Gå til innhold

Nå vet vi litt mer om Mass Effect: Andromeda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass Effect-serien er en soleklar favoritt. Slutten på ME3 ga bismak og ødela mye, men fremdeles elsker jeg spillene og universet de har skapt. For ikke å nevne karakterbyggingen. Småpraten når man tok heis i 1'ern, de personlige oppdragene i 2'ern for å nevne noe. Det ga ordentlig innlevelse og jegble oppriktig "kjent" med karakterene. En uforglemmelig spillopplevelse. Gleder med til mer!

Lenke til kommentar

Blir ekstremt skuffa vist vi faktisk speler som invadør/okkupant i dette spelet. Eg likte ME serien fordi eg var den primisslause helten som alltid gjorde det eg meinte var rett for folk uansett faen ka som var politisk korrekt. Å okkupere fremmede land er ikkje akuratt på toppen av den lista.

 

Forøvrig er det jo ein smule tilbakeståande på et vitenskaplig plan. Ei rase med teknologien som må til for å kontrollere å utnytte ein heil galakse er på et teknologiskt nivå som er langt pokker forbi det rasene i melkeveien var på når reaperane angreip. Den gjengen som blei sendt til andromeda galaksen var tross alt et slags siste forsøk på å overleve i itlfelle reaper trusselen ikkje blei tatt av dage. Dei hadde egentlig ikkje teknologien til å fly rutinemessig mellom galakser eller for den del innad i galaksen vår når skipet vart sendt ut. Kompromiss må ha blitt gjort for å bygge den og sannsynlegvis tok reisa ekstremt lang tid og involverte stasis teknologi a.l.a. det Proteans hadde. Hyperekspermintell teknologi frå fleire andre raser må ha blitt brukt uten skkikelig testing. Altso var det det beste vi hadde idet dei for so rasen som venter oss i vår nye galakse må være totalt overlegen vist dei allerede kan tilbakellege galaktiske avstander uten å bruke årevis in transit.

Lenke til kommentar

Så vi er reapers?

 

Kommer og maler opp lokal befolkninga for å lage store robot skip.

Tvilsomt. Vi leder en ekspedisjon som skal kolonisere nye planeter så rasene fra Melkeveien har ett sted å leve igjen. Personlig syns jeg det virker som en Interessant vinkling av historien, og da gjerne at de andre rasene i Andromeda ser oss som en trussel. Kan bli mange gråsoner i ett sånn scenario, og det liker jeg i ett rollespill. 

Lenke til kommentar

Blir ekstremt skuffa vist vi faktisk speler som invadør/okkupant i dette spelet. Eg likte ME serien fordi eg var den primisslause helten som alltid gjorde det eg meinte var rett for folk uansett faen ka som var politisk korrekt. Å okkupere fremmede land er ikkje akuratt på toppen av den lista.

 

Forøvrig er det jo ein smule tilbakeståande på et vitenskaplig plan. Ei rase med teknologien som må til for å kontrollere å utnytte ein heil galakse er på et teknologiskt nivå som er langt pokker forbi det rasene i melkeveien var på når reaperane angreip. Den gjengen som blei sendt til andromeda galaksen var tross alt et slags siste forsøk på å overleve i itlfelle reaper trusselen ikkje blei tatt av dage. Dei hadde egentlig ikkje teknologien til å fly rutinemessig mellom galakser eller for den del innad i galaksen vår når skipet vart sendt ut. Kompromiss må ha blitt gjort for å bygge den og sannsynlegvis tok reisa ekstremt lang tid og involverte stasis teknologi a.l.a. det Proteans hadde. Hyperekspermintell teknologi frå fleire andre raser må ha blitt brukt uten skkikelig testing. Altso var det det beste vi hadde idet dei for so rasen som venter oss i vår nye galakse må være totalt overlegen vist dei allerede kan tilbakellege galaktiske avstander uten å bruke årevis in transit.

 

Gud hjelpe oss om et spill tar en litt annen vri.

Lenke til kommentar

Kan dere være så snill å ikke legge spoilere i overskrifter.

 

Hvordan er dette en spoiler? Jeg hater folk som alltid klager over spoilere. "Uuh, du spoilet meg. Uuh, ikke spoil. Uuh, jeg er senter av universet". Les det med den mest irriterende stemmen du noen gang kan forestille deg, og fortsatt er du bare halvveis på veien til å finne ut hvor irriterende jeg synes den evige spoiler-klagingen er.

 

...

 

 

AAAAAAAAAHHHHHHHRRRGRGG

Lenke til kommentar

HVA MED EN OVERSKRIFT SOM ER LITT MINDRE SPOILER?

 

Åssen er detta en spoiler? Sier sæ litt sjøl at hvis Humanity & Co. reiser til en anna galakse og byner å slåss med de innfødte der så er jo Humanity & Co. de "fremmede"..

 

Overskriften aleine sier dæ itte noe du itte allerede veit, at Humanity & Co. skar tell Andromeda.

Den sier itte at vi angriper bebodde planeter for å ta de fra de innfødte eller at vi er "bad guys".

Itte en gong artikkelen i sæ sjøl sier noe slik, det eineste som blir sagt er det vi alt veit.. At Humanity & Co. reiser tell Andromeda og itte alle som bor der er like vennlige.

 

Til og med om Humanity og Co. kun velger ubebodde planeter for deretter å bli angripi ta Andromeda aliens vil jo vi væra de "fremmede", det ukjente elementet og de som er aliens.

Uansett åssen du vrir og vender på det kan man si at mennesker er et invaderende element, uansett om Humanity og Co. itte reiser dit med okkupasjon i tankene.

 

TL;DR: Slutt å surv, det står ittno du itte allerede visste fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...