Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Følgende titler er hverken gimmiky eller "korte spillopplevelser" i VR.

- Minecraft VR

- Arizona Sunshine

- Call of the Starseed Ep1.

- Luckys Tale (fantastisk opplevelse og skitgøy i VR)

- Chronos

- Dirt Rally

- Subnautica

- Damaged Core

- Raw Data

- Edge of Nowhere

- Project Cars

- Super Stardust Ultra VR

- BattleZone

- London Heist

- Batman Arkham VR

- Assetto Corsa

- Driveclub VR

- Resident Evil 7

- Euro Truck Simulator 2

- Elite Dangerous

- Eve Valkyrie (folk med 800+ timer i VR)

- The Vanishing of Ethan Carter VR DLC/Expansion

- Google Earth VR (fantastisk)

- Thumper

- The Climb

- Serious Sam VR

- Dead and buried

- War Thunder

- Hover Junkers

- Everest VR

- Superhot

 

Samt en del andre titler jeg ikke har prøvd eller undersøkt ennå. De på listen over er de som topper listene ift. bra implementasjon av VR eller designet spesifikt for VR.

 

Worth mentioning

- Rez Infinite

- Wayward Sky

- Vanishing Realms

- Fallout 4 VR (coming soon)

- Doom VR (TBC)

- Final Approach

- Job Simulator

- Dear Esther

- Half Life 2

- Dying Light

- ADR1FT

- Star Trek: Bridge Crew

- Star Wars: Battlefront - X-Wing VR mission

- Until Dawn: Rush of Blood

- Robinson

- Farpoint

- Paranormal Activity VR

- Assasins Creed VR

- Affected

- Robo Recall

- Star Wars Trials on Tatooine

- VR Sports Challenge

 

 

PS.

Det er riktignok en del fler titler for Vive og Oculus ift. PSVR nå men det vil nok endre seg. PSVR vil nok se en del titler i 2017. Ikke minst satser nå også Microsoft på consumer-level VR som kan tyde på økt vekst.

 

Man har også noe som heter "BigScreen" som gjør at alt kan spilles via VR men dette er ikke en like god opplevelse men mer en "spill på stueveggen" type sak.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Paintball i Rec Room! Jeg har vært hektet på paintaball i lang tid nå og enda mer nå med de nye utvidelsene. Brettet med sniper er spesielt gøy! Føles så sykt godt når jeg legger meg ned på bakken (i virkeligheten!) for å sikte stabilt snikskytterriflen. Vive kontrolleren passer utrolig bra til dette. 

 

Spillet fås både til Vive og Rift.

 

http://store.steampowered.com/app/471710/?snr=1_7_7_151_150_1

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en HTC Vive nå i romjula. Skal hente den på posten i dag. Kom til å tenke på om hvorvidt det er gjort noe tester på SLI med VR?

 

Jeg har maskinen i signaturen som jeg tenkte å bruke med Vive'en. Men kanskje reserve maskinen er bedre? Der står det ett GTX1080 og en 4690K med 2400MHz RAM.

 

Noen tanker? Tips til "må ha spill" tas også imot med takk. Men jeg sliter med "sjøsyke" så ikke noe racer/romskip/rollercoaster greier. :)

Lenke til kommentar

GTX1080 har vel endel VR funksjoner som ikke 980ti har? Det skal ha kommet eller kommer snart støtte for SLI men en så lenge så har jeg ikke lest om noen spill som faktisk tar det ibruk. Så en så lenge så er det nok heller labert med SLI støtte i VR. 

 

Masse kult, men Raw Data må dras frem som noe du bare mååå spille. 

Lenke til kommentar

 

Masse kult, men Raw Data må dras frem som noe du bare mååå spille. 

 

Takk for tipset, det ser jo helt rått (pardon pun) ut! :p

 

Men synes det er litt merkelig at om man sorterer Vive spill på steam etter "User Reviews". Så når det ikke inn på topp 100 lista en gang?

 

Jeg tenkte også å kjøpe et par 4-5 spill, men begrenset økonomi. Så heller to spill til en hundrings hver enn ett til 2 hundre. "Arizona Sunshine" kommer på 270,- Så tenker vente med den til det kommer på salg. Men er det bare meg, eller er det veldig lite gode avslag på VR titlene i årets Steam vinter salg?

Lenke til kommentar

Det er garantert Vive som er den mest verdige foreløbig imo med tanke på antall Steam spill for den og type spill som appellerer for meg. For alt jeg bryr meg kan Oculus stappes opp i endetarmsåpningen. Jeg skal though skaffe med PS VR først pga 3 spesifikke spill

 

https://www.amazon.co.uk/dp/B01M04X0QL/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=2NRV2GQG4CJ20&coliid=I2L3LXAWLRDKXJ
https://www.amazon.co.uk/Maximum-Games-Stock-Account-LOH-PSVR/dp/B01ESPZ174/ref=pd_sim_63_10?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=24SPX6MBJS2GWPP2MQS8
https://www.amazon.co.uk/dp/B00ZG1SUCI/ref=wl_it_dp_o_pd_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=2NRV2GQG4CJ20&coliid=IDLCSLQ6B0P0L&psc=1
 

Lenke til kommentar

Det er garantert Vive som er den mest verdige foreløbig imo med tanke på antall Steam spill for den og type spill som appellerer for meg. For alt jeg bryr meg kan Oculus stappes opp i endetarmsåpningen. Jeg skal though skaffe med PS VR først pga 3 spesifikke spill

 

https://www.amazon.co.uk/dp/B01M04X0QL/ref=wl_it_dp_o_pC_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=2NRV2GQG4CJ20&coliid=I2L3LXAWLRDKXJ

https://www.amazon.co.uk/Maximum-Games-Stock-Account-LOH-PSVR/dp/B01ESPZ174/ref=pd_sim_63_10?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=24SPX6MBJS2GWPP2MQS8

https://www.amazon.co.uk/dp/B00ZG1SUCI/ref=wl_it_dp_o_pd_nS_ttl?_encoding=UTF8&colid=2NRV2GQG4CJ20&coliid=IDLCSLQ6B0P0L&psc=1

 

Definition of total BS right there.

 

Skjønner at du ikke har prøvd Oculus Rift med Touch kontrollere og 3-4 sensorer. Ikke akkurat mangel på kongespill heller  Ser dog en del Vive eiere som syter på Steam "why not vive?". ;)

Vive og Oculus er så godt som like i dag. Oculus fikser roomscale like godt som Vive og spill som skulle være "Vive only" er enkelt å kjøre workaround på.

 

PSVR har nok tapt en del kunder i Norge på at de var utsolgt mange uker før jul men jeg anbefaler alle som ikke vil bruke så mye penger som Oculus og Vive koster, å skaffe seg PSVR. They are all amazing!

Kan faktisk hende jeg skaffer meg PSVR i tillegg hvis eks. GT Sport blir helt rått.

 

Noen av de råeste opplevelsene jeg har hatt med Oculus  er Dirt Rally, Assetto Corsa og Project Cars og et gammelt men "still going strong" Logitech G25 ratt og pedalsett som jeg kjøpte for GT5 på PS3. Helt vilt hvor immersive det er med såpass god oppløsning. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg et racingseat da jeg ikke trenger skjerm for formålet. 

 

War Thunder air-battles... oh man. Det er så mange knallgode titler jeg vil prøve at jeg ikke vet hvordan jeg skal få tid til alt. Oculus er som å få din livs heiteste elskerinne når du minst forventer det.

 

 

EDIT:

Dog en ting. 

 

VR krever helt klart tilvenning. Motion sickness vil forekomme i en del titler hvis man er litt for ivrig. Eks. The Vanishing of Ethan Carter satt til full motion mode fremfor "normal for vr" vil etter en halvtimes tid gi deg noen burps og litt "bakfylla" en times tid etterpå. Jeg har spilt med Oculus i hele juleferien og kjørt på litt hardt fordi det var så mindblowing. Ta det trinnvis med tilvenning over tid. Andre titler har dog ikke et snev av motion sickness.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom tilfeldigvis over denne artikkelen på NRK om VR og det norske spillet Eye of Odin som er under utvikling. Spillet har et budsjett på 2.3 millioner.

https://www.nrk.no/hordaland/xl/skyt-norron-magi-inn-i-vr-framtida-1.13314299

 

Spillet ser ikke noe særlig interessant eller nyskapende ut utifra filmklippet på siden, men tja det er jo under utvikling, det gjenstår vel fortsatt å se. Jeg kunne ikke finne noe mer info om gameplay. Skikkelig dårlig kvalitet var det på filmklippet også.

 

Uansett interessant å lese hva norsk presse skriver om VR :)

Lenke til kommentar

Kom over en veldig interessant artikkel om VR og AI, anbefales!

 

https://www.edge.org/conversation/david_chalmers-the-mind-bleeds-into-the-world

 

Coming very soon is going to be augmented reality technology, where you see not only the physical world, but also virtual objects and entities that you perceive in the middle of them. We’ll put on augmented reality glasses and we’ll have augmented entities out there. My face recognition is not so great, but my augmented glasses will tell me, "Ah, that’s John Brockman." A bit of AI inside my augmented reality glasses will recognize people for me.

 

At that level, artificial intelligence will start to become an extension of my mind. I suspect before long we’re all going to become very reliant on this. I’m already very reliant on my smartphone and my computers. These things are going to become more and more ubiquitous parts of our lives. The mind starts bleeding into the world. So many parts of the world are becoming parts of our mind, and eventually we start moving towards this increasingly digital reality. And this raises the question I started with: How real is all of this?

 

Ganske mindblowing saker. Vi har spennende tider i møte.

 

 

Det er ganske åpenbart for meg at smarttelefonen de aller fleste av oss er blitt så avhengige av vil i årene fremover ende opp som AR briller som ser ut som vanlige briller eller linser. Teknologien er praktisk utrolig nyttig. En god illustrasjon på en slik verden finner man i boken "Rainbows End". I årene fremover vil teknologien bli stadig mer vanlig. Allerede ser vi den så smått i form av briller som f.eks Microsoft Hololens.

 

Der AR er et mer praktisk nyttig verktøy som vil ta over for smarttelefonen i dag så vil den også på lengre sikt trolig integreres med VR teknologien. Med VR så vil hele samfunn av mennesker leve og interagere med hverandre i virtuelle verdener. Vi begynner å se tendenser til dette i VR applikasjoner som f.eks Altspace. Et godt eksempel på hvordan en slik verden kan fungere er den populære boken "Ready Player One".

Lenke til kommentar

Jeg fikk demonstrert AR (eller Kunstig Virkelighet / Virtuell Virkelighet - ja hva heter det på norsk, egentlig?) på et fabrikkbesøk nylig.

Å se på en digital bil stående på det fysiske bordet i rommet jeg stod i var kult. Kunne "gå inn i bilen", åpne/lukke dører, bytte på farger, felger etc samt landskap du kunne sette bilen i var kult.

Systemet åpnet selvfølgelig for muligheten til forskjellige funksjoner som eksplosjonstegninger, åpne opp motoren og se hvordan ting jobbet der, bremsesystemer samt å kjøre bilen på vei i forskjellige scenarioer.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...