Gå til innhold

ANMELDELSE: Bravely Second: End Layer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok dessverre ganske enig. Gledet meg enormt til dette, og klarte å få ca 30 timer ut av det før jeg gav opp. Problemet er at dette ikke føles som en verdig oppfølger, men mer som et alternativt Bravely Default. Det er fint lite her vi ikke har sett før - bokstavelig talt. Når det går så langt at de gjenbruker bosser fra det første spillet uten grunn blir det for dumt.

Lenke til kommentar

Leste bare konklusjonen og har ikke spillt forgjengeren eller dette. Det høres dog ikke ut som om 6/10 er en verdig karakter. Et spill som ikke er så og si 100% basert på kampsystemet fortjener ikke å hoppe så mye i karakter når det tydeligvis ikke leverer det man forventer på andre punkter.

 

En karakter på 4-5/10 høres mer riktig ut basert på hva jeg leste :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt eneren heller, men jeg forstår allikevel kritikken. JRPGer har alltid et repeterende gameplay og det er helt nødvendig med en fengende historie og karakterer man kan relatere til hvis man skal fortsette etter det punktet hvor kampene begynner å bli rutine. Jeg kommer til å teste eneren når jeg kan spille det på noe annet enn en håndholdt-skjerm, så får jeg heller vurdere toeren hvis jeg liker eneren ekstremt godt.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt eneren heller, men jeg forstår allikevel kritikken. JRPGer har alltid et repeterende gameplay og det er helt nødvendig med en fengende historie og karakterer man kan relatere til hvis man skal fortsette etter det punktet hvor kampene begynner å bli rutine. Jeg kommer til å teste eneren når jeg kan spille det på noe annet enn en håndholdt-skjerm, så får jeg heller vurdere toeren hvis jeg liker eneren ekstremt godt.

 

De fleste spill har vel dessverre ganske repeterende gameplay.

Lenke til kommentar

Er så mongo at man må velge mellom jobs!

Er da veldig mange andre spill som gjør akkurat det samme? Final Fantasy XIV ble for eksempel hyllet for dette.

 

Leste bare konklusjonen og har ikke spillt forgjengeren eller dette. Det høres dog ikke ut som om 6/10 er en verdig karakter. Et spill som ikke er så og si 100% basert på kampsystemet fortjener ikke å hoppe så mye i karakter når det tydeligvis ikke leverer det man forventer på andre punkter.

 

En karakter på 4-5/10 høres mer riktig ut basert på hva jeg leste :)

Men du leste jo ikke noe, annet enn konklusjonen? Ikke har du spilt noen av spillene heller. Hva er det egentlig du baserer 4-5/10 på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...