Gå til innhold

Denne 65-tommeren med 4K-oppløsning blir skikkelig billig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

11000 eller 30 000 kr syns jeg ikke er særlig billig hvis det er hadde vært 8k så kanskje.

Problemet det neppe er 4k dekoder så får kun håpe på displayport 1.3\HDMI v2 for 4k.

 

Man burde få prosjektor + høytaller til den prisen der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er jo helt absurd å si LMH1.

 

Det er klart det er billig når det koster 1/3 av normal markedspris.

 

Det er greit å si at: "11.000kr er fortsatt mye penger for meg", men det betyr ikke at 11.000kr er dyrt....

 

Dersom du hadde fått tilbud om å kjøpe et hus til 5.000.000 som har en markedspris på 10.000.000 så er dette billig (selv om du ikke har råd til å bruke 5.000.000).

 

Ting kan altså være billig selv om det er snakk om mye penger.

Full HD skjerm var også ganske så dyrt, når HD\Standard var vanlig.

 

Vi husker denne:

Glem 4K – i 2016 blir 8K den store snakkisen

Snart får vi se LGs første salgsklare 8K-TV.

 

Hadde Xiaomi prioritert dette ville vi hatt 8k skjermer før 2020.

Lenke til kommentar

 

Det er jo helt absurd å si LMH1.

 

Det er klart det er billig når det koster 1/3 av normal markedspris.

 

Det er greit å si at: "11.000kr er fortsatt mye penger for meg", men det betyr ikke at 11.000kr er dyrt....

 

Dersom du hadde fått tilbud om å kjøpe et hus til 5.000.000 som har en markedspris på 10.000.000 så er dette billig (selv om du ikke har råd til å bruke 5.000.000).

 

Ting kan altså være billig selv om det er snakk om mye penger.

Full HD skjerm var også ganske så dyrt, når HD\Standard var vanlig.

 

Vi husker denne:

Glem 4K – i 2016 blir 8K den store snakkisen

Snart får vi se LGs første salgsklare 8K-TV.

 

Hadde Xiaomi prioritert dette ville vi hatt 8k skjermer før 2020.

 

 

Noen prioriterer 8K, noen prioriterer billigere 4K-skjermer. Det er vanskelig å se problemet, for den gjengse mann er en billig 4K langt mer nyttig enn en 8K i dag.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den.

 

 

 

 

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg nylig fikk meg 4K TV må jeg si at kvaliteten på TV-sendingene henger langt etter. Mange av sendingene/kanalene er elendige, enkelte "HD"-kanaler er bedre, og visse programmer aller best. Først når jeg setter på en 4K-video fra YouTube kan jeg få øy-gasme.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

 

Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den.

 

 

 

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

Jeg var akkurat sånn selv - skulle ikke ha noen smart tv, skulle aller helst bygge dette opp selv. Så kjøpte jeg meg en samsung smart tv. Akkurat som jeg aldri kommer til å gidde å styre med manuell gear lenger så gidder jeg ikke å styre med alskens bokser for å oppgradere å lage smart :p. Ikke at jeg ikke kan kjøre manuelt, ei heller er problemet at jeg ikke kan lage smarte media system til mine dumme tv, men når det blir så enkelt som å få det smart og bra ut av boksen, så kan jeg prioritere ting :). Dessuten er WAFen ekstremt mye mer fremtredende i en slik løsning :p.

 

Ser poenget ditt med monitor vs tv da...

Lenke til kommentar

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnssykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

Du oppsummerer det i den siste setningen.

 

Jeg trenger ikke smart-TV selv. Jeg har både Chromecast og en egen PC koblet rett til TVn. Kjøpte nylig ny TV. Trodde ikke jeg kom til å bruke denne smart-funksjonen noe særlig, men dette er faktisk helt ok. Så lettvint å bruke at til og med mamma hadde forstått det! Jeg og mor representerer nok ytterpunktene hos den gjennomsnittlige konsument. Så for de fleste er dette greit å ha integrert.

 

Men du sier du vil ha smart-TV. Bare at du vil kjøpe en dum en for så å kjøpe noe ekstra for å få den smart? Dette er nok fryktelig tungvint for den gjennomsnittlige konsument.

Lenke til kommentar

Komisk hvordan 8k blir dratt inn i debatten som et argument. Selv 4k er ikke blitt standard på langt nær, 4k på en TV er enn så lenge totalt bortkastet da mesteparten av video, film og streaming ikke har støtte for denne oppløsningen, og da blir det tullete å dra inn 8k i debatten.

 

På papiret så høres nok 8k flott ut, men realiteten er at det er lenge før dette blir noe standard. Selv kinoer her til lands kjører ikke over 4k i oppløsning. 8k blir enn så lenge en drøm for fremtiden.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...