Gå til innhold

SNIKTITT: Ut med det nye, inn med det gamle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig trist at storspill også begynner å bli delt opp i "episoder" nå.

 

Jeg misliker serier både på TV/nett og i spill. Er man først inne i et univers, så foretrekker jeg å gjøre meg ferdig med dette universet før jeg begir meg over på neste. Når opplevelsen blir stykket opp bruddvis over lang tid, så må man bruke en del tid på å huske og gjøre seg kjent med universet igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Betaen føles allerede som Blood Money, og det er absolutt en god ting. Jeg håper bare de fikser to ting jeg irriterte meg over: Bedre optimisering for NPCs(over 20fps drop når jeg er midt i klynga). Og bedre scripting av hendelser i oppdragene. Litt kjipt at man må være på et bestemt sted i oppdraget før målet i det hele tatt beveger seg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Veldig trist at storspill også begynner å bli delt opp i "episoder" nå.

 

Jeg misliker serier både på TV/nett og i spill.

Er man først inne i et univers, så foretrekker jeg å gjøre meg ferdig med dette universet før jeg begir meg over på neste.

Når opplevelsen blir stykket opp bruddvis over lang tid, så må man bruke en del tid på å huske og gjøre seg kjent med universet igjen.

 

 

 

 

Jeg for min del har ikke noe i mot TV-serier..., men er forsåvidt enig med deg når det kommer til spill.

"Tale of Monkey Island" er et godt eksempel på at Episode-baserte spill ikke er veien å gå.

Men som i de fleste andre tilfeller så finnes der unntak..., som f.eks. "The Walking Dead" eller "Life is strange".

 

På den annen side så forstår jeg godt hvorfor selskaper velger å gå denne veien.

Det er ikke akkurat billig å lage spill.

 

Det er en ting å starte et helt nytt spill-konsept basert på Episoder.

På den måten kan de gi folk en liten smakebit av hva dette nye går ut på.

Fordi det er veldig surt å legge store summer i et spill-prosjekt når tilbake meldingene er heller dårlige.

I så måte så kan spill-prosjektet skrapes og de kan finne på noe nytt, uten at det har kostet dem en formue.

 

Det som jeg hater er når dem begynner med Episode-basert spill utvikling midt i en vel etablert spill-serie.

 

Har i lengre tid nå hørt at Blizzard snuser på tanken om "WarCraft 4".

Kommer de med noe Episode-baserte greier så kommer det til å tilte for meg.

Det var gale nok når "Diablo 3" went completely Disney. *Sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...