Gå til innhold

VIDEO: Se den nye Overwatch-kortfilmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Får håpe ingen skriver at karakteren virker seksualisert denne gangen.

 

Hvorfor håper du det?

 

AtW

Usikker på om du fikk med deg at Blizzard fjernet en seiersanimasjon på karakteren Tracer. Bakgrunnen var en klage fra en person som mente denne animasjonen seksualiserte karakteten, noe hun som kvinne følte seg krenket av. Personlig mener jeg at denne trangen til å føle seg krenket har gått vel langt. Overrasker meg derfor ikke om noen føler seg krenket over denne nye karakteren også. Kanskje en enkemann et sted i verden føler seg truffet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Blizzard fjernet animasjonen kort tid etter at en bruker startet en tråd på Overwatch-forumet. Tråden fikk svært mange innlegg. Jeg velger å tro at klagen var grunnen til at animasjonen ble fjernet. Kan være tilfeldig, men synes det virker rart. Du får selvsagt mene det du ønsker.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Blizzard fjernet animasjonen kort tid etter at en bruker startet en tråd på Overwatch-forumet. Tråden fikk svært mange innlegg. Jeg velger å tro at klagen var grunnen til at animasjonen ble fjernet. Kan være tilfeldig, men synes det virker rart. Du får selvsagt mene det du ønsker.

 

Det kan være en utløsende årsak, men det hadde aldri skjedd om det kun var denne ene personen som mente det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Føler poenget mitt står seg uavhengig av om det er 1 eller 1000 som klaget: Folk har en enorm trang til å føle seg krenket.

 

Forsåvidt enig i det, men den opprinnelige kritikken som det har blitt lenket til bruker ikke en følelse av krenkelse som argument for å fjerne poseringen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Føler poenget mitt står seg uavhengig av om det er 1 eller 1000 som klaget: Folk har en enorm trang til å føle seg krenket.

 

Forsåvidt enig i det, men den opprinnelige kritikken som det har blitt lenket til bruker ikke en følelse av krenkelse som argument for å fjerne poseringen.

 

AtW

 

 

Krenkelse er likevel den bakenforliggende årsaken. Jeg er enig i at vedkommende ikke eksplisitt skriver i caps lock "I feel offended by that", men motivet er det samme. Man kan bedrive flisespikkeri og kalle det noe annet, men den bakenforliggende tanken er det samme: Man ser noe man ikke liker og uttrykker at dette ikke er greit grunnet X/Y. Det går ikke personlig inn på vedkommende og det påvirker ikke livet til vedkommende overhodet. Man føler ubehag/krenkelse fordi ett eller annet strider mot ens verdier. Og da er det plutselig et angrep på ens egen person. Da skal man kreve endring, og helst med en eneste gang. I nyere tid har dette tatt helt av. Folk føler seg berettiget til å klage grunnet det ene eller det andre.

 

Ofte kan klagingen være vel berettiget, skal jeg innrømme. Andre ganger blir det altfor mye. Hvor forfriskende hadde det ikke vært om Blizzard hadde sagt: "Så du føler deg krenket av dette? Det er helt OK, men vi ser det ikke. Ønsker deg en god dag videre."

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Men er det så veldig uvanlig? Folk ser ting de ikke liker med spill hele tiden, og mener det "ikke er greit", pga X/Y. (dvs at spillet hadde vært bedre uten at det gjorde ting på måten). Og man er berettiget til å mene ting om spill. Hvorfor skal man ikke være det? Blizzard ignorerer mengder av feedback daglig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Krenkelse er likevel den bakenforliggende årsaken. Jeg er enig i at vedkommende ikke eksplisitt skriver i caps lock "I feel offended by that", men motivet er det samme. Man kan bedrive flisespikkeri og kalle det noe annet, men den bakenforliggende tanken er det samme: Man ser noe man ikke liker og uttrykker at dette ikke er greit grunnet X/Y. Det går ikke personlig inn på vedkommende og det påvirker ikke livet til vedkommende overhodet. Man føler ubehag/krenkelse fordi ett eller annet strider mot ens verdier. Og da er det plutselig et angrep på ens egen person. Da skal man kreve endring, og helst med en eneste gang. I nyere tid har dette tatt helt av. Folk føler seg berettiget til å klage grunnet det ene eller det andre.

 

Ofte kan klagingen være vel berettiget, skal jeg innrømme. Andre ganger blir det altfor mye. Hvor forfriskende hadde det ikke vært om Blizzard hadde sagt: "Så du føler deg krenket av dette? Det er helt OK, men vi ser det ikke. Ønsker deg en god dag videre."

 

Men det gjør de jo hele tiden. Folk klager over alt mulig av detaljer i spillene deres, og noen ganger sier Blizzard seg enige, og noen ganger sier de at det ikke er retningen de vil gå i. I denne situasjonen sa jo utvikleren at den poseringen skulle bort uansett, så jeg syntes det er en storm i et vannglass. Det er helt greit å redusere fan service'n litt i dette spillet, syntes jeg iallefall. Det er ikke mange overvektige damer som dasser rundt i joggebukse i det spillet, så en kan ikke akkurat si at Blizzard bukket under presset fra feministene, eller hva folk på internet prøver å få det til å høre ut som. 

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...