuell kontakt med teten, ligger Edge faretruende langt bak – akkurat som tilfellet var med siste versjon av Internet Explorer. Her har Microsoft altså svaret på hva de bør sette utviklerne sine til de neste månedene frem til Edge foreligger i ny versjon til sommeren.

Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har det fra men jeg er ganske sikker på at jeg har lest at Microsoft ikke kommer til å implementere støtte for alt nytt som kommer med HTML 5.

Slik jeg forsto det så ønsker de å utelate eller ikke fokusere på elementer som de mener ikke er helt ferdig eller lite brukt og dytte inn støtte for andre ting som har blitt etterspurt.

Lenke til kommentar

Testet ikke ytelsen, men lastet ned og prøvde Vivaldi i ca. én time. Jeg ødela Vivaldi. Jeg lasta ned extentions, de som jeg er avhengig av. En restart senere og Vivaldi nekta å starte. Sitter på Win8, hadde jeg hatt Win10 så sies det at det hadde kommet opp en boks som sier at programmet har kræsjet. Hos meg var det bare stille. Ingen prosesser lå igjen heller.

 

Dessverre fikk jeg et dårlig inntrykk. Det kunne tenkes at jeg i fremtiden en gang går vekk fra Chrome (som er linket med Google-kontoen), men Vivaldi er ikke den nettleseren som får den æren av meg. Ikke i år. Ikke før v2.0.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...