Gå til innhold

– Det kommer tre Surface-telefoner i 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«antall mobiler med arvtageren Windows 10 Mobile på innsiden kan du mest sannynlig telle på én hånd»

 

Kan dere ikke i det minste prøve å gi et inntrykk av å ha gjort litt research før dere slenger omkring dere med slike påstander?

Det er pr april 2016 annonsert 14 telefoner og 9 "phablets" som har Windows 10 Mobile installert: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Windows_10_Mobile_devices

De fleste er allerede lansert, de tre øvrige lanseres i løpet av sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem betaler premium-pris for en premium-telefon med Windows?
Samme folkene som kjøper en Vertu-telefon som er gull og edelstener på utsiden, og Nokia 3210 på innsiden?

Apple iPhone er jo faktisk verdt premium-pris. Den har mange apper. Spent på hva Microsoft-telefonen har, som er verdt så mye penger. Apper er det lite av.

Jeg har en Lumia 640. Den ble kjøpt fordi jeg plutselig måtte endre mitt mobilabonnement, og trengte en reservetelefon til å ringe med.
Windows har begrenset med apper, og de som finnes er stort sett ikke like bra som de jeg er vant til.
Dessuten er det en del apper som koster penger. Det beste i livet er gratis, men det beste i Microsofts app-butikk er ikke gratis.

 

Microsoft kan gjerne lansere telefoner i premium-segmentet.

Men app-butikken deres trenger at det også finnes telefoner i lavpris-segmentet.

Ellers blir det for få kunder til at det er lønnsomt å utvikle apper for Windows.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Man betaler premiumpris for premiumtelefoner. Apputvalget er identisk om man kjøper iPhone 6S+ 128GB eller 5C 16GB. Å blande apper inn i om en telefon er premium eller ikke gir ikke mening i det hele tatt. Det er hva telefonen kan, ut av eska, man betaler for.

 

Ingen plattformer har *alle* apper. Personlig er det mange apper jeg faktisk ikke gidder å bruke - selv om de finnes - uansett om det er på Windows Phone, Mobile, Android eller iOS.

Ta Facebook f.eks., der bruker jeg konsekvent nettleseren, så kan jeg lese og besvare meldinger i innboksen på samme "app". Samt alle de andre fordelene webgrensesnittet har.

 

At du lever i den villfarelsen at innhold er bra kun når det er gratis er ditt problem, og ditt forvrengte verdensbilde.

Jeg har lastet ned, prøvd ut mye over 1.000* apper på Windows Phone/Mobile-plattformen siden WP7.5, og jeg har betalt for svært, svært få av de! Og det er fordelen med appene i dette økosystemet, selv betalappene er i de aller fleste tilfellene mulig å laste ned gratis for å prlve ut. Man kan åpne de X antall ganger, eller i X dager etter første gang, og så kjøpe om man er fornøyd.

 

*Majoriteten er fjernet igjen, grunnet manglende funksjonalitet, at jeg ikke hadde behov for den, at jeg er ferdig med den (spill), eller at den ble lastet ned kun for å prøve den av nysgjerrighets skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg kjøpte meg en Lumia 640 for 1295,- hos Komplett når min HTC One M8 døde i vinter.

 

Det er faen meg helt utrolig at Microsoft ikke har klart å få markedsandeler med en såpass god telefon når man tar prisen tatt i betraktning.

 

Etter oppdateringen til Windows Phone 10 er jeg såpass fornøyd at jeg tror min neste premiumtelefon også vil bli en WP-telefon, dersom OS-et fremdeles vil leve.

 

En Surface Phone vil jeg ta imot med åpne armer, og håper universale apper gjør at det faktisk vil komme flere apper til platformen fremover.

Lenke til kommentar

Hvem betaler premium-pris for en premium-telefon med Windows?

Samme folkene som kjøper en Vertu-telefon som er gull og edelstener på utsiden, og Nokia 3210 på innsiden?

 

Apple iPhone er jo faktisk verdt premium-pris. Den har mange apper. Spent på hva Microsoft-telefonen har, som er verdt så mye penger. Apper er det lite av.

 

Jeg har en Lumia 640. Den ble kjøpt fordi jeg plutselig måtte endre mitt mobilabonnement, og trengte en reservetelefon til å ringe med.

Windows har begrenset med apper, og de som finnes er stort sett ikke like bra som de jeg er vant til.

Dessuten er det en del apper som koster penger. Det beste i livet er gratis, men det beste i Microsofts app-butikk er ikke gratis.

 

Microsoft kan gjerne lansere telefoner i premium-segmentet.

Men app-butikken deres trenger at det også finnes telefoner i lavpris-segmentet.

Ellers blir det for få kunder til at det er lønnsomt å utvikle apper for Windows.

 

Det er akkurat hva de prøver på da. De prøver å skape flere apper ved hjelp av universale apper. For eksempel så kommer Facebook, Messenger og Instagram som spltter nye apper til både mobil og PC/tablet. Takket være universale apps slipper developerne så mye arbeid. Hvis du ser hvor raskt Windows 10 vokser så er det ikke rart at det nå stormer inn med universale apper i Store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg powershell med "desktop koblingen" og jeg er solgt. Gjerne også en liten x86 prossesor i dockingen. Takk

 

En mulighet for Microsoft vil være å bruke en Intel Atom til å drive det hele (eventuelt AMD om de kommer med noe brukbart før lansering). Ytelsen er omtrent på lik linje med tilsvarende ARM prosessorer (ikke fullt like effektive, men så har jeg heller ikke prøvd de nyeste atom heller da).

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om å ha det som alle andre har.

Ungdommen bruker Snapchat, for eksempel. Det finnes ikke i Windows-utgave.

 

Windows er helt sikkert et godt operativsystem, men en skal ikke undervurdere betydningen av kundens favoritt-apper.

Nettleseren Edge fungerer, men jeg foretrekker Opera. Den finnes ikke I Windows.

Andre apper jeg har prøvd i Windows når heller ikke opp til dem jeg er vant til i Android.

 

Men andre apper er ganske bra!

Jeg er fornøyd med Windows i min billige reservetelefon, men jeg har Android i den vanlige telefonen.

Det er noen apper jeg ikke vil være uten.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe en stor og dyr premium-telefon med Windows før dette endres.

Jeg vet at Microsoft jobber med dette, og jeg venter spent på en vanntett toppmodell når apputvalget bedrer seg.

Det er ikke godt nok for meg enda.

I mellomtiden tester jeg apper på min Lumia 640 i påvente av at det skal skje opp noe som erstatter de jeg bruker i Android.

Konkurranse i dette markedet er bra. Apple og Google trenger en reell konkurrent.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Windows er kun egnet som jobbtelefon. Ungdommene er ikke interessert i å ikke ha det som alle andre har.

Ungdom som allerede har en iPhone, Samsung, Sony eller liknende risikerer ikke pengene sine på å kjøpe en Windows telefon.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Lumia 640 for 1295,- hos Komplett når min HTC One M8 døde i vinter.

 

Det er faen meg helt utrolig at Microsoft ikke har klart å få markedsandeler med en såpass god telefon når man tar prisen tatt i betraktning.

 

Etter oppdateringen til Windows Phone 10 er jeg såpass fornøyd at jeg tror min neste premiumtelefon også vil bli en WP-telefon, dersom OS-et fremdeles vil leve.

 

En Surface Phone vil jeg ta imot med åpne armer, og håper universale apper gjør at det faktisk vil komme flere apper til platformen fremover.

 

Ja 640 er en knall mobil, og kamera overrasket stort. Bare så synd med appøkosystemet, det er rett og slett sørgelige greier...

Lenke til kommentar

Det handler ikke bare om å ha det som alle andre har.

Ungdommen bruker Snapchat, for eksempel. Det finnes ikke i Windows-utgave.

 

Windows er helt sikkert et godt operativsystem, men en skal ikke undervurdere betydningen av kundens favoritt-apper.

Nettleseren Edge fungerer, men jeg foretrekker Opera. Den finnes ikke I Windows.

Andre apper jeg har prøvd i Windows når heller ikke opp til dem jeg er vant til i Android.

 

Men andre apper er ganske bra!

Jeg er fornøyd med Windows i min billige reservetelefon, men jeg har Android i den vanlige telefonen.

Det er noen apper jeg ikke vil være uten.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe en stor og dyr premium-telefon med Windows før dette endres.

Jeg vet at Microsoft jobber med dette, og jeg venter spent på en vanntett toppmodell når apputvalget bedrer seg.

Det er ikke godt nok for meg enda.

I mellomtiden tester jeg apper på min Lumia 640 i påvente av at det skal skje opp noe som erstatter de jeg bruker i Android.

Konkurranse i dette markedet er bra. Apple og Google trenger en reell konkurrent.

 

du har opera mini i windows store for mobil

Lenke til kommentar

Klar over det.

Opera Mini brukte jeg for flere år siden, da jeg hadde telefon med frimerkeskjerm og knapper.

Jeg fortsatte å bruke Opera Mini da jeg fikk min første mobil med touchscreen, og ettersom det var Nokia var Opera Mini den "beste" tilgjengelige nettleseren.

Både fordi ingen gode nettlesere ble utviklet for Symbian, og fordi datidens hardware og skjermoppløsning uansett var for dårlig for en fullblods nettleser.

Min siste Nokia var N8. Det var også siste gang jeg brukte Opera Mini.

Etter det har jeg kun hatt Samsung og Sony, og brukt skikkelige nettlesere. Disse telefonene er kraftige nok til å vise nettsidene slik de er ment å vises.

Opera Mini var nyttig for 10 år siden, og for folk som må være ekstremt sparsommelige med datakvoten sin.

 

Jeg ønsker selvsagt fullversjonen av Opera på min Windows-telefon.

Edge får jobben gjort, men jeg liker Opera sitt brukergrensesnitt.

Særlig navigasjon til mye brukte sider, funker bra i Opera. En "startskjerm" med ikoner for de sidene jeg har lagret snarveier til.

 

Edge sin løsning på denne jobben er å legge snarveier til favorittsidene mine direkte på startskjermen sammen med appene.

Si gjerne fra om jeg har misforstått, og Edge virkelig har en sånn startskjerm som Opera har.

 

Snarveiene som Edge har plassert på startskjermen har ikke engang lett gjenkjennelige ikoner.

Alle får den blå e-logoen til nettleseren, i stedet for et mer intuitivt ikon, som nettsidens logo.

 

Windows 10 Mobile er ikke et dårlig operativsystem, og Edge er ikke en dårlig nettleser. Men jeg liker brukergrensesnittet i Opera bedre, og ville brukt det om det var tilgjengelig for Windows.

 

Windows er for meg et annerledes operativsystem, som er fint å ha prøvd.

Lumia 640 er en god reservetelefon.

Jeg er ikke klar for å ha en dyr toppmodell med Windows som min hoved-telefon.

Det er bare noen få apper det kommer an på, i mitt tilfelle. Men disse appene er såpass viktige for meg, at de velter Windows-lasset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...