Gå til innhold

GUIDE: Trådløs lading er herlig, men hvor mye lenger tid tar det egentlig å lade?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurtiglading er en del av Qi-standarden, så telefoner som støtter trådløs hurtiglading burde støtte også hurtigladingen fra Samsung-varianten her. Ellers finnes det også enkelte andre ladere som skal støtte dette - men mange av dem virker det ikke å være. Siden det er standardbasert vil telefonen uansett lade, men vanlig Qi-lading kan ta veldig lang tid :)

 

Vi har ikke fått testet denne laderen mot de nye Lumiaene, men prøver ut etter hvert som vi får lånt oss en ny - akkurat nå er det visst få av disse laderne i omløp.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte denne laderen bare uten stativ. Er litt dumt om jeg må drive å flytte på telefonen for å finne rette punkt. Ser det ut som at det er mulig å kjøpe stativet separat og montere den løse platen? Eller må den med stativ kjøpes som et helt produkt?

Modellen uten stativ er uten hurtig lading

 

 

Du har jo den flate som han snakker om både med og uten hurtig lading.

 

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=850759&sku=873572&sku=838681

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar

Den verste batterisynderen er skjermen. En stor skjerm bruker mer strøm, og da er det ikke så rart de største mobilene kommer bra ut. De har plass til større batteri, og det trengs i en mobil med stor skjerm. Hadde skjermen vært på, hadde resultatet blitt et helt annet og ikke minst realistisk.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte denne laderen bare uten stativ. Er litt dumt om jeg må drive å flytte på telefonen for å finne rette punkt. Ser det ut som at det er mulig å kjøpe stativet separat og montere den løse platen? Eller må den med stativ kjøpes som et helt produkt?

Modellen uten stativ er uten hurtig lading

 

 

Du har jo den flate som han snakker om både med og uten hurtig lading.

 

https://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=850759&sku=873572&sku=838681

Ok, Da har nok jeg kjøpt den uten hurtiglading. Det var litt dumt..

Lenke til kommentar

Den verste batterisynderen er skjermen. En stor skjerm bruker mer strøm, og da er det ikke så rart de største mobilene kommer bra ut. De har plass til større batteri, og det trengs i en mobil med stor skjerm. Hadde skjermen vært på, hadde resultatet blitt et helt annet og ikke minst realistisk.

Hvor bra batteritid store mobiler har avhenger av bruk. Mange som bruker dem har bedre batteritid. Det er faktisk normalen. Hvis du bruker skjerm mye som du sier derimot så kan de få dårligere.

 

Ellers er geekbench en drain test. LG G4 er veldig effektiv og bruker mellom 600 og 1400 mW. En SoC kan nå 5-6W alene. Altså kan en geekbench test fort være 80% system og 20% skjerm. Da har stor skjerm lite å si. Denne testen favoriserer derfor lav systemytelse og stort batteri. Skjermstørrelse betyr lite. Store mobiler har større batteri og kan altså lett gjøre det bedre her.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller hatt en dock som det var enkelt å sette telefonen ned i.

Tilsvarende det jeg hadde på Sony Acro, kan hende det er slik løsning på Z modellene.

 

Men sjefen insisterer på buggy Samsung telefoner. De reparerer dem under garantien. Men det er frustrerende å måtte sette opp igjen div. telefoner etter fabrikkreset hele tiden. Har vært mye bugs og dårlig "design" med Samsung produkter jeg har hatt. Ikke sikkert det er noe bedre med Sony, Acro'n ble også buggy, men fungerer faktisk greit, tom. battieriet holder stand, etter nærmere 5år?

 

På S4 active, må jeg knote med gummidekselet og ladepluggen..

Lenke til kommentar

Batteritrekket bekrefter vel egentlig den følelsen jeg har hatt hele veien når jeg har testet og sammenlignet Android, iOS og Windows Phone. For meg som har telefonen veldig mye i standby og veldig lite "aktiv bruk" så føler jeg at batteriet, spesielt på iPhone 6/6S Plus holder imponerende lenge. Har ikke hatt samme opplevelse med Androidtelefoner. Men hvis jeg bruker telefonene veldig aktivt så føler jeg at ting blir mer motsatt. Når jeg forsøker å ha en Androidtelefonen liggende uten å bruke den aktivt så ser den ut til å spise opp tilnærmet like mye batteri som om jeg skulle brukt den aktivt (unntaket er spill og filmer som sluker batteriet noe vanvittig, spesielt med høy lysstyrke på skjermen) mens en iOS telefon kan ligge i standby i evigheter.

 

Som igjen fører til at opplevd batterilevetid vil variere noe voldsomt når man sammenligner Android vs iOS avhengig om man er en veldig aktiv bruker, eller er en som blir mer påvirket av standby.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt mange som sier akkurat det samme som du gjør. Tror Google og vet det. Var nok derfor de utviklet Doze. Den skal jo være en stor forbedring på nettopp standby batteri for Android telefoner.

 

 

Jeg tror kanskje det har noe med at iOS er langt strengere på oppdateringer. Tror Android er mer åpen for at apper selv kan oppdatere mer som de vil, mens iOS tvinger mer oppdateringer samtidig. På den måten våkner wi-fi/modem/cpu opp sjeldnere for iOS enn Android. Men er nok noe som trenger dyp analyse for å finne ut av.... Det er jo hvertfall det Google Doze gjør en stor forbedring på, på en måte. Det har hvertfall lik effekt :p

Lenke til kommentar

Er vel liten tvil om at Apple er langt strengere på sine API'er. Android gir nok apper og apputviklere langt friere spillerom til å boltre seg av systemressurser og det å kunne holde ressurser og API'er aktive.

 

Facebook har vel blitt tatt for å implementere noe i Facebook Messenger som fikk mikrofonen til iPhone / iPad til å være aktivert når du benyttet appen da det var eneste måte de klarte å omgå Apple sine strenge restriksjoner på hvor lenge appen fikk kjøre og være markert som aktiv når skjermen var avskrudd og telefonen i idle.

 

 

Her kan man vel på sett og vis si at Apple kanskje er noe i overkant restrektive, mens Google er i overkant liberale.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...