Gå til innhold

GUIDE: Boksen fra Internett-leverandøren din kan lage nettverkstrøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Eller som noen av oss i Nettverksforumet har gjort.

Vi har rett og slett nappet bort den vi får fra nettleverandøren og kjører uten, hvor lett dette er avhenger av din nettleverandør, og her er tydeligvis Get svært nazi.

 

 

 

 

Nextgentel er definitivt ikke noe særlig bedre.

De har praktisk talt DNA-merket Ruterene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller som noen av oss i Nettverksforumet har gjort.

Vi har rett og slett nappet bort den vi får fra nettleverandøren og kjører uten, hvor lett dette er avhenger av din nettleverandør, og her er tydeligvis Get svært nazi.

 

Get Box II støtter i hvert fall bridge mode, Alternativt kan man be om ett rent modem hvis du ikke vil bruke det som er i dekoderen. F.eks. hvis du vil ta ut nettet ett annet sted enn dekoderen står. Men du slipper ikke unna å ha en boks fra Get plugget i veggen.

Lenke til kommentar

Med Altibox er det veldig enkelt, det er bare å benytte hva du vil (etter mediekonverteren, så klart). Fiber kommer inn, ethernet ut, til hva enn du ønsker. F.eks. Ubiquiti PoE videre til Unifi AC LR eller Pro (med PoE). Sømløs handoff, it just works!

 

Den nye sentralen jeg fikk fra Altibox ligger trygt i esken (http://www.tek.no/artikler/altibox-flytter-tv-hverdagen-din-til-skyen-og-tilbyr-ny-dekoder/277051).

Lenke til kommentar

Med Altibox er det veldig enkelt, det er bare å benytte hva du vil (etter mediekonverteren, så klart). Fiber kommer inn, ethernet ut, til hva enn du ønsker. F.eks. Ubiquiti PoE videre til Unifi AC LR eller Pro (med PoE). Sømløs handoff, it just works!

 

Den nye sentralen jeg fikk fra Altibox ligger trygt i esken (http://www.tek.no/artikler/altibox-flytter-tv-hverdagen-din-til-skyen-og-tilbyr-ny-dekoder/277051).

Har du flere Ubiquiti AP? Bruker du ZHO? Hvordan har du satt det opp? 

Vurderer å kjøpe noe slikt selv, men visstnok så er det flere som er missfornøyde ifølge kpolberg. Har du noen erfaringer selv?

Lenke til kommentar

Jeg hadde stadige internett-drops med ISP-modemet, så jeg kastet ut det til slutt og kjøpte mitt eget (Asus DSL-AC68U)...og hvorfor jeg ikke gjorde det for lenge siden aner jeg ikke!

 

Nettet ble 1) mye mer stabilt, 2) pingen gikk noe ned (ca. 6ms i League of Legends), og 3) når nettet først går ned, så må jeg ikke restarte modemet og vente i ~5 minutter lenger på at det skal koble seg til igjen - Asus modemet order seg selv i løpet av få sekunder.

 

Router delen i dette modemet er såvidt jeg kan forstå Asus RT-AC68U (eller basert på denne), og er det noen som kan kommentere om dette er en bra router?

 

Jeg har vurdert Asus RT-AC87U, RT-AC88U eller nettopp monsteret RT-AC5300 (just fer teh lulz) - ikke at jeg egentlig tror jeg trenger en router i det hele tatt, men bare for å få det bekreftet, er noe og hente med en egen router med max 4 PCer, pluss kanskje en mobil telefon tilkoblet hjemmenettet?

Jeg har allerede strukket en kabel ned igjennom gulvet og kjører 100% kablet oppsett til vanlig, men bare for å få bekreftet at jeg ikke egentlig har bruk for en ekstra router...

Har prøvd med trådløst oppsett også, hvor jeg bruker Asus PCE-AC68-kortet i PCen istedet, og det var ingen problemer på hverken stabilitet eller ytelse å spore den uken jeg gjorde testingen.

 

Slik jeg har forstått det, så er disse routerene egentlig beregnet for de situasjonene hvor man må ha mer kraft i router-delen enn det ISP-multimodemet klarer å håndtere av tilkoblete enheter, det være seg router hardware vs. samtidige tilkoblinger eller signalstyrke (antall antenner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...