Gå til innhold

TEST: Dell S2716DG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikkje ca samme pris som Asus ROG Swift PG278Q tn da? Hvilken av disse er best tro? Er jo snart 2 år siden jeg fikk mine første Swift :p

 

Finner heller ikkje i testen om det er 8 bit tn panel som Asus. Mulig jeg har dårlig syn...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

"+Ingen backlightbleed cus TN?"

 

Backlight bleed er ikke det samme som IPS glow. Du ser forskjellen ved å bevege deg i forhold til skjermen. Er lyset statisk er det backlight bleed, endres det når du beveger deg så er det IPS Glow. IPS Glow er knyttet til panelteknologien, Backlight bleed er i utgangspunktet "feil" på panelet.

 

Jeg har en PG279Q med IPS og selv om jeg var skeptisk i starten når jeg slo på panelet og så på en mørk loading skjerm har dette forsvunnet nå. IPS Glow er ikke noe jeg legger merke til i spill, men bildet er bedre når jeg jobber med 3D/Grafisk.

Lenke til kommentar

" Denne spill-skjermen fra Dell er billigere enn flere av sine konkurrenter"

 

Er det en overskrift?

 

"Denne skjermen fra dell er ikke billig og ikke dyr, smack right in the middle boring", roper ikke akkurat "KLIKK PÅ MEG!!"

 

Sååååååh, nå klager vi på både sensasjonsoverskrifter OG nedtonede varianter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke generelt, men med nåveredne teknologi, ja.

 

I 2007/2008 gikk det an å spille på nåværende teknologi, litt bedre ble det med >120 Hz, men lite er skjedd  på nesten 10 år. OLED sies å ha besdre responstid jevnt over, men når kommer det i PC-segmentet?

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Føler det blir litt dumt å behandle denne skjermen som noe annet enn en high-end/dyr skjerm.

 

Kikte gjennom hos komplett og fant 144hz kjerm til nedi 2500kr, en kamerat har en til 3300 tror jeg. For meg er det hvertfall uaktuelt å bruke 7000 på en PC skjerm, selv om den er 27".

 

Det jeg derimot kunne tenkt meg var en 120/144hz guide på skjermer. Gjerne forslå en bra budsjett skjerm, en bra mid-range skjerm, og tilslutt en luxury high-end skjerm. Dette er en artikkel jeg kunne hatt mer sansen for.

Lenke til kommentar

Føler det blir litt dumt å behandle denne skjermen som noe annet enn en high-end/dyr skjerm.

 

Kikte gjennom hos komplett og fant 144hz kjerm til nedi 2500kr, en kamerat har en til 3300 tror jeg. For meg er det hvertfall uaktuelt å bruke 7000 på en PC skjerm, selv om den er 27".

 

Det jeg derimot kunne tenkt meg var en 120/144hz guide på skjermer. Gjerne forslå en bra budsjett skjerm, en bra mid-range skjerm, og tilslutt en luxury high-end skjerm. Dette er en artikkel jeg kunne hatt mer sansen for.

 

Nå var det nok ikke skjermer med oppløsning på 1440p du fant på komplett til de prisene. Den billigste skjermen med 1440p og 144hz på komplett er per dags dato Asus MG278Q til 5 290 kr, men da er det snakk om FreeSync og ikke G-Sync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...