Gå til innhold

Dark Souls III gjør det skarpest på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft undervurderte virkelig betydningen av maskinvare. Når to konsoller koster det samme,og det er begrenset med eksklusive titler på begge, velger man den konsollen som gir best bildeflyt og/eller oppløsning. Kinect, xbox live, Smart-TV-løsninger, Skype o.l endrer ikke på det. Hvis jeg kan tenke ut dette, hvem i all verden sitter rundt møtebordet hos Microsoft?

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Microsoft undervurderte virkelig betydningen av maskinvare. Når to konsoller koster det samme,og det er begrenset med eksklusive titler på begge, velger man den konsollen som gir best bildeflyt og/eller oppløsning. Kinect, xbox live, Smart-TV-løsninger, Skype o.l endrer ikke på det. Hvis jeg kan tenke ut dette, hvem i all verden sitter rundt møtebordet hos Microsoft?

 

MS har to problemer, de har noe svakere maskinvare og de ligger etter i salg.

Det siste er viktigst siden de fleste da lager spill for PS4 og så skalerer til One etterpå.

Sony hadde litt av det samme problemet med PS3 de var sent ut og solgte dårlig i starten så spill ble optimalisert for 360 først.

Sær hardware og litt mindre effektivt minne skapte problemet for dem.

Lenke til kommentar

Har begge konsoller, og det har blitt noe mer spilling på PlayStation 4 i det siste grunnet eksklusive titler som Until Dawn, Digimon osv.. Madammen gleder seg stort til nye Ni No Kuni også.

 

Men alt av kryssplattformspill som ikke leveres til PC, eller som har av en eller annen bissar grunn en nedskalert og dårligere PC-utgave enn til "next-gen" konsoller så skaffes de alltid til Xbox One da de enkelt lar seg streame til Xbox-appen i Windows 10, håndkontrolleren er bedre og jeg liker hele operativsystemet bedre på de fleste plan.

 

Har hatt noen titler til begge konsoller hvor det visstnok er påvist forskjeller til fordel for PlayStation 4, men når jeg ligger godt nede i sofaen og spiller på 55" Pioneer Kuro så klarer jeg rett og slett ikke å merke eller bry meg om forskjellen. Når jeg spiller på PC derimot, hvor jeg sitter godt oppreist i kontorstolen og med trynet godt klistret oppi PC-skjermen så blir det noe litt annet.

Lenke til kommentar

 

Var det noen gang noen tvil? Nå regner jeg med folk endelig selger konsollene sine og kjøper noe med skikkelig maskinvare. :thumbup:

*fixed

 

 

:D

 

Har ikke bestemt meg om det blir PC eller PS4 selv. PC-versjonen av Scholar of the First Sin var den beste, men porten av første Dark Souls til PC var ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...