Gå til innhold

Flere har begynt å hviske om at en «PlayStation 4,5» er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre det er snakk om Tetris, vil ikke en konsoll til 3000 kr klare 4K. Seriøst, en Gtx 980, som koster 5-6000 kr, klarer ikke dagens spill i 4K. Det er mer realistisk å håpe at Playstation 4,5 vil kjøre spill i 60 fps i de tilfeller Playstation 4 kun klarer 30. Alternativt full HD i tilfeller hvor Playstation 4 kjører 900p.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Nå er det jo snakk om 0,5 oppgraderinger hos både Microsoft og Sony, og som livslang konsollspiller ser jeg på dette som starten på slutten for mitt forhold til konsoller.

 

Hvis det blir en realitet med hyppigere oppdateringer på maskiner, ser jeg ingen grunn til å ikke migrere hele veien til PC. Har allerede tenkt på det i flere år, og har lyst til å bygge en monstermaskin for å ha koblet til 50" tommeren min. Ser ut som det skjer nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høyrest rart ut om det skulle vere ei ytelsesoppgradering. PS4 er så langt i frå å klare flott grafikk i 4K at det ville blitt eit totalt anna produkt.

 

Trur heller det er snakk om å gjere konsollen klar for å spele av 4K innhald, som artikkelen nemner, og eventuelt inkludere PSVR sin "processor unit" i sjølve konsollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting hadde vært bedre om både Sony og Microsoft stopper med å holde igjen hele industrien med låst maskinvare i sine konsoller over så mange år. Det var en formel som fungerte bra for 10-20 år siden. Men idag hvor teknologien raser avgårde i en voldsom fart så fungerer ikke denne tidsbobla lengre.

 

Men jeg tviler vi er så heldige. Det er mest trolig bare en ny utgave med Netflix sin HEVC h.265 dekoder. Og om vi ser på historien til PlayStation med introduksjonen av DVD og Blu-ray så er det ikke umulig dem gjør det samme med det nye Ultra HD Blu-ray formatet.

 

Hadde også være spennende om dem fikk på plass AMD sin nye 14nm i maskinen. Da kunne dem krympet den enda mer.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Med mindre det er snakk om Tetris, vil ikke en konsoll til 3000 kr klare 4K. Seriøst, en Gtx 980, som koster 5-6000 kr, klarer ikke dagens spill i 4K. Det er mer realistisk å håpe at Playstation 4,5 vil kjøre spill i 60 fps i de tilfeller Playstation 4 kun klarer 30. Alternativt full HD i tilfeller hvor Playstation 4 kjører 900p.

 

Hvis det er snakk om ett oppløsningshopp tenker jeg heller de går for 2560x1440 eller 3440x1440 ellers så blir det få spill med 4k med en gpu til 150-200$. ellers så blir ps4.5 dyr og da kan du likeså godt bygge en pc.

Lenke til kommentar

vet ikke idag men for ett par år siden sammenlignet vi to 50" ved siden av hverandre, en med 4k den andre 1080p og på 3 meter avstand som jo er en normal distanse folk sitter fra tvn hjemme i stua så var det veldig vanskelig og påstå at 4k tv hadde noe bedre bilde kvalitet enn 1080p tv.

 

Men når vi gikk veldig nært ble forskjellene tydeligere. Men ingen sitter vel en halvmeter fra tvn sin da.

 

Men idag er jo 4k tver snart det eneste man får kjøpt og 1080p tver blir jo strippet for oppdaterings frekvens og annen teknologi for og dumpe prisene så 4k tv er nok det beste kjøpet uansett.

 

Men om det er nødvendig og investere i playstation 4.5 med 4k støtte for og se på netflix i stua hvor du sitter 3 meter tvn unna er jeg mere usikker på?

Lenke til kommentar

LarZen:

Du vil heller at spill bare skal være for mennesker som vil gi 10000+ for en spillmaskin?

 

På bruktmarkedet får man xbox one ned til 2000

 

Hardkåre. Vi trenger flere blinde tester. Jeg hadde likt en blind test av retina skjermene på imacene til Apple

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

Med mindre det er snakk om Tetris, vil ikke en konsoll til 3000 kr klare 4K. Seriøst, en Gtx 980, som koster 5-6000 kr, klarer ikke dagens spill i 4K. Det er mer realistisk å håpe at Playstation 4,5 vil kjøre spill i 60 fps i de tilfeller Playstation 4 kun klarer 30. Alternativt full HD i tilfeller hvor Playstation 4 kjører 900p.

 

Hvis det er snakk om ett oppløsningshopp tenker jeg heller de går for 2560x1440 eller 3440x1440 ellers så blir det få spill med 4k med en gpu til 150-200$. ellers så blir ps4.5 dyr og da kan du likeså godt bygge en pc.

Jeg tviler sterkt på at en konsoll til 3500 kr vil kunne kjøre spill i 1440p. I så fall må grafikkinstillingene settes såpass ned at det ikke blir verdt det. Man trenger 970 eller 390 for å kunne kjøre Far Cry Primal i 1440p med Playstations grafikkinstillinger (rundt medium på PC). En konsoll vil aldri klare det. Kanskje om 3 år
Lenke til kommentar

Fordi det er det gaming pcer koster. Konsollene tilbyr spill til de som ikke har pengene eller ikke vil bruke så mye på spill

 

 

Det er hva alt for mange folk tror at en spill PC koster. Alt kommer an på hvilke grafisk ytelse du er ute etter. Du skal ikke betale så veldig mye mer en hva en PS4 koster for å få samme ytelse ifra en spill PC men i 60 fps. Noe som er en aldri så liten game changer for veldig mange. 

 

Når det kommer til en evnt PS4,5 så ville det holdt med å har litt mer graft i GPU slik at en får 60 fps. Det er ikke snakk om mye mer penger overhode. Og ihvertfall ikke for Sony når en kjøper i gigantiske kvanta.

Lenke til kommentar

 

Fordi det er det gaming pcer koster. Konsollene tilbyr spill til de som ikke har pengene eller ikke vil bruke så mye på spill

 

Det er hva alt for mange folk tror at en spill PC koster. Alt kommer an på hvilke grafisk ytelse du er ute etter. Du skal ikke betale så veldig mye mer en hva en PS4 koster for å få samme ytelse ifra en spill PC men i 60 fps. Noe som er en aldri så liten game changer for veldig mange.

 

Når det kommer til en evnt PS4,5 så ville det holdt med å har litt mer graft i GPU slik at en får 60 fps. Det er ikke snakk om mye mer penger overhode. Og ihvertfall ikke for Sony når en kjøper i gigantiske kvanta.

Jeg trenger ikke 60 fps. Det har veldig lite praktisk betydning

 

Ok. Sett sammen en pc på lik linje med ps4. Du har 3190 inkludert frakt. Ikke glem os

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...