Gå til innhold

Over 15 000 HTC Vive-briller ble forhåndssolgt på 10 minutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten 10 000! 0.0 Kan jo få få en allright pc til den prisen.

Der var noe i drøyeste laget, for å si det mildt.

De lodder nok dybden for å sjekke hvor mye folk er villig til å punge ut, og det viser seg at altfor mange ikke bruker bremser og pelmer penger etter dem.

Hadde forbrukerene vært noe mer kritisk, ville prisen vært lavere også.

Ikke verdt så mye penger. Rundt 5 tusen ville vært greit.

Lenke til kommentar

Nesten 10 000! 0.0 Kan jo få få en allright pc til den prisen.

Der var noe i drøyeste laget, for å si det mildt.

De lodder nok dybden for å sjekke hvor mye folk er villig til å punge ut, og det viser seg at altfor mange ikke bruker bremser og pelmer penger etter dem.

Hadde forbrukerene vært noe mer kritisk, ville prisen vært lavere også.

Ikke verdt så mye penger. Rundt 5 tusen ville vært greit.

 

Enkelte bruker 10k på en mobiltelefon, uten å blunke.. Jeg brukte heller 1k på en billig samsung og bruker heller pengene på et VR headset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde også lyst til å bestille, så eg gjorde det :) Ingenting spontant ved eitt produkt eg har sett fram til i 2-3 år.

Ja, men jeg har ikke gjort noen sammenligning av de kommende VR produktene så jeg har ikke noen god mening om hva som blir best.

Lenke til kommentar

Lurer virkelig på hva prisen ender på når alt kommer til alt, altså med toll, moms, frakt og fortollingsgebyr. Ser for meg at man kanskje tipper over titusenkronersgrensen?

Tollvesenets importkalkulator sier ca 11 500 kr, men er ikke sikker på om moms faktisk er inkludert når det står "tax included"? I så fall er det jo heller ingen toll på elektronikk, så da blir kanskje Vive billigere enn Oculus?

Endret av Sondre K
Lenke til kommentar

Pris inkl. frakt ble vel ca. 9200kr til Norge. Om du må betale moms i tillegg så blir det totalt ca. 11500.  I tillegg kommer det vel noen hundrelapper i fortollingsgebyr. Jeg tror dessverre at norsk moms ikke er inkludert selv om det står "tax included", så i verste fall tipper det over 12000kr.

Lenke til kommentar

"Er du villig til å betale over 8000 for brillene?"

 

For min del så er ikke det en pris som skremmer meg bort ifra VR. Men total prisen for å få en bra VR opplevelse på PC derimot, den er litt hard å svelge. 

 

Hva er forskjellen mellom en PC til spilling og enVR-klar PC? En tusenlapp eller to kanskje? Ofte ingenting? For min del er det ikke der bøygen ligger ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hva er forskjellen mellom en PC til spilling og enVR-klar PC? En tusenlapp eller to kanskje? Ofte ingenting? For min del er det ikke der bøygen ligger ihvertfall.

 

AtW

 

 

Det spørs jo hvilke maskin du har ifra før. Har du en forholdsvis ny og kraftig PC så er det ikke nødvendigvis så mye som må skiftes for å møte minste kravet. Møter du ikke kravet på GPU så er det fort litt over 3000kr for en ny GPU. 

 

Skal du kjøpe en ny PC som er VR klar idag og fks HTC Vive. Så er vi fort opp i rundt 20.000kr. Og det da uten en monitor... Det er mye penger for å oppleve VR på PC. Og det er denne total prisen jeg synes er drøy. 

Lenke til kommentar

 

 

Hva er forskjellen mellom en PC til spilling og enVR-klar PC? En tusenlapp eller to kanskje? Ofte ingenting? For min del er det ikke der bøygen ligger ihvertfall.

 

AtW

 

 

Det spørs jo hvilke maskin du har ifra før. Har du en forholdsvis ny og kraftig PC så er det ikke nødvendigvis så mye som må skiftes for å møte minste kravet. Møter du ikke kravet på GPU så er det fort litt over 3000kr for en ny GPU. 

 

Skal du kjøpe en ny PC som er VR klar idag og fks HTC Vive. Så er vi fort opp i rundt 20.000kr. Og det da uten en monitor... Det er mye penger for å oppleve VR på PC. Og det er denne total prisen jeg synes er drøy. 

 

 

Ja, 3000, minus at du kan selge den gamle GPUen, om man spiller på PC fra før så er det grunn til å tro at man har ok utstyr.

 

11k er mye for en PC, man trenger ikke det for en som støtter VR, er selvfølgelig mulig å bruke det, men langt fra nødvendig om man er opptatt av moderate utgifter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ja, 3000, minus at du kan selge den gamle GPUen, om man spiller på PC fra før så er det grunn til å tro at man har ok utstyr.

 

11k er mye for en PC, man trenger ikke det for en som støtter VR, er selvfølgelig mulig å bruke det, men langt fra nødvendig om man er opptatt av moderate utgifter.

 

AtW

 

 

Salg av brukte og i dette tilfellet delvis ut daterte deler er det nok ikke mange som er spesielt interisert i. Men ja du kan være heldig å få noen hundrelapper for en eldre GPU.

 

En kan nok også snevre inn total beløpet via salg etc, og prøve seg under maskinvare kravene HTC og Oculus har satt. Men en så lenge så forholder jeg meg til hva dem har satt. Og det vil nesten garantert komme forholdsvis fort VR opplevelser som vil helst se at du har mer kraft for å virkelig få opplevelsen til å skinne.

 

Å se i spå kula hva folk har for maskinvare holder jeg ikke på med. Det jeg vet er at det koster ca 20.000kr for holde på med VR og da HTC Vive på PC. Og at Nvidia gikk ut for en stund siden og sa at når VR lanseres så vil det være ca 13 millioner Nvidia klare maskiner i verden. Mange som ikke er klare med andre ord. 

Lenke til kommentar

ville eg betalt 8500 ? nope .. eg kjøpte heller ikke ocoluse heller siden det var dobbelt så dyrt som eg håpte på og unna det de ville selge dette med orginalt .. da venter jeg heller .. men siden talene fra forhånds salg er ikke dårlige kanje det falle med tiden et stykke... og får med kontrollere er ikke noe jeg interesert i egentlig .. spesiel ikke den påtvungene på ocoluse siden eg har flere xbox one controllere eg kan bruke på pc ... så eg er ganske skeptisk til såne ting .. foretreke fram til nå uansett altid mus og tastatur .. så .. ja jeg vet ikke :/ alt for dyrt enda

Lenke til kommentar

Salg av brukte og i dette tilfellet delvis ut daterte deler er det nok ikke mange som er spesielt interisert i. Men ja du kan være heldig å få noen hundrelapper for en eldre GPU.

 

En kan nok også snevre inn total beløpet via salg etc, og prøve seg under maskinvare kravene HTC og Oculus har satt.

For det første, det går varmt i bruktmarkedet. Har du en brukbar GPU, kan du lett få mer en "noen hundrelapper" for den.

 

For det andre, man kan også lett bygge en "VR-klar" PC til langt under 10 lapper. Her er et brukbart eksempel jeg fant i listene mine: https://prisguiden.no/liste/158842

Annet en muligens slenge på en hundrelapp eller to for bedre mobo, burde denne holde godt, til knapt over 8000.

 

Edit: Et annet eksempel jeg fant i listene mine, med nvidia: https://prisguiden.no/liste/156691

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

 

For det første, det går varmt i bruktmarkedet. Har du en brukbar GPU, kan du lett få mer en "noen hundrelapper" for den.

 

For det andre, man kan også lett bygge en "VR-klar" PC til langt under 10 lapper. Her er et brukbart eksempel jeg fant i listene mine: https://prisguiden.no/liste/158842

Annet en muligens slenge på en hundrelapp eller to for bedre mobo, burde denne holde godt, til knapt over 8000.

 

Edit: Et annet eksempel jeg fant i listene mine, med nvidia: https://prisguiden.no/liste/156691

 

 

Ja det er fult mulig som du viser. Men du har glemt Windows som koster ca 1200kr. Og selvf et billig tastatur og mus. Så da havner du rundt 9700kr for en PC. Så da havner du på rundt 18700-19000kr for en VR klar PC med HTC Vive. Noen kroner spart ja, men i det stor å hele ikke spesielt mange kronene å hente.

 

EDIT: Og så må en ha en monitor i tillegg til dette. Og det dette er jo en veldig grå og kjedelig maskin men et fint eksempel på at en kan spare noen kroner. Men uten å ha noe å vise til. Så tror jeg dem fleste som først skal bruke såpass mye penger også bygger noe som ikke ser ut som en gammel skole PC. Og legger litt mer i det hele. Så jeg står for prisene jeg oppga tidligere. Og ikke minst min mening om at det er total prisen jeg har problemer med. Ikke nødvendigvis prisen på HTC Vive i seg selv.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...