Gå til innhold

RYKTE: – I 2017 kommer det en iPhone med 5,8 tommers AMOLED-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra de går i sømmene på bezel og slikt, for det er utrolig smålig når når jeg kikker på min iPhone. Mye rammer og unødig stor når en ser på hva andre der ute får til.På høy tid!

 

Gjør den gjerne noe tykkere også for batteriets skyld. Dette jåleriet med å få den så sabla tynn har tatt litt av.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bra de går i sømmene på bezel og slikt, for det er utrolig smålig når når jeg kikker på min iPhone. Mye rammer og unødig stor når en ser på hva andre der ute får til.På høy tid!

 

Gjør den gjerne noe tykkere også for batteriets skyld. Dette jåleriet med å få den så sabla tynn har tatt litt av.

 

 

 

 

- Selv har jeg ikke iPhone..., men det der med å gjøre mobilen så tynn som mulig er et universalt fenomen.

 

Etter at jeg byttet ut standard-batteriet som fulgte med når jeg fikk mobilen så ble den grovt regnet 2cm tykk.

Og selv om den er tykk så ligger den stabilt i hånden.

Lenke til kommentar

Jeg liker det slik Samsung har valgt å gjøre det med S7/Edge. Litt tykkere, men bedre utforming på telefonen i tillegg. Syns det er helt fascinerende å holde en S7 Edge i hånden. Det føles virkelig ikke som en typisk 5.5" altså. Med Edge skjermen er det jo heller ikke det riktig nok..men bra jobb utført av Samsung her. Sammenligner man med iPhone 6/S Plus blir det jo bare komisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg leser på diverse forum at iPhone brukere ikke liker amoled, så dette var litt risikabelt synes jeg. Men det blir sikker bedre når Apple finner opp Retinoled neste år.

Jeg tror nok at vi med stor sikkerhet kan si at Retinoled blir den beste OLED forbedringen på 10 år. Jeg like veldig godt gode skjermer, så hvis Apple kommer med retinoled så blir det et garantert kjøp fra min side hvertfall.

 

Men det er jo en naturlig utvikling egentlig. Vi ser at mange allerede har begynt å skifte over. AMOLED har ikke veldig mye høyere pris lengre. Den ligger vel såvidt over. Svakhetene den har er på et minimum nå. Den kan kalibreres til perfekte nivåer når det kommer til farge. Lysstyrke er bra. Strømforbruk selv for lyst content er blitt bra det og, selv om strømforbruket fortsatt i snitt er høyere enn LCD for typisk mobilbruk (selv om alle påstår OLED sparer strøm kontra LCD). Grunnene for å IKKE kjøpe AMOLED begynner å bli ganske få nå. Det begynner å bli et ganske åpenbart valg, av alle grunner. Og av det jeg vet har ikke Apple veldig spesielle forhold til suppliere, og vurderer nok kjøp og valg av komponenter ganske objektivt. Det å kutte i ordre fra Samsung tror jeg nok de har droppet. Det blir liksom litt håpløst. Det er som hvis USA skal straffe Kina økonomisk, det fungerer bare ikke. Det er USA som taper på det.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at vi med stor sikkerhet kan si at Retinoled blir den beste OLED forbedringen på 10 år. Jeg like veldig godt gode skjermer, så hvis Apple kommer med retinoled så blir det et garantert kjøp fra min side hvertfall.

 

Du vet at retina kun har med PPI å gjøre?

Iphone4 hadde 326PPI som den første med retina. Det er bare marketing for så høy opppløsning at du ikke ser individuelle pixlene.

 

iPhone 6S Plus har 401. F.eks S7 Edge har 534PPI, så du har allerede "retina" der..

 

Er glad i skjermen på iPhoner, men folk må slutte tro retina er en spesiell teknologi.

Endret av Gnerevo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror nok at vi med stor sikkerhet kan si at Retinoled blir den beste OLED forbedringen på 10 år. Jeg like veldig godt gode skjermer, så hvis Apple kommer med retinoled så blir det et garantert kjøp fra min side hvertfall.

 

Du vet at retina kun har med PPI å gjøre?

Iphone4 hadde 326PPI som den første med retina. Det er bare marketing for så høy opppløsning at du ikke ser individuelle pixlene.

 

iPhone 6S Plus har 401. F.eks S7 Edge har 534PPI, så du har allerede "retina" der..

 

Er glad i skjermen på iPhoner, men folk må slutte tro retina er en spesiell teknologi.

 

Det var sarkasme :) Myntet på akkurat den gruppen med folk som tror at retina er en spesiell teknologi, som er overraskende mange :)

 

Ikke alltid så lett å forstå på internet da, spesielt siden det finnes mange på internet som faktisk kunne skrevet noe slikt og ment det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror nok at vi med stor sikkerhet kan si at Retinoled blir den beste OLED forbedringen på 10 år. Jeg like veldig godt gode skjermer, så hvis Apple kommer med retinoled så blir det et garantert kjøp fra min side hvertfall.

 

Du vet at retina kun har med PPI å gjøre?

Iphone4 hadde 326PPI som den første med retina. Det er bare marketing for så høy opppløsning at du ikke ser individuelle pixlene.

 

iPhone 6S Plus har 401. F.eks S7 Edge har 534PPI, så du har allerede "retina" der..

 

Er glad i skjermen på iPhoner, men folk må slutte tro retina er en spesiell teknologi.

 

Det var sarkasme :) Myntet på akkurat den gruppen med folk som tror at retina er en spesiell teknologi, som er overraskende mange :)

 

Ikke alltid så lett å forstå på internet da, spesielt siden det finnes mange på internet som faktisk kunne skrevet noe slikt og ment det.

 

Det er bra, ble litt redd på din vegne en kort stund der da Retinoled var et ord jeg fant på i farten.  :huh: Men jeg skjønte ganske raskt at de to første linjene var tull da.  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...