Gå til innhold

Dette er TV-ene som anbefales av Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En TV har 1 oppgave: Produsere et bra bilde.

 

Netflix løses av HTPC/NUC e.l

Lyden løses av en receiver e.l

Lykke til med å prøve å få til 4K Netflix via HTPC/NUC.

 

Godt poeng - her er det forløpig begrensninger ja. Det vil nok endre seg. Poenget mitt var at iallfall jeg browser ikke TV basert på smartTV funksjonene. Men skal man, per nå, streame 4K netflix så kan det lønne seg å se etter hevc decoder og hdcp 2.2 (?).

 

Begrensningen min, og også for store deler av det norske folk, vil uansett være båndbredden til ISP.

Og denne er værre å gjøre noe med ...

 

nvidia shield vil vel også fungere

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke 4k støtte i Netflix sin win10 app?

 

Nei, det er faktisk ikke det. Den begrenser seg til 1080p, i hvert fall foreløpig. Problemet er ikke maskinvareytelsen eller båndbredden, og det finnes allerede et par skjermkort som støtter HDMI2.0 og HDCP2.2, så her er det Netflix som henger igjen. Her har du en oversikt over hva som trengs for 4K (og ja, Nvidia Shield fungerer) https://help.netflix.com/nb/node/13444

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm

 

Da må vel C6,B6 og E6 også få denne statusen. Da LG har sagt bildekvaliteten på disse tre skjermene pluss G6 er helt lik.

 

Forakjellen ligger i designet og at c6 er kurvet og at b6 ikke har 3d. G6 og e6 har soundbar innebygget.

 

Så litt merkelig at g6 får denne sertifisering og ikke de andre premium lg oled skjermene

Lenke til kommentar

 

Så TVen jeg kjøpte for 1 uke siden, og fortsatt ikke har kommet for salg i de store kjedene er allerede utgått?

Det er fælt å måtte vente 10 sekunder for å kunne velge å åpne Netflix.

Cross talk i 3D på panasonicen din?

 

 

Varierer veldig fra hvordan ting er filmet. Men opplever den på 3D helt lik som min 5 år gammle Philips som jeg byttet ut, bare bedre bildekvalitet. Men fortsatt små vondt i hode av de aktive brillene. Hadde håpet de hadde gått med Real D, da man vil få 1080p på hvert øye, da de ikke er planlagt 4K innhold i 3D, da dette ikke er i UHD BD spekken. Men regner med Panasonic valgte dette fordi Real D svekker litt bildekvalitet normalt vil jeg tro

 

Testet kun med "Cirque de Soleil: World's Apart" ennå, og den hadde de samme problemene som Philipsen på de samme stedene. (Beste filmen for 3D fremvisning som jeg har, har vel 97 stk tror jeg det var sist jeg la inn en 3D film i registerer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...