Gå til innhold

FEATURE: Vår skribent dro på The Gathering for første gang som 28-åring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var på TG også iår, etter en pause på 5-6 år, jeg er nå i en alder av 30, og jeg synes faktisk at TG i seg selv har blitt litt mer voksent enn det var før.. Men man merker at man har blitt eldre.

Det jeg var redd for når jeg kom iår var at jeg endte opp på en rekke med "kids" med store høytalere som spilte syre tekno 24/7.

Jeg satt på samme rekke som det bildet med "yoshi påske egget", som var et par rader fra et par gutter med høytalere på typ 1.5 meter høye, og tenkte "fuck da var TG over for min del, nå kommer jeg til å sitte her å høre på den musikken resten av påska" for sånn har det vært opp til fler ganger på TG, altså jeg er ikke i mot musikk men det er grenser når man må sitte å skrike til sidemann.
Men! det var en stor overaskelse at disse gutta spilte kansje en time eller 2 hver dag på et "høyt" nivå og det var jo helt topp! for å ikke snakke om det lyset i taket med rettings linjer om hvordan støynivå skulle være, det fungerte helt perfekt og folk respekterte det!


Men når alt kommer til alt så føler man seg kansje litt "gammel", men hva hindrer det i å snakke med folk som er yngre enn deg? vi var så heldig og ha en fyr på rekka vår som hadde vært på TG en hau ganger , typ 15+ som var kjempekoselig og snakke med,

 

Men er vel som et par venner på samme alder som meg sier etter å ha  spurt om de ville bli med ,  og får som regel som svar; "hadde det vært et område for de litt eldre" som det kansje er litt mindre mas så hadde det vært perfekt

beklager eventuelle skrivefeil / tunge setninger, dyselksi ekke skøy :<

Endret av MrDarkey
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hmm, jeg er selv i kategorien 30+ (isj), men var deltager på TG første gang da jeg var 16år , og siste gang for noen år siden, når jeg var 28 (vi var 5 stk som ville på nostalgi-TG når vi var 27, det var morro så det gjentok seg. Nå er det unger og styr inne i bildet så ikke så lett å få til med alle lenger). Har vært på TG 8 år tror jeg det er blitt.

Første inntrykket mitt etter å ha lest artikkelen er at forfatteren er litt pinglete(?) - mye syting synes jeg... noe sier meg at det ikke akkurat er marine jeger materiale vi snakker om.. hvis man seriøst blir sliten og ødelagt i skuldrene av å bære PC utstyr og hylle utstyr fra bilen og inn i skipet så er det kanskje på tide å se på den fysiske formen sin generelt? Det er jo ikke ett punkt TG kan noe for.

Jeg var som nevnt siste gang på TG når jeg var 28 år (samme alder som forfatter) og vi hadde med oss Billy hyller fra Ikea som vi bygde når vi kom opp. Det fungerte perfekt. Vi hadde hotellrom, og vi kastet inn håndkleet rundt 1-2 tiden hver kveld og dro på byen. I seng rundt 4-5, og tilbake til skipet i 12 tiden på dagen.
Arne ropet er irriterende, og altfor høy musikk er plagsomt til tider. Virker som de har fått ett bra opplegg på det nå med lyset i taket.
Med litt TG-erfaring under beltet så tar man med seg støydempende headsett og god stol. Utover det så er det null problem å finne ordentlig mat i skipet, kantinen har baguetter, pizza, osv.
Hylle er ett must, men både stol og hylle hadde forfatter også, så de var godt nok forberedt til å ha en god opplevelse...

Anyway, bare noen tanker fra en som er 30+ og har vært på TG etter han ble "voksen" og anbefaler det for de som ønsker :) Det er overraskende mange 25+ der og ikke ett fjortiss-LAN slik man skulle tro.

Endret av Dingy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke noe must med hylle hvis man har bil og bor på hotell eller andre steder utenfor skipet, og ikke trenger noe sted til bag, stort anlegg osv. Jeg har stort sett med bare en kjølebag og en liten ryggsekk på plassen i tillegg til PC og stol.Tar med løse ting som ekstern disk, controller osv ut i bilen på natta, og tar med kald drikke og mat tilbake på morgenen (stort sett kaldt om natta). Bytter til kalde kjøleelementer og så holder det seg kaldt hele dagen. Og så blir det et par gåturer til parkeringen i løpet av dagen for å hente noe mer og trekke litt frisk luft. Det var veldig stille og rolig i år, lite grønt lys. Hørte ikke de med store høyttalere på rad 21 (SørLANet?) dro på ordentlig før siste natta.

Lenke til kommentar

Var på TG2012...Det var min første gang som mann på 30 år. Hadde det kjempeartig. Spesielt når man er sammens med flere. Nå har jeg ikke vært der siden grunnet langt bak kø for billetter, men var heldig og fikk blitt med på TG2016.

 

Som pappa til 3, må jeg si at dette holder meg litt ung enda å oppleve 4 dager med TG, Nå hadde jeg med campingvogna mi, så søvn for meg ble ikke noe problem.

 

Eneste sytinga mi er de som ødelegger TG atmosfæren med 2-3 meter høye høytalere, og spiller kun basstester musikk. For min del kunne det vært begrensing på dette..

 

Selv om jeg er 35 år, føler jeg meg ikke er ferdig med TG opplevelse riktig enda ^^

 

Kommer nok tilbake igjen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest på gamer.no lenge sitter jeg med et inntrykk av at skribentene her generelt sett er ganske sytete og lei av spill.

 

For min del var det greit å ha et påskudd til å bare sitte og spille dataspill. For da jeg først satt i Vikingskipet, midt i påskeferien, var det ikke stort annet jeg kunne gjøre. Ellers i livet lar jeg meg distrahere av tanker om masse andre ting jeg heller burde ha gjort.

 

Stor kontrast til f.eks. Level Up, hvor alle har spill som lidenskap, klarer å slippe seg løs med det uten å få dårlig samvittighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er spesielt begeistret for de støtte og større hyllene som har kommet med årene. Forrige gang var jeg omringet av meterhøye trevegger. Dritkjedelig.

 

Ei hylle til å sette en ekstra monitor eller høyttalere på er jo greit, men en fuckings vegg er temmelig teit.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Etter å ha lest på gamer.no lenge sitter jeg med et inntrykk av at skribentene her generelt sett er ganske sytete og lei av spill.

 

 

For min del var det greit å ha et påskudd til å bare sitte og spille dataspill. For da jeg først satt i Vikingskipet, midt i påskeferien, var det ikke stort annet jeg kunne gjøre. Ellers i livet lar jeg meg distrahere av tanker om masse andre ting jeg heller burde ha gjort.

 

Stor kontrast til f.eks. Level Up, hvor alle har spill som lidenskap, klarer å slippe seg løs med det uten å få dårlig samvittighet.

Så selv om vi f.eks gir en åtter til Hyper Light Drifter eller en nier til Quantum Break, så liker vi ikke spill lenger? Samtlige skribenter på Gamer? Da lurer jeg litt på hvilke saker du leser for å ha fått det inntrykket. :-\

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fin artikkel :) Har inntrykk av at TG ikke akkurat er det beste lanet for de som begynner å bli voksne. Dra på lan i England for eksempel, der er det ølservering.

 

Har hørt at det er noen muligheter for alkohol på Dreamhack.

Du tenker nok på Copenhagen Games.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...