Gå til innhold

Oculus sliter med å få tak i nok deler til Rift-bestillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

De lanserer sitt aller første konsumerprodukt. Om de bare driter i kundene fra dag 1 så vil det helt sikkert merkes på salget framover. Så om de er fornuftige og ikke vil tape kunder så "må" de gi et plaster på såtret.

Lenke til kommentar

Det blir vel litt feil å si at de "Må gi kundene plaster på såret for lang ventetid"? De kunne jo bare ignorert det og sagt "beklager, det blir forsinket" slik mange andre velger. De har vel mer valgt å gi kundene et plaster på såret for å vise litt goodwill.

 

enig, dårlig formulert men skjønner artikkelforfatterens behov for å dramatisere. tittelen er mer riktig hvis den er :

Uventede problemer for Oculus Rift

- Gir kundene plaster på såret for lang ventetid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Er det noen som har hørt noe om hvilke deler det faktisk gjelder? Ser for meg at noen av delene er relativt like eller de samme for både Rift, Vive of PSVR, så det kunne jo vært interessant å visst.

 

noe som ikke er spessifisert så bra i denne artikkelen, det er ikke at de ikke får en del, men at de ikke kan få nokk av dem. altså, dette skjer mest sannsynelig fordi de trodde leverandøren av den delen kunne levere flere av delen enn de kunne.

 

jeg tror ikke så mye likt med PSVR og de to andre, men Rift og Vive har deler til felles.

 

Jeg tipper delen det er snakk om kan være linsene, men det er bare noe jeg tror.

Lenke til kommentar

De dekker shipping? Det var jo relativt mye for den shippingen. Hvis jeg husker rett så var det rundt €130. Med tanke på at man må betale moms av shipping også så snakker vi om en betydelig rabatt.

 

Mener det var 54£ i Shipping, og siden prisendringen var såpass stor når man endret til Europa så var moms inkludert i totalen. Er fortsatt greit å 'spare' 5-600kr for oss som ikke skulle få den med en gang uansett.
Lenke til kommentar

Jeg ser fra ordrebekreftelsen min at selve produktet kostet €699 og så ble det lagt på €154 for: "Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit."

 

Den summen kan ikke innholde moms da det er for lite til det, men hva som utgjør shipping kommer ikke klart frem.

Lenke til kommentar

Jeg ser fra ordrebekreftelsen min at selve produktet kostet €699 og så ble det lagt på €154 for: "Taxes, Surcharges and Fees: Applicable shipping, taxes and duties will be added to and charged in your payment upon shipment of the unit."

 

Den summen kan ikke innholde moms da det er for lite til det, men hva som utgjør shipping kommer ikke klart frem.

 

Det var mye fram og tilbake ang moms og høyere pris når man bestillte fra Europa, så Palmer Luckey svarte selv på Reddit att moms skulle være inkludert i totalten. I mitt og ditt tilfelle så ender vi da bare opp med å betalte 699£ for og få den levert på døra, er jeg ganske sikker på :)

Lenke til kommentar

Fikk min Rift levert på døra i går, og måtte ikke betale noe ekstra moms eller noen ting (ikke ble den stoppet i tollen heller :p )

 

Så er nok bare €699 man betaler (litt under 7000kr).

 

Tok bare 3 dager å få den levert (ble vist sendt fra Nederland med UPS).

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...