Gå til innhold

RYKTE: Samsung skal trolig også lansere en mini-versjon av Galaxy S7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en "mini"-telefon med stor skjerm? Skjønner de ingen verdens ting?

Det er Apple som fulgte etter Android produsentene med skjermstørrelser på alle plan. Det er Apple som ikke skjønte at 4" var for lite. Ikke at Android produsenter lagde telefonene for store.

 

Merkelig at bare iPhone-folk liker miniatyr-mobiler. Det at alle Android produsenter lager denne størrelsen og opp sier jo noe ganske tydelig. Android produsenter lager hva enn som selger, og er mye mer direkte markedsrettede enn Apple. De gjør mye mer egne vurderinger og bestemmer selv. Det at det ikke kommer 4" med Android som ikke er super-billig er fordi markedet ikke vil ha det, enkelt og greit. Eller så kan det være du har mer rett enn over 1000 selskaper, det er jo en mulighet det og.

Lenke til kommentar

 

Enda en "mini"-telefon med stor skjerm? Skjønner de ingen verdens ting?

 

Det er Apple som fulgte etter Android produsentene med skjermstørrelser på alle plan. Det er Apple som ikke skjønte at 4" var for lite. Ikke at Android produsenter lagde telefonene for store.

 

Merkelig at bare iPhone-folk liker miniatyr-mobiler. Det at alle Android produsenter lager denne størrelsen og opp sier jo noe ganske tydelig. Android produsenter lager hva enn som selger, og er mye mer direkte markedsrettede enn Apple. De gjør mye mer egne vurderinger og bestemmer selv. Det at det ikke kommer 4" med Android som ikke er super-billig er fordi markedet ikke vil ha det, enkelt og greit. Eller så kan det være du har mer rett enn over 1000 selskaper, det er jo en mulighet det og.

 

Poenget er at hvis de skal kalle noe "mini" så er det tåpelig å bruke en stor skjerm. Det er tydeligvis et marked der ute for mindre skjermer. Jeg foretrekker blant annet det fordi det er mye enklere å betjene mindre skjermer. Og jeg er på Android.

Men når ingen lager gode Android-telefoner med små skjermer så presses man over på noe større. Argumentasjonen din er altså bare tøv.

Lenke til kommentar

Poenget er at hvis de skal kalle noe "mini" så er det tåpelig å bruke en stor skjerm. Det er tydeligvis et marked der ute for mindre skjermer. Jeg foretrekker blant annet det fordi det er mye enklere å betjene mindre skjermer. Og jeg er på Android.

Men når ingen lager gode Android-telefoner med små skjermer så presses man over på noe større. Argumentasjonen din er altså bare tøv.

 

4.6" er lite. Selv om Apple har mindre betyr det ikke at 4.6" er lite.

 

Hvis det er et marked, hvorfor selger ingen av de 1000+ produsentene noe til det markedet? Er alle idioter som ikke forstår noe slik som du sier? Mens iPhone var små, så laget Android produsentene stadig større mobiler. De hadde stadig flere salg. Med en gang Apple gikk over på større mobiler så økte salgene ekstremt. Det var helt åpenbart at det var galt å å prøve å selge miniatyr-modeller til alle. Nå skal de selge en versjon som dette igjen. Det kan godt være de selger greit, spesielt med prisen. Mange som bare vil ha iPhone, fordi de må ha seg en iPhone, men egentlig ikke vil betale så mye for en telefon. Mange som gjerne blir presset til det og.

 

Det er alltid morsomt når folk kommer med "det finnes jo ikke, da kan du jo ikke si at det ikke vil være bra". Jeg så noe lignende innenfor matbransjen. Hvorfor har norske matbutikker så dårlig utvalg sammenlignet med mange butikker i europa? Svaret er at de ser at nordmenn bare kjøper de samme norske merkene som de alltid har gjort. Kommer noe nytt, selger det ikke. Samme for små mobiler som skal være toppmodeller. De har funnet ut at det ikke er noe penger å tjene på å lage miniatyr-modeller, derfor lager de det ikke. Det er en grunn til at det ikke finnes. Du sier du vil ha så liten, vel, du kan jo ringe Samsung og spør. "Kan dere lage en 4" mobil til meg?". Jeg har en følelse av at de aldri vil få dekket inn utviklingskostnader for noe slik. Apple er jo et unntak der. De har jo det meste for iPhone SE klart allerede, og har ikke trengt å bruke mye penger på å utvikle telefonen. Samtidig så tjener de nok mindre per solgte SE en 6S.

Lenke til kommentar

Apples telefoner solgte stadig til nye rekorder også før de kom med større skjermer. Det er åpenbart et marked for mindre skjermer der ute. Hvorfor ingen andre enn Apple sikter seg inn mot dette markedet vet jeg ikke. Det er jo litt som da Nintendo siktet seg inn på "mannen i gata" med Wii og hadde knallsuksess med det. Hvorfor gjorde ingen det før? Hvorfor har hverken Nintendo eller andre prøvd (eller klart) å gjenta suksessen?

 

Du påstår altså at "det er en grunn til at det ikke finnes". Det kan godt være, men det er neppe fordi det ikke selger. Apple har jo fortsatt å selge 5S etter at de større modellene ble lansert. Det er vel derfor de lanserer en oppdatering. De har sett at det er et marked for det.

 

Hvorfor klarer ikke Android-produsentene å levere gode telefoner med små skjermer til Android-brukere som meg? Jeg aner ikke. Men du kan ikke bortforklare markedet som faktisk er der dersom noen tør å lage en skikkelig telefon og ikke bare dritt.

Lenke til kommentar

Folk kjøpte iPhones av andre grunner enn størrelse. Der er forskjell på å sette rekorder og å ha en markant økning. Ikke kom her og påstå at hoppet til vanlig størrelse skjermer ikke var etterlengtet. Salgsstatistikken viser det så klart. De hadde jo faktisk nedgang i salg for 6S i Q1 2016. De tok inn mer på lager, så de fikk såvidt nedgang, men i rene salg er de faktisk litt ned. Folk har allerede fått stor iPhone.

 

 

Jeg stilte jo spørsmålet tidligere. Hvorfor er det bare Apple folk som liker små skjermer? Er ikke det litt merkelig? Blant tusener av tusener av selskaper. Der er det bare et selskap som har kunder som liker denne størrelsen.

 

Før iPhone 6 var alltid 4" perfekt størrelse. Det var få folk du snakket med og så på forumene som villig innrømte at de gjerne skulle hatt større skjerm. Steve Jobs hadde bestemt 4" var best, så slik var det. Så kom større mobiler og en ekstrem økning i salg som følge.

 

Jeg sier heller ikke at at folk som deg ikke finnes. Det finnes nok folk som vil ha en 4.3" Android (hadde blitt lik fysisk størrelse som overflatesløser Apple sin 4") som var en toppmodell. Jeg sier bare at det er så få at ingen ville tjent penger på det.

 

Og vi kan sånn sett diskutere dette til vi blir grønne. Ingen av oss kan ta feil, for det er ingen fasit. Det jeg prøver å få frem er at det er ekstremt usannsynlig at de ville solgt nok til å tjene på det. Android produsenter kommer med så mye forskjellig av telefoner og nisjeprodukter. Enda ingen 4" toppmodell. Hvis du har rett, så vil det jo si at alle disse folkene ikke har forstått et potensielt stort marked. Selskaper kan ta feil, men så mange? Over en så lang periode? Når de faktisk hadde produkter som var slik før? Du ser kanskje mitt synspunkt om hvorfor dette virker urealistisk?

 

Så hvordan kan du komme her å si så bastant at det er et marked der ute? Det er ikke noe som virker åpenbart for meg. Faktisk veldig usannsynlig.

 

 

Se på statistikk for Wii. Nesten alle som kjøpte den gjorde det pga spill som Zelda. Klassisk spillkonsoll. Det er ikke fordi Wii var et bra produkt i seg selv. Og konsoll sikter seg alltid inn på (å lure) "mannen i gata".

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er et marked der ute. Hvis det ikke hadde vært et marked for mindre mobiler hadde telefoner som iPhone opp til 5s, Sony Xperia Z Compact serien og Samsung Galaxy Alpha ikke vært så populære som de er.  Det er faktisk mange mennesker der ute (ikke i overflod i forhold til alle andre, men likevel mange) som vil ha en liten, lett greie i lomma si som allikevel kan gjøre alt de trenger i en smarttelefon.

 

Så hvis du kan dokumentere at disse telefonene ikke har solgt masse, så skal jeg være enig med deg. And go...

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Det er et marked der ute. Hvis det ikke hadde vært et marked for mindre mobiler hadde telefoner som iPhone opp til 5s, Sony Xperia Z Compact serien og Samsung Galaxy Alpha ikke vært så populære som de er.  Det er faktisk mange mennesker der ute (ikke i overflod i forhold til alle andre, men likevel mange) som vil ha en liten, lett greie i lomma si som allikevel kan gjøre alt de trenger i en smarttelefon.

 

Så hvis du kan dokumentere at disse telefonene ikke har solgt masse, så skal jeg være enig med deg. And go...

Her blir Galaxy Alpha og Sony Z Compact serien omtalt som om de ikke er små. Jeg har aldri sagt det ikke er marked for telefoner som Z Compact serien. Hekomo sier at han mener disse ikke kan regnes som små telefoner. Jeg sier det er det som er små telefoner. Små telefoner er det klart et marked for. Det jeg diskuterer er miniatyrtelefoner som iPhone SE.

 

 

Og er det virkelig så vanskelig når det kommer til iPhone? Jeg har allerede forklart det. Salgene for 5S har ingenting med størrelse å gjøre. Jeg har og skrevet at salgstallene for iPhone 6 klart beviser at 5S var for lite. Hadde vært greit om du satte deg inn i og leste det jeg skrev før du kommenterte. Virker nesten som du bare ønsker å være uenig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Haha. Du tar virkelig disse påstandene dine ut ifra ingenting da. 

 

Du vrir og vender på kommafeil og småting, bare så du kan få lov til å være uenig. Lykke til med det. Jeg har mistet interessen.

Lenke til kommentar

Haha. Du tar virkelig disse påstandene dine ut ifra ingenting da. 

 

Du vrir og vender på kommafeil og småting, bare så du kan få lov til å være uenig. Lykke til med det. Jeg har mistet interessen.

Jeg tar absolutt ikke påstandene mine utifra ingenting. Det er faktisk du som kommer med påstander her. Vær så snill å forklar hva du mener, fordi jeg ser ikke helt hva du tenker på.

 

Hvilken kommafeil har jeg vridd på? Jeg har ikke sett en eneste kommafeil. Jeg kan ha misforstått noe, i så fall setter jeg pris på om du oppklarer misforståelsen.

 

Du er klar over at du er personen som sier jeg er uenig i alt, etter at jeg tydelig har skrevet jeg er enig med deg. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er. Jeg vet ikke hva du innbiller deg, men jeg har ikke skrevet noe der jeg er uenig med deg. Noensinne. Du mister interessen? Interessen av hva da? Prøve å få meg til å virke uenig med deg når jeg ikke er? Eller misforsto du jeg er enig med deg, og trodde det betydde at jeg er uenig i alt?

 

Ser ikke hensikten med innleggene dine, hva vil du oppnå? Hvor har du det fra at jeg er uenig?

Lenke til kommentar

Folk kjøpte iPhones av andre grunner enn størrelse. Der er forskjell på å sette rekorder og å ha en markant økning. Ikke kom her og påstå at hoppet til vanlig størrelse skjermer ikke var etterlengtet. Salgsstatistikken viser det så klart. De hadde jo faktisk nedgang i salg for 6S i Q1 2016. De tok inn mer på lager, så de fikk såvidt nedgang, men i rene salg er de faktisk litt ned. Folk har allerede fått stor iPhone.

 

Nå begynner du å snakke om ting som er helt irrelevante for saken. Poenget er at iPhone solgte veldig bra også før det kom større skjermer. Mangelen på stor skjerm drepte ikke iPhone.

 

 

Jeg stilte jo spørsmålet tidligere. Hvorfor er det bare Apple folk som liker små skjermer? Er ikke det litt merkelig? Blant tusener av tusener av selskaper. Der er det bare et selskap som har kunder som liker denne størrelsen.
 
Hvor har du det fra at bare "Apple folk" liker små skjermer? Jeg bruker Android og hatt Android siden min første smarttelefon. Jeg foretrekker små skjermer. Problemet med Android er at det ikke er noen gode telefoner med små skjermer. Så jeg ble tvunget opp til en større skjerm, fortsatt Android.
 

 

Før iPhone 6 var alltid 4" perfekt størrelse. Det var få folk du snakket med og så på forumene som villig innrømte at de gjerne skulle hatt større skjerm. Steve Jobs hadde bestemt 4" var best, så slik var det. Så kom større mobiler og en ekstrem økning i salg som følge.
 
Hva har det med saken å gjøre? Det betyr ikke at ingen vil ha små skjermer.
 

 

Og vi kan sånn sett diskutere dette til vi blir grønne. Ingen av oss kan ta feil, for det er ingen fasit. Det jeg prøver å få frem er at det er ekstremt usannsynlig at de ville solgt nok til å tjene på det. Android produsenter kommer med så mye forskjellig av telefoner og nisjeprodukter. Enda ingen 4" toppmodell. Hvis du har rett, så vil det jo si at alle disse folkene ikke har forstått et potensielt stort marked. Selskaper kan ta feil, men så mange? Over en så lang periode? Når de faktisk hadde produkter som var slik før? Du ser kanskje mitt synspunkt om hvorfor dette virker urealistisk?
 
Jeg trenger ingen 4" toppmodell. Bare en 4" som ikke er søppel.
 
Ja, mange selskaper kan ta feil over veldig lang tid. Se bare på spillmarkedet (se under).
 

 

Så hvordan kan du komme her å si så bastant at det er et marked der ute? Det er ikke noe som virker åpenbart for meg. Faktisk veldig usannsynlig.
 
Apple lager nå SE med liten skjerm for å erstatte 5S. 5S fortsatte tydeligvis å selge, så det var åpenbart et marked for små skjermer.
 

 

Se på statistikk for Wii. Nesten alle som kjøpte den gjorde det pga spill som Zelda. Klassisk spillkonsoll. Det er ikke fordi Wii var et bra produkt i seg selv. Og konsoll sikter seg alltid inn på (å lure) "mannen i gata".
 
Helt korrekt, det var på grunn av spillene at Wii solgte. Men det var ikke Zelda. Zelda solgte ganske dårlig sammenlignet med storselgere som Wii Sports, Wii Fit, Wii Play, New Super Mario Bros., osv. Disse spillene appellerte til et stort marked. Hvorfor fortsatte ikke Nintendo å lage spill som dekket dette store markedet, og hvorfor fulgte ikke Sony og Microsoft opp? Her var det jo enorme pengesummer å hente: Spill som er relativt "enkle" og som er mye billigere å produsere, men som selger mye bedre enn spill med langt større produksjonskostnader.
 
Du spurte om flere firmaer kan ta feil over lang tid. Ja, det kan de. Bare se på spillmarkedet.
 
Eller se på 3D-floppen: Utallige selskaper pushet 3D så hardt de bare klarte. Men det floppet. Markedet ønsket ikke 3D.
 
Eller for å ta mobilmarkedet: For iPhone var telefoner med tastatur det store. Utallige digre selskaper solgte slike telefoner. Men så kom iPhone med berøringsskjerm og snudde markedet opp-ned. I følge deg kunne ikke så mange store selskaper ta så feil. Men det gjorde det. Flere av dem prøvde til og med å latterliggjøre iPhone, før det viste seg at det var stor etterspørsel etter den nye typen telefoner.
 
Mange selskaper har tatt feil mange ganger.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...