Gå til innhold

SNIKTITT: Master of Orion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har mer tro på Endless Space 2.

 

Som fan av Master of Orion men også som ivrig spiller av Endless Space må jeg si meg enig med deg , har faktisk blitt ganske så imponert over hva spillutvikleren har fått til med Endless Space , Endless Legend og ikke minst Dungeon of the Endless.

Lenke til kommentar

Virker for meg som om de gjør samme tabbe alt for mange andre gjør. "Vi var først, derfor er vi alltid best." Master of Orion var en av grunnleggerne bak hele 4x-sjangeren, men det gjør ikke at de alltid vil være en av de beste. De bør heller satse på å skape hele sjangeren på nytt. Selvsagt betyr ikke det å skrote alt som er kommet fra før, men de bør heller ta alt det beste fra så mange 4x-spill som mulig, og så forbedre alt så mye som mulig og gjøre ting enda bedre. Hvis noe ikke fungerte før bør de rette på det nå, eller like greit erstatte det med noe tilsvarende som fungerer. Om noe funket, bør de forbedre det enda bedre.

 

For all del, Master of Orion 1 og 2 var klassikere jeg brukte utallige timer på, og håper det tredje spillet blir like bra. Jeg bare tviler litt. Sannsynligvis blir det vel bare en liten oppussing av MoO2, som har oversett at det er en stor sjanger der ute. Selv Diablo 3 var jo for lengst overkjørt av andre spill i samme sjanger lenge før det kom ut, men skjønte aldri at det faktisk er en sjanger nå.

Lenke til kommentar

Dette skulle være en remake av MoO1, men det er det ikke. Går i samme fellene som MoO3 istedet. Fanger ikke nostalgien tilbake til 90tallet!

Skal forresten være helt med på at det er mine forventninger som er problemet. Men det har de bedt om når de bruker MoO navnet, istedenfor å lage sin egen brand 

Endret av Porphyria
Lenke til kommentar

Virker for meg som om de gjør samme tabbe alt for mange andre gjør. "Vi var først, derfor er vi alltid best." Master of Orion var en av grunnleggerne bak hele 4x-sjangeren, men det gjør ikke at de alltid vil være en av de beste. De bør heller satse på å skape hele sjangeren på nytt. Selvsagt betyr ikke det å skrote alt som er kommet fra før, men de bør heller ta alt det beste fra så mange 4x-spill som mulig, og så forbedre alt så mye som mulig og gjøre ting enda bedre. Hvis noe ikke fungerte før bør de rette på det nå, eller like greit erstatte det med noe tilsvarende som fungerer. Om noe funket, bør de forbedre det enda bedre.

 

For all del, Master of Orion 1 og 2 var klassikere jeg brukte utallige timer på, og håper det tredje spillet blir like bra. Jeg bare tviler litt. Sannsynligvis blir det vel bare en liten oppussing av MoO2, som har oversett at det er en stor sjanger der ute. Selv Diablo 3 var jo for lengst overkjørt av andre spill i samme sjanger lenge før det kom ut, men skjønte aldri at det faktisk er en sjanger nå.

 

Når du sier tredje så regner jeg med at du synest Master of Orion 3 var så dårlig at du ikke erkjenner dets eksistens. Noe jeg er enig i forøvrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stellaris ftw! Stellaris har meg så hypet at jeg er på grensen til å venerate prosjektet og Paradox <3

 

Angående Nye Moo er for enkelt så er AI'en WIP og låst til medium difficulty men burde hete very easy.

 

Problemet mitt med Moo er at det blir samme problem som Civ5, alt for mye focus på research. Og at det blir for mye win-max på enkelte våpen i forhold til counters.

Lenke til kommentar

Har brukt utallige timer på MoO, MoO2 og dessverre noen få timer på MoO3 som fortsatt er en av de største spillskuffelsene jeg har hatt. Har ennå ikke rukket å prøve nye MoO early access, men har en del timer på StarDrive (noe skuffet der) og StarDrive 2 (langt bedre - temmelig "tro" MoO2-kopi). Mitt største problem: Hvorfor skal de på død og liv ha real-time combat? Why change a winning team? Er i mine øyne et eneste stort clusterf*ck av "prøv å klikk & dra så godt du kan" sammenlignet med muligheten til egne inputs en selv hadde med turn-based combat. Personlig liker jeg veldig godt fokuset på research og hvor viktig dette var (custom race -> creative anyone?), men dette er jo smak & behag. Min-maxing synes jeg også er morsomt, i MoO2 hadde man fortsatt en del options mtp. ship-setup som kunne fungere bra.

 

Er turn-based combat for "tregt" for dagens MOBA-generasjon osv? (Anser meg selv som old-gamer da mine erfaringer begynte på en commodore VIC-20 :p )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Stellaris ftw! Stellaris har meg så hypet at jeg er på grensen til å venerate prosjektet og Paradox <3

Stellaris er interessant.

Dog, antagelig blir det mer innfluert av EU/CK enn tradisjonelt "turn based 4x", så jeg vet ikke helt enda hva jeg synes.

Paradox er litt i sin egen sfære.

Er turn-based combat for "tregt" for dagens MOBA-generasjon osv?

Neppe. Det er jo bl.a. et lass med folk som digger XCOM.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...