Gå til innhold

Lenovo pøser på med billige nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de gjør rett i og satse på rimeligere nettbrett.

Jeg og de fleste kjenner bruker nettbrettene stort sett til å surfe på do, styre chromecast å se en og annen film når man f.eks er på sykehus eller reise.

Å kjøpe dyre nettbrett til disse tingene er bortkastet, men når de blir rimeligere så kan man bytte de ut for å få nyeste android version og nye batterier.

Endret av per parker
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De kan drite og dra med de spesifikasjonene: 1024 x 600 og 1GB RAM? Virkelig? Nexus 7 var et billignettbrett som kom ut for 3 år siden, og allerede da hadde den en skjermoppløsning på 1920x1200 og inkluderte 2GB RAM. Selv om prisen på disse Lenovo-nettbrettene er billigere, vil jeg si 3 år (som er mye i teknologiverdenen) gjør opp for prisreduksjonen på 400-500,-. Selv betalte jeg 1700,- for Nexus 7 sommeren 2013.

 

Ingen "billignettbrett" har noe som helst unnskyldning til å ha mindre enn 1200p og 2GB minne i 2016.

 

Er det rart nettbrettmarkedet stagnerer, når det er dette skvipet de produserer? Selv ikke nettbrett i mellomsjiktet og high-end er verdt et kjøp, da Android-produsentene ikke engang klarer å gi disse enhtene bedre spesifikasjoner enn sine mindre mobiltelefoner. Apple lanserte iPad Air 2 for halvannet år siden, og den gir enda bedre ytelse enn noen annen Android-nettbrett på markedet.

Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple lanserte iPad Air 2 for halvannet år siden, og den gir enda bedre ytelse enn noen annen Android-nettbrett på markedet.

 

 

Fantes noen poenger, men du sammenlikner nå likevel epler og meloner. iPad Air 2 koster ca. 4000 pr nå, gjør det ikke vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apple lanserte iPad Air 2 for halvannet år siden, og den gir enda bedre ytelse enn noen annen Android-nettbrett på markedet.

 

 

Fantes noen poenger, men du sammenlikner nå likevel epler og meloner. iPad Air 2 koster ca. 4000 pr nå, gjør det ikke vel?

 

 

Jeg sammenlignet ikke iPad Air 2 med en billigmodell, men -- som jeg skrev -- med "noen annen Android-nettbrett på markedet". Flaggskipnettbrettene med android har samme prisklasse som iPad Air 2. At det vil måtte ta 2 år (og kanskje også mer) for at man kan få et Android-nettbrett som gir bedre ytelse enn Apple, er på grensen av å være katastrofalt. Hvordan vil de da sammenligne seg med en eventuell iPad Air 3?      

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Denne teknologiske "sløvheten" som man ser i utviklingen av nettbrett er et poeng praktisk talt ingen teknologinettsted har tatt tak i, når de har diskutert grunnen til stagnasjon av markedet. Men det er en av største grunnene, slik  jeg ser det; når 4K og 4GB RAM ikke engang eksisterer på nettbrett enda, mens det allerede har kommet til mobiltelefoner, er det klart interessen for nettbrett forsvinner. Hvorfor skal jeg kjøpe et nettbrett som ikke engang klarer å gi meg bedre hardware enn en mye mindre enheter som en mobiltelefon? Det er faktisk hele 4 år siden vi fikk 2560x1600 for nettbrett, og enda klarer ikke en eneste Android-produsent å gi oss noe bedre enn det. Tab S2 i 2015 undergraderte opppløsningen fra S1 til 2048x1536 (forandring i formfaktor er ingen unnskyldning, da de enkelt kunne ha oppgradert oppløsningen til 3200x2400), i tillegg til å inkludere en mye dårligere prosessor en Galaxy S6.

 

På en annen side går Apple (som vanligvis er utrolig konservativ når det kommer til hardware) den andre veien. Der utstyres iPad-modellene med kraftigere prosessorer i flaggskiptelefonene deres.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

.. Der utstyres iPad-modellene med kraftigere prosessorer i flaggskiptelefonene deres.

 

 

Men, la oss si at jeg ønsker å vegghenge en pad da, til simple formål? Blir en av disse Lenovo modellene på 8" og Wifi riktig valg i jungelen av konkurrenter?

 

Er også litt nysgjerrig på hva Android 6 er for et slags "dyr". Kanskje de 850 kronene er vel verdt utprøvingen. Har hovedsaklig tanker om å bruke det opp i mot en værstasjon som har visning over vanlig nettside, men også Android og iOS app. Om enheten blir for enkel til annen bruk, så kan gjerne den lave inngangsprisen være verdt forsøket, enn så lenge man venter på noe bedre?

 

Har ellers en eldre Galaxy Tab 3, som har 4G-støtte. Kanskje dette Lenovo-brettet gir noen ting som mitt aldrende brett med Android 4.4.2 mangler? Med unntak av mobildekning da til den lave prisen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Du går fullstendig bort fra emnet jeg tar opp, og ser ut til å være fiksert på alt jeg har å si om iPad i stedet.

 

 

.. Der utstyres iPad-modellene med kraftigere prosessorer i flaggskiptelefonene deres.

 

 

Men, la oss si at jeg ønsker å vegghenge en pad da, til simple formål? Blir en av disse Lenovo modellene på 8" og Wifi riktig valg i jungelen av konkurrenter?

 

 

Så tilbake til poenget mitt:

 

De kan drite og dra med de spesifikasjonene: 1024 x 600 og 1GB RAM? Virkelig? Nexus 7 var et billignettbrett som kom ut for 3 år siden, og allerede da hadde den en skjermoppløsning på 1920x1200 og inkluderte 2GB RAM. Selv om prisen på disse Lenovo-nettbrettene er billigere, vil jeg si 3 år (som er mye i teknologiverdenen) gjør opp for prisreduksjonen på 400-500,-. Selv betalte jeg 1700,- for Nexus 7 sommeren 2013.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Du går fullstendig bort fra emnet jeg fokuserer, og ser ut til å være fiksert på alt jeg har å si om iPad i steder.

 

 

.. Der utstyres iPad-modellene med kraftigere prosessorer i flaggskiptelefonene deres.

 

Men, la oss si at jeg ønsker å vegghenge en pad da, til simple formål? Blir en av disse Lenovo modellene på 8" og Wifi riktig valg i jungelen av konkurrenter?

Så tilbake til poenget mitt:

 

De kan drite og dra med de spesifikasjonene: 1024 x 600 og 1GB RAM? Virkelig? Nexus 7 var et billignettbrett som kom ut for 3 år siden, og allerede da hadde den en skjermoppløsning på 1920x1200 og inkluderte 2GB RAM. Selv om prisen på disse Lenovo-nettbrettene er billigere, vil jeg si 3 år (som er mye i teknologiverdenen) gjør opp for prisreduksjonen på 400-500,-. Selv betalte jeg 1700,- for Nexus 7 sommeren 2013.

Ikke glem kronekursen. Alt import er blitt en del dyrere pga det.
Lenke til kommentar

 

Du går fullstendig bort fra emnet jeg fokuserer, og ser ut til å være fiksert på alt jeg har å si om iPad i steder.

 

.. Der utstyres iPad-modellene med kraftigere prosessorer i flaggskiptelefonene deres.

 

Men, la oss si at jeg ønsker å vegghenge en pad da, til simple formål? Blir en av disse Lenovo modellene på 8" og Wifi riktig valg i jungelen av konkurrenter?

Så tilbake til poenget mitt:

 

De kan drite og dra med de spesifikasjonene: 1024 x 600 og 1GB RAM? Virkelig? Nexus 7 var et billignettbrett som kom ut for 3 år siden, og allerede da hadde den en skjermoppløsning på 1920x1200 og inkluderte 2GB RAM. Selv om prisen på disse Lenovo-nettbrettene er billigere, vil jeg si 3 år (som er mye i teknologiverdenen) gjør opp for prisreduksjonen på 400-500,-. Selv betalte jeg 1700,- for Nexus 7 sommeren 2013.

Ikke glem kronekursen. Alt import er blitt en del dyrere pga det.

 

 

Greit nok. Men Nexus 7 (eller Kindle Fire HDX fra det samme året) som jeg nevnte, ble lansert som et billignettbrett. Det var ikke spesifikt for bare Norge. Når du ser på "billignettbrett" som lanseres i dag, så gjelder det internasjonalt. Jeg følger med på lanseringen av disse nettbrettene ikke utelukkende i norske tek-sider, men på steder som GSMArena. 

 

Det er ikke kronekursen i Norge som har satt en stopper for hardware-utviklingen av nettbrett.

Lenke til kommentar

 

Har ellers en eldre Galaxy Tab 3, som har 4G-støtte. Kanskje dette Lenovo-brettet gir noen ting som mitt aldrende brett med Android 4.4.2 mangler? Med unntak av mobildekning da til den lave prisen.

Legg inn android 6 på Samsungen å spar pengene.

 

 

 

Da må man jo root'e enheten, for ellers så får man ikke tak i oppdateringen.

 

Ellers en liten støtte til La Menthe. Disse brettene ser ut å komme først til juni i følge GSMarena. Det er kanskje ikke unormalt i seg selv. Men, da må man legge til en 4-5 mnd, som jo er ganske lenge gitt de spesifikasjonene enhetene holder.

 

Lave priser er alltid et pluss, men man skal selvfølgelig vektlegge det La Menthe er inne på også.

 

http://www.gsmarena.com/lenovo_announces_affordable_tab3_7_tab3_8_and_tab3_10_slates-blog-16815.php

 

Expect the Tab3 trio to be available in June.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Har ellers en eldre Galaxy Tab 3, som har 4G-støtte. Kanskje dette Lenovo-brettet gir noen ting som mitt aldrende brett med Android 4.4.2 mangler? Med unntak av mobildekning da til den lave prisen.

Legg inn android 6 på Samsungen å spar pengene.

 

 

 

Da må man jo root'e enheten, for ellers så får man ikke tak i oppdateringen.

 

 

Ja naturligvis. Du må roote og legge inn custom rom - som vil gi nytt liv i ditt gamle nettbrett med nye funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...