Gå til innhold

FEATURE: Har du prøvd disse Zelda-juvelene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, jeg har alle de er på 3DSen. Ypperlige spill, men setter fortsatt en knapp på Link To The Past som favoritten. Ikke at de andre spillenee i serien er dårlig, men LttP skjønte noe de andre ikke har. Ikke helt sikker på hva det er selv, men det er så morsomme dungeons, boss kamper og så videre. De andre føles mer som rett frem action, med litt puzzles her og der. Men koser meg for tiden med Twilight Princess HD. Er mye morsommere enn jeg trodde, nå da jeg slipper de forpulte Wii-kontrollene.

Lenke til kommentar

Mimre mimre... Fikk Nes maskinen min når jeg var 8 år i 88/89. Har brukt mange timer på A legend of Zelda og Zelda 2, Adventures of Link. Glemmer aldri de fantastisk kule "gull kassetene" (tror jeg har de enda et sted) Utrolig bra spill, må se om jeg finner de på Nes emulator nå :D

Lenke til kommentar

Zelda II: The Adventure of Link kan også nevnes. Sikkert mange som ikke er gamle nok til å ha vært borti det her. I motsetning til de andre Zelda-spillene er det et 2D action/adventure plattformspill. Verdt å prøve! Musikken er også meget bra.

 

Vet ikke om jeg er helt enig, kan nesten ikke komme på et eneste zelda-spill som er mindre verd å prøve.

 

EDIT: Jo det kan jeg, de greiene på phillips CD-I, men la oss se bort fra det :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Zelda II: The Adventure of Link kan også nevnes. Sikkert mange som ikke er gamle nok til å ha vært borti det her. I motsetning til de andre Zelda-spillene er det et 2D action/adventure plattformspill. Verdt å prøve! Musikken er også meget bra.

 

Zelda II er et utrolig bra spill. Om man ikke tenker typisk Zelda, men spiller spillet for hva det er, så er jo spillet et av de beste spillene på NES etter min mening.

Lenke til kommentar

 

Zelda II: The Adventure of Link kan også nevnes. Sikkert mange som ikke er gamle nok til å ha vært borti det her. I motsetning til de andre Zelda-spillene er det et 2D action/adventure plattformspill. Verdt å prøve! Musikken er også meget bra.

 

Vet ikke om jeg er helt enig, kan nesten ikke komme på et eneste zelda-spill som er mindre verd å prøve.

 

EDIT: Jo det kan jeg, de greiene på phillips CD-I, men la oss se bort fra det :)

 

AtW

 

 

Hver sin smak. :-)

 

Det er jo et litt annet konsept enn man er vant til, men jeg husker å ha brukt fryktelig mye tid på det i yngre dager.

 

(Tør ikke prøve det igjen nå via emulator, blir sikkert en nedtur.. :-) )

Lenke til kommentar

Zelda II: The Adventure of Link kan også nevnes. Sikkert mange som ikke er gamle nok til å ha vært borti det her. I motsetning til de andre Zelda-spillene er det et 2D action/adventure plattformspill. Verdt å prøve! Musikken er også meget bra.

 

*grøss* adventure of link må være det værste spillet i hele serien.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om jeg er helt enig, kan nesten ikke komme på et eneste zelda-spill som er mindre verd å prøve.

 

EDIT: Jo det kan jeg, de greiene på phillips CD-I, men la oss se bort fra det :)

 

AtW

For vanskelig kanskje? ;)

 

Jeg har ennå ikke spilt dette spillet, bare såvidt prøvd det, men utifra det jeg har prøvd og hva jeg har lest virker det jo som om det er veldig bra. Den eneste grunnen jeg kan se til å styre unna er om man synes spillet er for vanskelig rent ferdighetsmessig.

 

Om det er noe obskure "gåter" av typen finn en gjenstand og bruk den et eller annet sted eller noe lignende så er det jo definitivt en svakhet med spillet, men en svakhet som mange av eventyrspillene på NES hadde. F.eks Legend of Zelda og Simon's Quest.

 

Normalt vil jeg råde folk og holde seg unna guider om man vil ha det gøy med spill, men om man setter seg helt fast i et NES spill så er nok det lureste man kan gjøre å slå det opp, ihvertfall om man har prøvd en god stund på å løse det.

Lenke til kommentar

Enig med kandidatene, men ikke superfan av sånne smoothing-filtre som er brukt i disse skjermbildene. Kall meg gjerne en purist :D

Helt enig med deg og tenkte jeg skulle skrive noe lignende. Kun filtre som etterligner CRT skjermer er akseptable :-)

 

Nå skal det sies at kun det øverste bildet bruker et slikt filter. Det rare er at det står: "Bilde: Nintendo" Nintendo har vel aldri brukt slike filtre i noen av sine gjenutgivelser og emuleringer? Kanskje det er en mellommann her som bruker filtre?

Lenke til kommentar

Heh, jeg har alle de er på 3DSen. Ypperlige spill, men setter fortsatt en knapp på Link To The Past som favoritten. Ikke at de andre spillenee i serien er dårlig, men LttP skjønte noe de andre ikke har. Ikke helt sikker på hva det er selv, men det er så morsomme dungeons, boss kamper og så videre. De andre føles mer som rett frem action, med litt puzzles her og der. Men koser meg for tiden med Twilight Princess HD. Er mye morsommere enn jeg trodde, nå da jeg slipper de forpulte Wii-kontrollene.

Da vil jeg sterkt anbefale deg å prøve Link's Awakening som du sikkert også har på 3DS'en din. Den har et liten men veldig interessant verden (en øy) du skal utforske. Hulene er veldig gode og minneverdige. Musikken er kjempebra og grafikk stilen er veldig lik den i A Link To The Past, selv om det selvfølgelig ikke ser like bra ut.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring er Skyward Sword, spillet som mange folk rett og slett avfeier bare pga. motionkontrollene.

Noe som er synd ettersom SS desidert la mest vekt på historiedelen i Zelda serien + at det introduserte krafting system og stamina bar til serien.

Jeg husker jeg så på noen som spilte dette. Gå hit og ikke dit, slik gjør du dette og ikke gjør det. Bare mas og ingenting som spilleren kunne utforske selv. Grøss og gru. Men spillet er sikkert veldig bra. Jeg fikk sikkert feil inntrykk av det. Tror dog ikke at det kommer til å bli det første jeg prøver for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...