Gå til innhold

Så mye koster PlayStation VR når brillene slippes i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke dette er priset for høyt. Jeg tror konsollspillere spiller på konsoll fordi de da slipper å kjøpe dyr hardware i tillegg. Samtidig holder det vel at en brøkdel av Playstation-eierne kjøper VR-briller, med tanke på hvor mange som har kjøpt konsollen. Vi får se.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs om ikke dette er priset for høyt. Jeg tror konsollspillere spiller på konsoll fordi de da slipper å kjøpe dyr hardware i tillegg. Samtidig holder det vel at en brøkdel av Playstation-eierne kjøper VR-briller, med tanke på hvor mange som har kjøpt konsollen. Vi får se.

 

Ikke utenkelig at det går bra læll. Mtp. prisene til Oculus Rift og VIVE. Så ligger jo disse langt under i pris.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg starter fra scratch og jeg kjøper 1 stk PS4 (3300kr)+ 1 stk PSVR (3700kr) + 1 stk PSkamera (540kr) + 2 stk Move kontrollere (2x700kr) så er jeg sikret den billigste og neppe beste VR opplevelsen... mja tror ikke jeg er helt der ennå. Blir Rift for meg foreløpig, litt dyrere men . . .håper virkelig at Sony gjør det bra på VR markedet, jo flere prissegmenter som dekkes jo bedre. .

Lenke til kommentar

Hvis VR opplevelsen er bra så kommer folk til å betale 10k for dette. Det er drømmen til alle og enhver. Folk betaler lett 8k for mobiler idag, så 3000 for VR er ingenting å si på.

 

Er det? Jeg er ikke Interessert, selv etter og ha prøvd Oculus Rift ved flere anledninger på Spillmesser osv.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg starter fra scratch og jeg kjøper 1 stk PS4 (3300kr)+ 1 stk PSVR (3700kr) + 1 stk PSkamera (540kr) + 2 stk Move kontrollere (2x700kr) så er jeg sikret den billigste og neppe beste VR opplevelsen... mja tror ikke jeg er helt der ennå. Blir Rift for meg foreløpig, litt dyrere men . . .håper virkelig at Sony gjør det bra på VR markedet, jo flere prissegmenter som dekkes jo bedre. .

For meg som har ps4, kamera og move så blir det det ja...

 

Men om du ser sånn på det så må du iberegne en ganske feit spillmaskin i oculus rift budsjettet og så vil psvr stå igjen som et billigere alternativ læll. Selv har jeg ikke god nok pc til rift og må ut med det i tillegg om jeg skulle gått for det.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Dette må nok prøves før jeg kjøper ja. Jeg prøvde Oculus Rift her for noen uker siden, og var mildest talt ikke imponert. Mulig at det var eldgammel hardware jeg prøvde, men jeg kunne klart og tydelig se hver eneste pixelbrønn i skjermene inne i Rift-en.

 

For all del, det var kult og "stilig", men ikke noe jeg noensinne ville brukt penger på.

 

Får se hvordan denne teknologien er når den når forbrukermarkedet i løpet av året.

Lenke til kommentar

Dette må nok prøves før jeg kjøper ja. Jeg prøvde Oculus Rift her for noen uker siden, og var mildest talt ikke imponert. Mulig at det var eldgammel hardware jeg prøvde, men jeg kunne klart og tydelig se hver eneste pixelbrønn i skjermene inne i Rift-en.

 

For all del, det var kult og "stilig", men ikke noe jeg noensinne ville brukt penger på.

 

Får se hvordan denne teknologien er når den når forbrukermarkedet i løpet av året.

 

Prøvde du forbrukerversjonen, DK1 eller DK2? Jeg har opplevd flere som sier de har prøvd rift, men i realiteten snakker om dk1. Dette er noe helt annet

Lenke til kommentar

Hmmm, hadde prisen vært 100 euro lavere så hadde jeg garantert kjøpt den. Nå må jeg muligens telle kronene litt først.

 

Mye sannsynlig at jeg blir revet med når lanseringen nærmer seg da. :p Har hatt mye gøy med Gear VR, og vil tro PSVR er en enda bedre opplevelse. Kamera og move har jeg jo, så dette var vanskelig. Frister jo en del. xD

Lenke til kommentar

Prøvde du forbrukerversjonen, DK1 eller DK2? Jeg har opplevd flere som sier de har prøvd rift, men i realiteten snakker om dk1. Dette er noe helt annet

 

 

 

Det er det jeg ikke vet, hvilket er hvorfor jeg nevnte at det godt kunne dreie seg om gammel hardware. DK1 er den første som kom for noen år siden så vidt jeg vet, så hvis det var den jeg prøvde er det jo rimelig å anta at kvaliteten er noe bedre på det som slippes i disse dager. :)

Lenke til kommentar

Hvordan skal en PS4 klare å gi en opplevelse i nærheten av hva som forventes av Riften og Viven på PC? PS4 sliter jo allerede med 1080p@60fps, mens det sies at man trenger minst 90fps og gjerne 1440p for VR.

 

Den skal ikke klare det. Vive og Rift vil koste mer enn det dobbelte, så det er vel ingen som forventer at PSvr vil kunne matche de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...