Gå til innhold

Microsoft pakket Windows 10-reklame i ny sikkerthetsoppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en grunn til å fortsette å ikke bruke IE.

 

Selv i Windows 10 så skal man ikke få bli kvitt IE, der den er en del av standardinnstallasjonen.  :thumbdown:

 

 

 

Her fikk tydeligvis systemet vårt kikke. Saken skal være ordnet nå.
 
Og hva kikker systemet på da?  :wee:
Endret av G
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Min egne, høyst subjektive vurdering over de siste 16* årene, er at det Microsoft gjør aller dårligst, er å håndtere omdømmet sitt.

Noen ganger gjør de grep som skader dem mer enn det hjelper dem. Dette er to sånne grep pakka inn i en liten pakke.

- De fjerner tiltro til sikkerhetsoppdateringene sine,
- De leverer en form for reklame som får folk til å ønske seg bort fra deres produkter, i stedet for til deres produkter.

Dette burde de ikke gjort på denne måten, som så mange andre uklare eller uheldige beslutninger over tid.

 

 

* Omtrent så lenge siden jeg tenkte dette første gang

Endret av tommyb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå må MS snart ta seg sammen, så på film på hjemmekinoen her om dagen, kom en popup om gratis prøvetid på office 365 mens jeg hadde en film på fullscreen, slikt er ikke akseptabelt.

 

AtW

 

 

I Windows 10, klikk på den firkantede snakkebobla i systemtray (nede i venstre hjørne). Velg Quiet hours (engelsk Win10), problemet bør være løst. Dette bør være den mest effektive løsningen, for flere enn Office 365-notifications.

 

Ellers om du vil angripe kun Office 365 spesifikt så finnes det rart som det høres ut, en egen innstilling for denne rakkeren alene, slik:

 

Settings, System, Notifications & actions --> nederst står det "Show notifications from these apps" --> Get Office On/Off (sett den til Off)  :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå må MS snart ta seg sammen, så på film på hjemmekinoen her om dagen, kom en popup om gratis prøvetid på office 365 mens jeg hadde en film på fullscreen, slikt er ikke akseptabelt.

Microsoft har aldri hatt noen som helst respekt for sluttbrukerne sine. Skal man ha et system som er stabilt over tid og som ikke booter eller forstyrrer med andre ting må man gå for Windows Server, Linux eller OSX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

IE 11 gir deg nå regelmessig reklame for Windows 11.

 

Ikke ulikt det OS X's Store App gjør dersom du ikke har oppgradert til nyeste versjon av OS X ?  :hmm:

 

 

 

Var da svært til skriveleifer i dag da OHJ. Når kommer Windows 11 da?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke ulikt det OS X's Store App gjør dersom du ikke har oppgradert til nyeste versjon av OS X ?  :hmm:

Apple gjør det inne i applikasjonen man går til for å oppdatere ting. Ikke i browseren. Så en fullstendig annerledes situasjon. Det hadde vært 100% ok om Microsoft (som de gjør) reklamerte for egen software i Windows Store når brukeren åpnet den. Det handler om respekt for brukeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dere går litt langt ved å kalle dette reklame.... Det er mer som en anbefaling til at folk skal oppdatere, noe som er ganske lurt, også sikkerhetsmessig! De har bare valgt å gjøre dette via browseren, mest sannsynlig for at de fleste besøker den oftere enn for eksempel Windows Store...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå må MS snart ta seg sammen, så på film på hjemmekinoen her om dagen, kom en popup om gratis prøvetid på office 365 mens jeg hadde en film på fullscreen, slikt er ikke akseptabelt.

Microsoft har aldri hatt noen som helst respekt for sluttbrukerne sine. Skal man ha et system som er stabilt over tid og som ikke booter eller forstyrrer med andre ting må man gå for Windows Server, Linux eller OSX.

Skjønner ikke helt hva du mener.... Har Apple i det hele tatt hat respekt for brukerne sin de da? Det finnes f.eks ikke en Mac som er billigere enn 4-5000... Windows 10 forstyrrer meg aldri noe, og jeg tror de har valgt å anbefale Windows 10 via browseren fordi det er den folk flest besøker, mye oftere enn Store. Surface-en min er dønn stabil og booter aldri når jeg ikke vil. Den planlegger når en restart når jeg oftest ikke bruker PC-en etter en oppdatering. Og da restarter den seg midt på natta sånn ca. Jeg kan også selv velge klokkeslett og dato :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...