Gå til innhold

TEST: Logitechs nye toppmodell er et skikkelig råskinn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Selv har jeg ikke noe imot høy DPI, men hva med en mus som har muligheten til å stille inn følsomheten fra 0 til MAX med steg på 1 DPI.

Et felt der man kan skrive inn den verdien man ønsker, uten at det rundes av til nærmeste 50 eller 100.

 

Whyy? Skal den stilles til 1337?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

- Selv har jeg ikke noe imot høy DPI, men hva med en mus som har muligheten til å stille inn følsomheten fra 0 til MAX med steg på 1 DPI.

Et felt der man kan skrive inn den verdien man ønsker, uten at det rundes av til nærmeste 50 eller 100.

 

Skal mye gjøres å virkelig merke forskjellen på 2000 og 2050 DPI spør du meg da. Og da i enda mindre grad forskjellen på 2000 og 2009, eller 2023 for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Kvittet meg nettopp med en Logitech G502s, mest irritert på at disse ikke kan settes opp i linux på noen måte og er avhengig at man lagrer oppsettet på en annen PC. Etter å ha lest litt fant jeg at Roccat er bra støttet i linux og gikk for en Roccat KoneXTD. Sett bort i fra at jeg mistet trinnløst scrollehjul, så får jeg en bedre kvalitetsfølelse med denne musen da jeg syns Logitech de senere åra har blitt veldig billigplastaktig.

Lenke til kommentar

Kvittet meg nettopp med en Logitech G502s, mest irritert på at disse ikke kan settes opp i linux på noen måte og er avhengig at man lagrer oppsettet på en annen PC. Etter å ha lest litt fant jeg at Roccat er bra støttet i linux og gikk for en Roccat KoneXTD. Sett bort i fra at jeg mistet trinnløst scrollehjul, så får jeg en bedre kvalitetsfølelse med denne musen da jeg syns Logitech de senere åra har blitt veldig billigplastaktig.

 

Min erfaring har vært at komponentene Roccat Kone slites ut raskere, men jeg har ikke noe erfaring med XTD...

Lenke til kommentar

Savner tiden da Logitech leverte mus av god kvalitet, virker som de nå har fått for seg at det ikke er lønnsomt å lage mus som holder nesten evig.

Min første Logitech mus brukte jeg jeg i over ti år, og den var akkurat like god som da den var ny, eneste grunnen til at jeg byttet den ut var at optisk sensor er overlegen kulemus, også var jeg vel litt lei av å rense den for dritt.

Lenke til kommentar

Savner tiden da Logitech leverte mus av god kvalitet, virker som de nå har fått for seg at det ikke er lønnsomt å lage mus som holder nesten evig.

Min første Logitech mus brukte jeg jeg i over ti år, og den var akkurat like god som da den var ny, eneste grunnen til at jeg byttet den ut var at optisk sensor er overlegen kulemus, også var jeg vel litt lei av å rense den for dritt.

 

Hvorfor tror du kvaliteten er blitt dårligere? Jeg bytter ut mus langt hyppigere enn deg, men ikke fordi de går i stykker. Jeg bytter dem på impuls eller fordi jeg ønsker å prøve noe nytt. Jeg har brukt Logitech mest fordi jeg er et vanedyr. Har enda til gode å slite ut noen mus, og det gjelder både Logitech, Roccat og Microsoft muser.

Lenke til kommentar

 

Savner tiden da Logitech leverte mus av god kvalitet, virker som de nå har fått for seg at det ikke er lønnsomt å lage mus som holder nesten evig.

Min første Logitech mus brukte jeg jeg i over ti år, og den var akkurat like god som da den var ny, eneste grunnen til at jeg byttet den ut var at optisk sensor er overlegen kulemus, også var jeg vel litt lei av å rense den for dritt.

Hvorfor tror du kvaliteten er blitt dårligere? Jeg bytter ut mus langt hyppigere enn deg, men ikke fordi de går i stykker. Jeg bytter dem på impuls eller fordi jeg ønsker å prøve noe nytt. Jeg har brukt Logitech mest fordi jeg er et vanedyr. Har enda til gode å slite ut noen mus, og det gjelder både Logitech, Roccat og Microsoft muser.

 

Prøv å google "logitech mouse double clicking on single click"

 

Da det skjedde med min logitech(ca 1 år siden), så fant jeg ingen annen mus fra logitech i ca samme prisklasse som ikke hadde det problemet. Så jeg kjøpte meg en billig spillemus i påvente på at de skulle rydde opp i det. Har ikke sett eller hørt noe om at logitech har tatt tak i dette eller kommentert det. Og når den billigmuse jeg kjøpte var minst like bra som logitech musa til 6-700 kr så har jeg gitt opp hele selskapet. Eneste jeg savner er free scroll hjulet til logitech.

Lenke til kommentar

Savner tiden da Logitech leverte mus av god kvalitet, virker som de nå har fått for seg at det ikke er lønnsomt å lage mus som holder nesten evig.

Min første Logitech mus brukte jeg jeg i over ti år, og den var akkurat like god som da den var ny, eneste grunnen til at jeg byttet den ut var at optisk sensor er overlegen kulemus, også var jeg vel litt lei av å rense den for dritt.

 

:roll:

Lenke til kommentar

Syntes det er synd at alle disse dyptgående sammenligningene aldri tar for seg modeller som Logitech sin egen G502 og G303.. At den gjør den bedre enn Razer Mamba og DeathAdder Chroma bryr meg fint lite, at Razer har hatt veldig varierende kvalitet i en årrekke nå er vel noe de fleste av oss har fått med oss allerede.

 

Hvor bra gjør Logitech G900 seg i disse vitenskapeligetestene til Logitech opp imot deres egen Logitech G502 og G303 som er sett på som kanskje de beste alternativene som er på markedet per i dag. Disse nye mekaniske bryterne, og det faktum at den er trådløs så fremt til at det faktisk fungerer bedre enn kablet er fint og flott det og kan kanskje til og med betale blodpris for de faktisk klarer å legge frem data som tilsier at den vil slå min nåværende Logitech G502 på samtlige områder.

 

 

Men det må vel være en grunn til at de ikke gjør dette? Enten for å ikke undergrave sine egne modeller, eller fordi G900 rett og slett er så marginalt bedre enn G502 og G303 at prislappen ser idiotisk ut. Madammen sin Razer DeathAdder begynner å fuske litt så kunne vært aktuelt med ny mus til meg, så hun kan ta over min G502 men blir nepp G900 om det ikke kommer frem ny data som sammenligner med G502 og G303. For en slik prislapp må kunne dokumenteres med litt bedre data spør du meg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Selv har jeg ikke noe imot høy DPI, men hva med en mus som har muligheten til å stille inn følsomheten fra 0 til MAX med steg på 1 DPI.

Et felt der man kan skrive inn den verdien man ønsker, uten at det rundes av til nærmeste 50 eller 100.

 

 

 

 

Whyy? Skal den stilles til 1337?

 

 

 

- Ikke nødvendigvis 1337..., men at muligheten hadde vært der hadde ikke akkurat skadet.

 

Besides...

Muligheten til å kunne stille inn DPI'en med steg på 1 DPI har større nytteverdi enn å kunne velge hvilken farge man ønsker å ha, fra et spekter av 24bit(16 777 216).

 

I hvert fall i mine øyne.

 

Personlig så bruker jeg kun kablet-mus så denne her er ikke så veldig interesant for min del...

Men kommer det noe slikt til kablet-mus så blir det nok vurdert et kjøp, ja..., om den som jeg har i dag skulle ta fullstendig kveld.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Selv har jeg ikke noe imot høy DPI, men hva med en mus som har muligheten til å stille inn følsomheten fra 0 til MAX med steg på 1 DPI.

Et felt der man kan skrive inn den verdien man ønsker, uten at det rundes av til nærmeste 50 eller 100.

 

 

 

 

Skal mye gjøres å virkelig merke forskjellen på 2000 og 2050 DPI spør du meg da. Og da i enda mindre grad forskjellen på 2000 og 2009, eller 2023 for den saks skyld.

 

 

 

- Som Baker-Harepus og Baker-gutt diskuterer i Hakke-Bakke-Skogen...

"Baker-Harepus...: - Alle kakene er ødelagt!

Baker-Gutt...: - Er dem det?

Baker-Harepus...: - Ja, kast dem på søppelhaugen. De er helt uspiselige!

Baker-Gutt...: - Kan vi ikke bare la dem stå der da? Kanskje det kommer noen som liker sånne kaker?

Baker-Harepus...: - Den personen finnes ikke!

Baker-Gutt...: - Åh..., vær ikke så sikker på det?

Baker-Harepus...: - Ok, så la dem stå der da."

 

I overført betydning så må jeg si meg enig med Baker-Gutt der, ja...

Det nok ikke for alle..., men det finnes nok noen der ute som ser nytten i å kunne sette DPI'en i steg på 1 DPI, fra 0 til MAX.

Utenom meg selv da selvsagt.

 

Som jeg sa til "bshagen"...

Det hadde ikke akkurat skadet om muligheten hadde vært der.

Lenke til kommentar

Etter jeg så en dyp test av denne musa i går fikk jeg veldig lyst på den. Har vært litt på jakt etter trådløs. Men så så jeg prisen. Nope.

 

Skaff deg G602. Fikk den for litt siden og den er knall. Ingen problemer. Eneste irritasjonsmomentet må være at de små macroknappene på siden (6stk) er litt i veien for tommelen mitt når jeg har naturlig grep om musa. Men det er jo individuelt. Koster 750 sist jeg sjekka ;) PS! Ingen RGB belysning da (hvis man bryr seg om sånt).

Lenke til kommentar

 

 

- Selv har jeg ikke noe imot høy DPI, men hva med en mus som har muligheten til å stille inn følsomheten fra 0 til MAX med steg på 1 DPI.

Et felt der man kan skrive inn den verdien man ønsker, uten at det rundes av til nærmeste 50 eller 100.

 

 

 

Skal mye gjøres å virkelig merke forskjellen på 2000 og 2050 DPI spør du meg da. Og da i enda mindre grad forskjellen på 2000 og 2009, eller 2023 for den saks skyld.

 

 

 

- Som Baker-Harepus og Baker-gutt diskuterer i Hakke-Bakke-Skogen...

"Baker-Harepus...: - Alle kakene er ødelagt!

Baker-Gutt...: - Er dem det?

Baker-Harepus...: - Ja, kast dem på søppelhaugen. De er helt uspiselige!

Baker-Gutt...: - Kan vi ikke bare la dem stå der da? Kanskje det kommer noen som liker sånne kaker?

Baker-Harepus...: - Den personen finnes ikke!

Baker-Gutt...: - Åh..., vær ikke så sikker på det?

Baker-Harepus...: - Ok, så la dem stå der da."

 

I overført betydning så må jeg si meg enig med Baker-Gutt der, ja...

Det nok ikke for alle..., men det finnes nok noen der ute som ser nytten i å kunne sette DPI'en i steg på 1 DPI, fra 0 til MAX.

Utenom meg selv da selvsagt.

 

Som jeg sa til "bshagen"...

Det hadde ikke akkurat skadet om muligheten hadde vært der.

 

 

Neida, flere justeringsmuligheter er alltid bra, men man kan fint justere seg inn helt slik man selv vil ha det, enten igjennom spilletsinnstillinger og eller .ini-filene.  :)

 

Ta en kikk her. Her kan du putte inn de spillene du vil justere musa di i. Liker du 30cm for en full 360 i CS:GO i 1600DPI, så setter du det inn og kalkulatoren vil gi deg hvilke innstillinger du trenger å justere for å oppnå det samme i f.eks BF4. Kjekk sak den der, så det finnes absolutt muligheter til å få sensen nøyaktig slik du vil ha den :)

 

Lenke til kommentar

 

Etter jeg så en dyp test av denne musa i går fikk jeg veldig lyst på den. Har vært litt på jakt etter trådløs. Men så så jeg prisen. Nope.

Skaff deg G602. Fikk den for litt siden og den er knall. Ingen problemer. Eneste irritasjonsmomentet må være at de små macroknappene på siden (6stk) er litt i veien for tommelen mitt når jeg har naturlig grep om musa. Men det er jo individuelt. Koster 750 sist jeg sjekka ;) PS! Ingen RGB belysning da (hvis man bryr seg om sånt).

 

 

Ikke dumt forslag. Jeg har vel strengt tatt ikke behov for så høy kvalitet som G900 ettersom den kun er tenkt å brukes som en stue mus når jeg vil sitte i sofaen å spille noe på TVen. Blir ikke så mye støy 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...