Gå til innhold

Jeg sniker meg til litt ekstra påskeferie, og dette er dingsene som hjelper meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver : "Det nye med ruterene fra Ice.net, er at de bruker CDMA 450, som ifølge Ice.net selv er en «variant av 3G tilpasset for bruk i frekvensbåndet på rundt 450 MHz». Fordelen med dette er at signalene når langt, og de får et større dekningsområde. Ulempen er at overføringshastigheten på 450-båndet er lavere enn 4G. Men igjen, hvis alternativet er å være uten Internett, får vi overleve uten 4G-hastighet."

 

Dette er feil de bruker kun 4G de oppgraterte helenettet i fjor til rent 4G nett.

https://www.ice.no/4g-oppgradering/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ....?

 

REF:

"Det nye med ruterene fra Ice.net, er at de bruker CDMA 450, som ifølge Ice.net selv er en «variant av 3G tilpasset for bruk i frekvensbåndet på rundt 450 MH."

 

I følge annen artikkel på digi.no (Publisert 13. november 2014 kl. 15:32):

"Den nye infrastrukturen skal som tidligere varslet være på plass i løpet av 2015. Det skal også erstatte Ice sitt eksisterende CDMA-nett med LTE-baserte 4G.

 

.....

 

Bestillingen er gjort gjennom eierselskapet AINMT Holdings, som sammen med Alcatel skal rulle ut et av de første 4G-nettene som bruker 450 MHz-båndet, i tillegg til de øvrige ressursene i frekvensbåndene 800 MHz, 900 MHz og 1800 MHz."

 

http://www.digi.no/avtalerkontrakter/2014/11/13/ice-har-valgt-4g-leverandor

Lenke til kommentar

Du skriver : "Det nye med ruterene fra Ice.net, er at de bruker CDMA 450, som ifølge Ice.net selv er en «variant av 3G tilpasset for bruk i frekvensbåndet på rundt 450 MHz». Fordelen med dette er at signalene når langt, og de får et større dekningsområde. Ulempen er at overføringshastigheten på 450-båndet er lavere enn 4G. Men igjen, hvis alternativet er å være uten Internett, får vi overleve uten 4G-hastighet."

 

Dette er feil de bruker kun 4G de oppgraterte helenettet i fjor til rent 4G nett.

https://www.ice.no/4g-oppgradering/

 

Hei, og takk for tilbakemelding. Bredbånds/mobildekning er ikke mitt fagfelt, derfor siterte jeg bare fra Ice.nets hjemmesider. Men heldigvis har vi folk på huset som har nettopp slike ting inn under sine fagfelt, så jeg har nå oppdatert artikkelen :-)

Lenke til kommentar

"«Ny dag, nytt forsøk»-selfie."

 

Er jo samme bilde som igår?

 

Gjenbruk ;) Men ja, for å være ærlig, så er ikke selfier helt min greie, så istedet hadde jeg egentlig satt opp kameraet for timelaps-fotografering i snøen, slik at jeg kunne gå forbi i Lars Monsen-stil (altså løpe og sette opp kameraet, gå forbi det og løpe tilbake og hente det igjen) og få noen bedre bilder slik, men teknologien sviktet meg.

 

Kameraet var stilt inn til å bare ta 99 bilder, og jeg valgte altså å la det ta ett bilde pr. sekund. Dermed har jeg omtrent 85 bilder av at jeg går tilbake til pulken og tar på med sekk og pulk-drag, og omtrent 15 bilder av at jeg som en litt for liten figur baki bildet ett sted går mot kameraet...

 

Anyhu, long story short: Da ble den samme selfien brukt flere ganger :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...