Gå til innhold

Nytt Square Enix-rollespill kommer til vesten i sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg synes er interessant er en moderne vri på old school type gameplay spill, spesielt da isometriske rollespill. Divinity og Pillars var en fryd. Jeg frykter at dette vil se litt for barnslig ut for meg(ikke historiemessig, men i grafikk-stil). Det hadde vært herlig med et spill i Chrono Trigger stil men med moderne høykvalitets grafikkmotor. Jeg har aldri vært særlig fan av anime stil i spill, selv om jeg skjønner at det er en stor greie hos mange.

Lenke til kommentar

Dette ser meget lovende ut.

 

Mitt problem med de japanske spillene er at veldig mange av dem er veldig like i utseendet og oppbygging. Ja historiene varierer, og noen er ganske bra men er så stress å teste alle for å finne de som faktisk er bra. Siste japanske rpg jeg likte må vel være ni nu kuri eller noe slik.

 

Prøv å laste ned The Legend of Heroes: Trails in the Sky (First Chapter) fra Steam eller GoG. Turbasert kamp og tungt fokus på historiefortelling og karakterutvikling. Et av de få JRPGene som har kommet ut de siste årene som ga meg samme følelse som klassikerne på PS1.

Lenke til kommentar

Høres veldig kult ut, om de bare faktisk lar seg inspirere av de eldre rollespillene når det kommer til enkel og ukomplisert fortellerkunst. Elsker de gamle rollespillene, men kan ikke fordra de nyere, da jeg personlig har inntrykk av at det er for mye irrasjonelt innhold i dialoger (og monologer), flåsete overdramatisering, og de tre ganger tre frustrerende "emoji-lydene/stønnene" karakterene lirker av seg for å signalisere at "nå er han/hun litt trist", glad, overrasket, osv. I et historiedrevet spill som krever at spilleren holder ut i timevis, så er det nettopp sånt som får meg til å ville kaste kontrolleren ut vinduet, og trekke ut strømledningen av konsollen for godt.

 

<--- sur, gammel RPGer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...