Gå til innhold

Microsoft har ingen planer om å lage en «Xbox One and a Half»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne godt tenkt meg til at både PS4 og Xbox one hadde vært hakket kraftigere. 1080p/60fps er et rimelig krav til ytelse på et spill i dag. Syns jeg. Samtidig så syns jeg begge konsollene yter relativt bra med tanke på at de koster mer eller mindre det samme som et Nvidia GTX 970 kort.

 

Spent på hvordan Crackdown 3 blir og hvordan de skal få utnyttet servere til å stå for mye av beregningene som skal gjøres i spillet for

få til realistiske eksplosjoner etc.

Lenke til kommentar

Bra. Grafikk er ikke alt og veldig mange trenger ikke å oppgradere til det siste nye med en gang det kommer. De som vil det har et ypperlig alternativ i pcer. La konsollene være det rimelige alternativet det er.

 

Er det ikke ting som tyder på at "Den nye PS4en" heller vil oppgradere framerate enn grafikk? Dvs gi bedre spillbarhet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke mange ukene siden Phil Spencer sa at dem har planer om oftere utgave av deres Xbox konsoll. Og han burde vel ærlig talt ikke snakke for høyt om å ikke ville lage en Xbox One and a Half med tanke på ytelsen deres XBO har i forhold til PS4.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Syns det stadig vekk kommer nokre 180 hopp fra MS. Greier ikkje å ta det di seier seriøst. Nesten så man kan forvente ein XOk i emning.

 

Sku ynskje at konsoller vart oppgradert ca kvart femte - sjette år. Det gir forsatt konsollane si nisje samt at di følger PC-utviklinga på passe avstand.

 

Dernest bør både MS og Sony få fingeren ut av egen smultring og sette krav til spillutviklere om at spilla skal kjøre prikkfritt i 1080/60 samt med mulighet for dårligere settings for grafikksminka opplevelser.

Lenke til kommentar

Folk kjøper ny mobiltelefon 1 gang i året.. gjerne telefoner til rundt 10.000,- (inkl abbo) Trur ikke forskjellen på en iphone 6 og iphone 6s osv er så innmari stor.. Men de blir litt bedre hvert år. Så hvorfor ikke med konsoller som koster under halvparten?

Så når ny ps4,5 kommer så koster den det samme som ps4 gjør nå , og den gamle blir litt billigere.

Si de gjør dette annenhvert år? ikke ille å betale 2500 i året for en hobby... Også kan man jo alltids selge den gamle. Jeg er av de som er dum nok til å kjøpe ny tlf nesten hvert år og ville vært dum nok til å kjøpe ny konsoll annenhvert år - forutsatt at de gamle kontrollere osv fungerer... (ps en normann kjøper i snitt ny mobil hver 11. måned)

Lenke til kommentar

Folk kjøper ny mobiltelefon 1 gang i året.. gjerne telefoner til rundt 10.000,- (inkl abbo) Trur ikke forskjellen på en iphone 6 og iphone 6s osv er så innmari stor.. Men de blir litt bedre hvert år. Så hvorfor ikke med konsoller som koster under halvparten?

Så når ny ps4,5 kommer så koster den det samme som ps4 gjør nå , og den gamle blir litt billigere.

Si de gjør dette annenhvert år? ikke ille å betale 2500 i året for en hobby... Også kan man jo alltids selge den gamle. Jeg er av de som er dum nok til å kjøpe ny tlf nesten hvert år og ville vært dum nok til å kjøpe ny konsoll annenhvert år - forutsatt at de gamle kontrollere osv fungerer... (ps en normann kjøper i snitt ny mobil hver 11. måned)

Og vips er consol fan boys hovedargument borte. At console er billigere enn pc.

Lenke til kommentar

 

tja, argument nr 1 er vell at konsoll skal være idiotsikker.. sette på spillet og det funker..

har også gamer pc (både kona, ungen og jeg) men de er MYYE dyrere enn 2500,- i året.. vi oppgraderer ca hvert 3 år (skjermkort, hovedkort, prosessor, ram , hd/ssd osv - ikke alt samtidig, men i løpet av 3 år er nok alt byttet)

 

Men poenget mitt er at om du har en ps4 eller en ps 4,5 / 4.5+ osv er at det funker om spill/ekstrautstyr funker til de eldre. Kona har en iphone 4s... stort sett funker vell alle de samme appene på den som en 6s? kanskje litt tregere, litt dårligere grafikk, litt mindre skjerm osv. men det funker.

 

Bakdelen med en slik løsning for konsoll er at utviklerne ikke får en skikkelig maxtopp de kan forholde seg til, slik at noen spill blir hakkete/dårlig på eldre konsoller - lik eldre pc'r..

 

Men igjen - Microsoft skal lage alt på en felles programplatform fremover, så se ikke bort i fra at MS kan komme med xbox one / 2 som er signifikant bedre enn den som er nå. som i tillegg kan kjøre samme spill som one og one kjøre samme spill som / 2 bare litt nedskallert

Lenke til kommentar

 

Folk kjøper ny mobiltelefon 1 gang i året.. gjerne telefoner til rundt 10.000,- (inkl abbo) Trur ikke forskjellen på en iphone 6 og iphone 6s osv er så innmari stor.. Men de blir litt bedre hvert år. Så hvorfor ikke med konsoller som koster under halvparten?

Så når ny ps4,5 kommer så koster den det samme som ps4 gjør nå , og den gamle blir litt billigere.

Si de gjør dette annenhvert år? ikke ille å betale 2500 i året for en hobby... Også kan man jo alltids selge den gamle. Jeg er av de som er dum nok til å kjøpe ny tlf nesten hvert år og ville vært dum nok til å kjøpe ny konsoll annenhvert år - forutsatt at de gamle kontrollere osv fungerer... (ps en normann kjøper i snitt ny mobil hver 11. måned)

Og vips er consol fan boys hovedargument borte. At console er billigere enn pc.

Og det finnes allerede i pc.

Lenke til kommentar

Bra. Grafikk er ikke alt og veldig mange trenger ikke å oppgradere til det siste nye med en gang det kommer. De som vil det har et ypperlig alternativ i pcer. La konsollene være det rimelige alternativet det er.

 

Riktig, grafikk er ikke alt. Men å kjøre spill i minimum 1080p og 60 fps skulle vært et minstekrav.

Lenke til kommentar

Er ikke mange ukene siden Phil Spencer sa at dem har planer om oftere utgave av deres Xbox konsoll. Og han burde vel ærlig talt ikke snakke for høyt om å ikke ville lage en Xbox One and a Half med tanke på ytelsen deres XBO har i forhold til PS4.

 

Morro hvordan PS4 brukere hele tiden rakker ned på ytelsen til XBox One, men når de begynner diskutere med PC-spillere så er ytelsen plutselig ikke viktig i det hele tatt og 30 fps er fantastisk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om konsollene skulle hatt noe de mangler så er det ssd. Det hadde virkelig vert verdt et par tusen. Tenk så mye raskere banene i forza hadde blitt lastet. Det hadde vert mye bedre enn noen ekstra frames

Du kan bruke ekstern SSD på XOne. Lastetidene bedres en del.

 

Eksempel fra Fallout 4

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-faster-hard-drives-boost-xbox-one-fallout-4-performance

post-75934-0-94170500-1459792620_thumb.jpg

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

tja, argument nr 1 er vell at konsoll skal være idiotsikker.. sette på spillet og det funker..

har også gamer pc (både kona, ungen og jeg) men de er MYYE dyrere enn 2500,- i året.. vi oppgraderer ca hvert 3 år (skjermkort, hovedkort, prosessor, ram , hd/ssd osv - ikke alt samtidig, men i løpet av 3 år er nok alt byttet)

 

Men poenget mitt er at om du har en ps4 eller en ps 4,5 / 4.5+ osv er at det funker om spill/ekstrautstyr funker til de eldre. Kona har en iphone 4s... stort sett funker vell alle de samme appene på den som en 6s? kanskje litt tregere, litt dårligere grafikk, litt mindre skjerm osv. men det funker.

 

Bakdelen med en slik løsning for konsoll er at utviklerne ikke får en skikkelig maxtopp de kan forholde seg til, slik at noen spill blir hakkete/dårlig på eldre konsoller - lik eldre pc'r..

 

Men igjen - Microsoft skal lage alt på en felles programplatform fremover, så se ikke bort i fra at MS kan komme med xbox one / 2 som er signifikant bedre enn den som er nå. som i tillegg kan kjøre samme spill som one og one kjøre samme spill som / 2 bare litt nedskallert

 

Man trenger ikke på langt nær å bytte PCen hver tredje år hverken for å holde seg på konsollnivå eller å "kjøre alt".

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...