Gå til innhold

Hva slags drone burde du egentlig kjøpe? Vi har testet fire droner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes egentlig ingen av dronene ga et skarpt bilde. Trenger jeg briller?

Skarpt bilde i forhold til hva? Du kan ikke sammenligne med et nikon til 15000kr. De dronene kostet ikke allverden, og du får mer enn bare film utstyr for pengene. Så det du trenger er ikke nye briller men mere penger til dyrere drone :) begrenser seg selv hvor mye en kan få i den prisklassen det her er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes egentlig ingen av dronene ga et skarpt bilde. Trenger jeg briller?

Skarpt bilde i forhold til hva? Du kan ikke sammenligne med et nikon til 15000kr. De dronene kostet ikke allverden, og du får mer enn bare film utstyr for pengene. Så det du trenger er ikke nye briller men mere penger til dyrere drone :) begrenser seg selv hvor mye en kan få i den prisklassen det her er snakk om.

 

 

Merkelig overdrivelse av en sammenligning (15.000,- DSLR). Siste dronen kostet 2000. Her er en film fra en mobiltelefon til litt over 1000 kroner til sammenligning. En mobiltelefon har flere bruksområder, en kameradrone har en. 

 

Du kan jo selv pause videoen på ca. 6:52 idet de sier at videoen er "skarp" og vurdere selv hvor skarp videoen er. Blir spennende å se den endelige testen. 

 

Du har nok helt rett i at en må spytte inn mer penger om en ikke skal ha kvalitet "en kan skamme seg over", men jeg tror likevel jeg hadde følt meg snytt etter å ha betalt 2000,- for en slik en. 

Endret av U1ven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig ingen av dronene ga et skarpt bilde. Trenger jeg briller?

Jeg tror heller det er TEK som trenger briller. Bildene fra testvinneren er elendige for eksempel sammenlignet med et gjennomsnittlig mellomklasse telefon-kamera. Jo, TEK, denne bildekvaliteten er til å skamme seg over. Min første kameratelefon Sony Ericsson T610 fra rundt 2003 er omtrent sammenlignbar med bildekvaliteten til testvinneren. Dette er praktisk talt gammelt elretursøppel med vinger. Gi dette markedet 2-3 år til modning så dukker det sikkert opp noe med telefon-kvalitet på bildene. For eksempel 60 fps FullHD med bra kontrast og bra farger i dagslys, samt videostabilisering og synkronisering mot turtallet på vingene så ikke de kommer i veien på opptaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...