Gå til innhold

Dette er Canal Digitals nye dekoder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har man rask internett 500 mbit burde harddisk være unødvendig i dag, SSD bør holde og lagre ting i skyen.

Markedet for dette er neppe stort nok til at de vil utvikle en egen tjeneste for det, det blir det heller ikke på mange år. Bedriftene tilpasser seg flertallet, ikke de veldig, veldig få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som ved alle tidligere lanseringer, så kommer den nok for Kabel kundene også i løpet av noen måneder.

 

Men jeg må innrømme at jeg ikke helt ser de store fordelene med denne kontra den gamle. Wifi, NRK app, større disk og litt bedre ytelse(har ikke merket noen treghet i dagens dekoder) er ikke nok til å friste meg til et bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk at de bruker kabinett rundt ein vanlig 2.5" harddisk, slik at du må kjøpe harddiskene fra Canal Digital.

 

for vanskelig for de å inkludere ei tom skinne som du sjølv kan skru inn ein 2.5" HDD?

 

Om de ikke har det likt som på Xbox 360, kontaktene er de samme (SATA), så man kan putte en disk rett inn, bare legge noe under for å støtte oppunder disken.

Er lovt å håpe.

Lenke til kommentar

 

Har man rask internett 500 mbit burde harddisk være unødvendig i dag, SSD bør holde og lagre ting i skyen.

Markedet for dette er neppe stort nok til at de vil utvikle en egen tjeneste for det, det blir det heller ikke på mange år. Bedriftene tilpasser seg flertallet, ikke de veldig, veldig få.

En slik tjeneste er allerede under utrulling hos Altibox.

PVR lagrer opptakene i deres skytjeneste, lokal lagring blir overflødig. Dette er også tilgjengelig via TV Overalt-tjenesten deres, slik at man kan se kabel, leie film, og ta opp og spille av fra PVR over nett der man er. Båndbreddekravet er ikke helt gærnt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man rask internett 500 mbit burde harddisk være unødvendig i dag, SSD bør holde og lagre ting i skyen.

Tør jeg minne på hva som er hensikten med satellitt-dekoder i utgangspunktet? Å få tilgang til TV-programmer som sendes av TV-kanaler i et begrenset tidsrom. Hva gir da en harddisk? Muligheten til å oppløse denne tidsbegrensningen (i en retning, framover i tid). Uavhengig av hvilke konkurrerende produkter man har på internett, vil man trenge lagringsplass hvis man skal se satellitt-innhold utenfor det oppsatte tidsrommet. Litt lagringsplass trenger man bare for å kunne ta seg en do-pause.

 

Raskt internett er en konkurrent til hele satellitt-bransjens eksistens, ikke til harddisken i dekoderen.

 

Litt paradoksalt er det at noen av de kanskje beste tjenestene på de mer avanserte satellitt-dekoderne egentlig er gode argumenter for å si opp satellitt-abonnementene. Tilleggstjenestene går over dette raske internettet (var det 500 mbit du sa?) og burde kunne kjøpes billigere uten antenna. Men det er i alle fall ikke argumenter for å ikke trenge harddisk til en satellitt-dekoder. Det er heller argumenter for å ikke ha en satellitt-dekoder.

 

På den andre siden, de som ikke har tilgang til fiber, kabel-tv m/ internett og annen høyhastighets internett-tilgang... Er det ikke egentlig disse som har satellittdekoder? De andre har kabelTV.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En slik tjeneste er allerede under utrulling hos Altibox.

PVR lagrer opptakene i deres skytjeneste, lokal lagring blir overflødig. Dette er også tilgjengelig via TV Overalt-tjenesten deres, slik at man kan se kabel, leie film, og ta opp og spille av fra PVR over nett der man er. Båndbreddekravet er ikke helt gærnt heller.

Nå var det mer tilpassning av tjenester for 500mbit-kunder jeg tenkte på, ingen tilpasser sine tjenester for de ettersom de i praksis er ikke-eksisterende.

Men, en type netflix-lignende tjeneste der man lagrer ting selv krever ikke mer enn det folk flest har heller.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å se for meg at de som har tilgang på 500 mbit høyhastighetsinternett, er de samme husstandene som trenger satellitt-antenne for å få inn TV-signaler.

 

Sitter selv på 300/300 Mbit og kjører likevel satellitt. Sistnevnte er jo fremdeles den løsningen som gir best bildekvalitet.

Lenke til kommentar

 

Typisk at de bruker kabinett rundt ein vanlig 2.5" harddisk, slik at du må kjøpe harddiskene fra Canal Digital.

 

for vanskelig for de å inkludere ei tom skinne som du sjølv kan skru inn ein 2.5" HDD?

Slikt tjener man ikke penger på.

 

Jovist, man tjener bare ikke like uanstendig mye. Men CD har jo ingen skrupler for å misbruke sin markedsposisjon til å tyne kundene, enten det gjelder å tvinge dekoder-kjøpere til å betale uanstendige marginer på helt standard harddisker eller å tvinge internettkunder til å betale for et tv-tilbud de ikke nødvendigvis ønsker. Her skal det utnyttes og tynes og misbrukes for alt dumme kunder er verdt. Sånn går det når konkurransetilsynet ikke har ressurser til å ta de store haiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Typisk at de bruker kabinett rundt ein vanlig 2.5" harddisk, slik at du må kjøpe harddiskene fra Canal Digital.

 

for vanskelig for de å inkludere ei tom skinne som du sjølv kan skru inn ein 2.5" HDD?

Om de ikke har det likt som på Xbox 360, kontaktene er de samme (SATA), så man kan putte en disk rett inn, bare legge noe under for å støtte oppunder disken.

Er lovt å håpe.

 

Ja, det fungerte fint med en 500gb jeg hadde liggende. Litt tape for å holde den på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...