Gå til innhold

Nå er det største problemet med VR-teknologien trolig løst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fantastisk om det ikke var feil dato i dag. Dere gikk litt langt når dere sa teknologien allerede er på vei til brukeren da, vi hadde nok hørt om dette for 2 år siden hvis det var tilfellet =)

 

Ikke lett å publisere saker på 1. april, men dette er altså ingen aprilsnarr. =)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde vært fantastisk om det ikke var feil dato i dag. Dere gikk litt langt når dere sa teknologien allerede er på vei til brukeren da, vi hadde nok hørt om dette for 2 år siden hvis det var tilfellet =)

 

Tek skrev om en lignende type teknologi for en måneds tid siden som var på teststadiet. Fra Samsung tror jeg det var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært fantastisk om det ikke var feil dato i dag. Dere gikk litt langt når dere sa teknologien allerede er på vei til brukeren da, vi hadde nok hørt om dette for 2 år siden hvis det var tilfellet =)

 

Hadde blitt rimelig imponert om tek.no hadde hatt innflytelse nok til å overtale phys.org til å opprette en sak bare for at de skulle få kjøre en 1.aprilspøk.

Lenke til kommentar

Hvordan kan Mayo Clinic ha fått patent på GVS, som har vært kjent som GVS i flere år allerede? Det må ligge noen flere detaljer i patenten som forklarer hva som er spesielt med deres implementasjon, ellers hadde forhåpentligvis ikke fått godkjent patenten.

Lenke til kommentar

Neste problem blir da at man blir bilsyk på ekte når man spiller bilspill... ☺

 

Jeg trodde bilsyke generelt sett kom av at info fra øye og øre (balanseorganet) ikke matchet? Man blir myr fortere kvalm av å lese enn bok enn å følge med på veien.

 

Følger man dette resonnementet, så burde vel heller denne dingsen heller hjelpe mot bilsyke i simulatorer enn gjøre den verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Neste problem blir da at man blir bilsyk på ekte når man spiller bilspill... ☺

Jeg trodde bilsyke generelt sett kom av at info fra øye og øre (balanseorganet) ikke matchet? Man blir myr fortere kvalm av å lese enn bok enn å følge med på veien.

 

Følger man dette resonnementet, så burde vel heller denne dingsen heller hjelpe mot bilsyke i simulatorer enn gjøre den verre.

 

Nå var dette mest en spøk i den forstand at man lurer kroppen til å tro at man faktisk kjører bil slik at man blir bilsyk på ordentlig, mot at man frem til nå ble "virtuelt bilsyk". 

 

Men ja, det er riktig, dette skal motvirke kvalme og svimmelhet ved bruk av VR, også når man kjører bilspill.

 

Men hvem vet. Noen blir bilsyke når de sitter på og ser på veien også, så alle blir sikkert ikke imune mot VR-kvalme uansett. ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg synes Tek.no burde redigert de artiklene som ikke var 1. aprilspøk til å være skrevet 2. april ca. 1 uke etter morroa var over.

 

Folk må jo tenke litt selv, istedet for å bare anta at alt som er skrevet 1. april er en spøk.

 

AtW

 

 

 

Ok, hvis det er slik du vil ha det. Så ender vel noe av dette inn i det Nasjonale arkivet også. Hvorfor skal man ikke spille med ærlige hensikter og åpne kort om det (noen få dager etterpå når det morsomme er overstått) ?

 

Vel overstått!

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes Tek.no burde redigert de artiklene som ikke var 1. aprilspøk til å være skrevet 2. april ca. 1 uke etter morroa var over.

Folk må jo tenke litt selv, istedet for å bare anta at alt som er skrevet 1. april er en spøk.

 

AtW

 

Ok, hvis det er slik du vil ha det. Så ender vel noe av dette inn i det Nasjonale arkivet også. Hvorfor skal man ikke spille med ærlige hensikter og åpne kort om det (noen få dager etterpå når det morsomme er overstått) ?

 

Vel overstått!

Hadde det ikke vært enklere å skrive aprilspøk på den ene som faktisk var det, fremfor å endre alle de andre...
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...